Italská pneumatikářská firma poodkrývá další možnosti zatraktivnění závodů formule 1 a naznačuje, co by se mohlo za půldruhého roku v nejprestižnější kategorii změnit.
Jakékoli záměry se ale budou odvíjet od podpisu nové smlouvy na dodávky plášťů pro F1 - stávající kontrakt vyprší po sezóně 2016, přičemž FIA už realizuje nové výběrové řízení pro dodavatele pneumatik.
Pirelli je kritizováno, že před sezónou avizovalo s ohledem na opotřebení pneumatik během Grand Prix pravidelně dvě až tři zastávky v boxech; momentálně je ale trend spíše jeden až dva pit-stopy, což prý přináší menší dramatičnost závodů a s tím rostoucí nespokojenost diváků.
Italové mají v plánu ponechat současnou nabídku suchých pneumatik neměnnou: tvrdé, střední, měkké a superměkké - ale možnosti volby u každého typu by se zvýšily na tři, aby se daly lépe využít specifické vlastnoti pro daný okruh. Současný způsob označování pneumatik by zůstal zachován.
"Nebude to vůbec lehké, ale chceme-li setrvat v tomto sportovním odvětví i v roce 2017, musíme vzít v úvahu i takové změny," nechal se slyšet šéf Pirelli Motorsport Paul Hembery. "Bude-li možnost výběru z většího počtu u té které směsí, určitě se zvýší i počet zastávek.
Divák na monopostech i nadále uvidí jen dva typy směsi, dejme tomu tvrdou a střední, ale týmy se budou moci u každé z nich rozhodnout pro tři verze. Jednoduše řečeno, tak v Monaku, v Kanadě a Singapuru se pojede na superměkké, ale pokaždé to bude jiná varianta, co nejvíc vyhovující konkrétní trati. Diváky bych dalším rozlišováním nezatěžoval, pro ně bude důležité, že zůstanou čtyři základní typy. Nemá smysl jim to ještě víc komplikovat. Zvykli si na nynější barevné označení, líbí se jim, tak bychom u něj zůstali nadále. Není potřeba vytvářet další a další varianty," vysvětluje Paul Hembery.
Strategická skupina F1 předložila pro rok 2016 návrh, aby týmy měly volný výběr ze všech směsí pneumatik pro každou Grand Prix, ale zástupci Pirelli s tím nesouhlasili. Rovněž byl zvažován i návrat k tankování, což by pro Pirelli znamenalo přípravu nových alternativ, a přestože po setkání zástupců týmů F1 s technickým delegátem FIA Charlie Whitingem byla eventualita doplňování paliva během závodu zamítnuta, Hembery komentoval i tento úmysl: "Pokud by k tankování došlo, a už se o tomto bodě jednalo několikrát, museli bychom pro takovou možnost zvolit zase jiný přístup."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.