Italská pneumatikářská firma poodkrývá další možnosti zatraktivnění závodů formule 1 a naznačuje, co by se mohlo za půldruhého roku v nejprestižnější kategorii změnit.
Jakékoli záměry se ale budou odvíjet od podpisu nové smlouvy na dodávky plášťů pro F1 - stávající kontrakt vyprší po sezóně 2016, přičemž FIA už realizuje nové výběrové řízení pro dodavatele pneumatik.
Pirelli je kritizováno, že před sezónou avizovalo s ohledem na opotřebení pneumatik během Grand Prix pravidelně dvě až tři zastávky v boxech; momentálně je ale trend spíše jeden až dva pit-stopy, což prý přináší menší dramatičnost závodů a s tím rostoucí nespokojenost diváků.
Italové mají v plánu ponechat současnou nabídku suchých pneumatik neměnnou: tvrdé, střední, měkké a superměkké - ale možnosti volby u každého typu by se zvýšily na tři, aby se daly lépe využít specifické vlastnoti pro daný okruh. Současný způsob označování pneumatik by zůstal zachován.
"Nebude to vůbec lehké, ale chceme-li setrvat v tomto sportovním odvětví i v roce 2017, musíme vzít v úvahu i takové změny," nechal se slyšet šéf Pirelli Motorsport Paul Hembery. "Bude-li možnost výběru z většího počtu u té které směsí, určitě se zvýší i počet zastávek.
Divák na monopostech i nadále uvidí jen dva typy směsi, dejme tomu tvrdou a střední, ale týmy se budou moci u každé z nich rozhodnout pro tři verze. Jednoduše řečeno, tak v Monaku, v Kanadě a Singapuru se pojede na superměkké, ale pokaždé to bude jiná varianta, co nejvíc vyhovující konkrétní trati. Diváky bych dalším rozlišováním nezatěžoval, pro ně bude důležité, že zůstanou čtyři základní typy. Nemá smysl jim to ještě víc komplikovat. Zvykli si na nynější barevné označení, líbí se jim, tak bychom u něj zůstali nadále. Není potřeba vytvářet další a další varianty," vysvětluje Paul Hembery.
Strategická skupina F1 předložila pro rok 2016 návrh, aby týmy měly volný výběr ze všech směsí pneumatik pro každou Grand Prix, ale zástupci Pirelli s tím nesouhlasili. Rovněž byl zvažován i návrat k tankování, což by pro Pirelli znamenalo přípravu nových alternativ, a přestože po setkání zástupců týmů F1 s technickým delegátem FIA Charlie Whitingem byla eventualita doplňování paliva během závodu zamítnuta, Hembery komentoval i tento úmysl: "Pokud by k tankování došlo, a už se o tomto bodě jednalo několikrát, museli bychom pro takovou možnost zvolit zase jiný přístup."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.