Ferrari už v minulosti podporovalo program příležitostí pro mladé piloty. Vzpomeňme například na rok 1976, kdy Enzo Ferrari věnoval stáji Scuderia Everest vůz stejného typu, na kterém vyhrál Lauda šampionát 1975, aby si ho vyzkoušeli nadějní mladí italští piloti.
Štěstí se tehdy usmálo na Giancarla Martiniho, strýce pozdějšího pilota Minardi a Dallary Pierluigi Martiniho, ale pouze v nemistrovských závodech.
Ferrari nyní umožní debut vycházející italské hvězdě Antonio Fuocovi, který dostane rudý monopost k dispozici v druhém - a posledním - sézónním testu po Grand Prix Rakouska.
Devatenáctiletý mladík působící ve Ferrari Academy vyhrál v roce 2013 evropský pohár Formule Renault 2.0 alps v týmu Prema Junior, od roku 2014 působí v GP3, kde letos reprezentuje tým Carlin Motorsport. "Je to pro něj obrovská šance. Jeho test je součástí programu na podporu rozvoje mladých pilotů, do něhož se Scuderia zapojila," praví se v oficiálním prohlášení Ferrari.
Fuoco se na dráhu Red Bull Ring dostane ve Ferrari SF15-T v úterý. V Rakousku s ním bude rovněž testpilot Esteban Gutiérrez, na nějž přijde řada ve středu. Mexičan si odkroužil svůj program také minulý měsíc v Barceloně při testech následujících po Grand Prix Španělska.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.