Hned tři varianty zvažuje francouzská automobilka, v nichž bude jasno nejspíš až koncem sezóny 2015. Přitom smlouvy uzavřené se stájemi Red Bull a Toro Rosso jsou termínovány až koncem příštího roku.
Varianta první je zachovat setrvalý stav - Renault bude i nadále dodavatelem pohonných jednotek pro tým, s nímž slavil v letech 2010 - 2013 mistrovské tituly a triumfy v Poháru konstruktérů. Druhou možností je opětovný vznik samostatného týmu F1, ale může dojít i ke třetí eventualitě, že se Renault účasti v F1 v jakékoli podobě vzdá.
Současná smlouva Renaultu na dodávky motorů pro Red Bull a Toro Rosso vyprší koncem roku 2016, takže spekulacím se otevírá nemalý prostor. Cyril Abiteboul, generální ředitel Renault Sport F1, předpokládá, že odběratelé motorů, zejména Red Bull, budou chtít znát postoj automobilky do konce roku 2015, aby případně mohli jednat o náhradě na rok 2017.
"Red Bull chce záruky, že jsme schopni stáhnout náskok soupeřů, my se musíme ujistit, že to opravdu zvládneme," podotýká Abiteboul. "Ale také musíme mít důvěru v hodnotu partnerství a v tento sport jako takový. To je věc která potřebuje čas, nikolik spěch. Na druhou stranu chápu, že týmy chtějí co nejdříve vědět, co umístí mezi palivovou nádrž a převodovku," pokračoval ředitel Renault Sport F1 téměř uměleckým obratem.
"Red Bull je typ organizace, která se zabývá novým vozem hodně dopředu, proto rozumím, že už na konci roku 2015 budou chtít vědět, s čím mohou počítat napřesrok." dodává Abiteboul.
Christian Horner už naznačil, že Renault by mohl z F1 odejít, pokud nebudou změněna pravidla pro vývoj motorů (více zde). "Právě teď bychom měli přesvědčit naše partnery, aby nadále zůstali našimi zákazníky. Udržet si šanci na společný úspěch a výhled do budoucnosti. I když ta může být vnímána jinak ze strany zákazníků a naší. Ovšem pokud nebudeme mít konkurenceschopný motor, tak těžko nějaká bude," vysvětluje Abiteboul.
Ředitel Renaultu se také vyjádřil k dalším možnostem. "Otázky vlastního týmu nebo změny vztahů s Red Bullem zatím nejsou na pořadu dne, ale pokud nebudeme schopni situaci změnit, může dojít i na ně. Navíc pokud máte vlastní tým, změní se zejména obchodní podmínky, nastává totiž možnost dalších příjmů od sponzorů, FOM, z merchandisingu a podobně. V minulosti už jsme touto etapou prošli, takže velmi dobře víme, co to obnáší a jakou strukturu případně zvolit."
Abiteboul dává jako příklad právě největšího konkurenta, stáj Mercedes, ale zatím volí opatrný tón: "V této chvíli platí, že naším hlavním cílem není vlastní tým - pro nás je teď nejdůležitější vyrábět motory. Pochopitelně ale obchodní stránku věci spojenou s existencí týmu nelze jen tak pominout."
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.