Hned tři varianty zvažuje francouzská automobilka, v nichž bude jasno nejspíš až koncem sezóny 2015. Přitom smlouvy uzavřené se stájemi Red Bull a Toro Rosso jsou termínovány až koncem příštího roku.
Varianta první je zachovat setrvalý stav - Renault bude i nadále dodavatelem pohonných jednotek pro tým, s nímž slavil v letech 2010 - 2013 mistrovské tituly a triumfy v Poháru konstruktérů. Druhou možností je opětovný vznik samostatného týmu F1, ale může dojít i ke třetí eventualitě, že se Renault účasti v F1 v jakékoli podobě vzdá.
Současná smlouva Renaultu na dodávky motorů pro Red Bull a Toro Rosso vyprší koncem roku 2016, takže spekulacím se otevírá nemalý prostor. Cyril Abiteboul, generální ředitel Renault Sport F1, předpokládá, že odběratelé motorů, zejména Red Bull, budou chtít znát postoj automobilky do konce roku 2015, aby případně mohli jednat o náhradě na rok 2017.
"Red Bull chce záruky, že jsme schopni stáhnout náskok soupeřů, my se musíme ujistit, že to opravdu zvládneme," podotýká Abiteboul. "Ale také musíme mít důvěru v hodnotu partnerství a v tento sport jako takový. To je věc která potřebuje čas, nikolik spěch. Na druhou stranu chápu, že týmy chtějí co nejdříve vědět, co umístí mezi palivovou nádrž a převodovku," pokračoval ředitel Renault Sport F1 téměř uměleckým obratem.
"Red Bull je typ organizace, která se zabývá novým vozem hodně dopředu, proto rozumím, že už na konci roku 2015 budou chtít vědět, s čím mohou počítat napřesrok." dodává Abiteboul.
Christian Horner už naznačil, že Renault by mohl z F1 odejít, pokud nebudou změněna pravidla pro vývoj motorů (více zde). "Právě teď bychom měli přesvědčit naše partnery, aby nadále zůstali našimi zákazníky. Udržet si šanci na společný úspěch a výhled do budoucnosti. I když ta může být vnímána jinak ze strany zákazníků a naší. Ovšem pokud nebudeme mít konkurenceschopný motor, tak těžko nějaká bude," vysvětluje Abiteboul.
Ředitel Renaultu se také vyjádřil k dalším možnostem. "Otázky vlastního týmu nebo změny vztahů s Red Bullem zatím nejsou na pořadu dne, ale pokud nebudeme schopni situaci změnit, může dojít i na ně. Navíc pokud máte vlastní tým, změní se zejména obchodní podmínky, nastává totiž možnost dalších příjmů od sponzorů, FOM, z merchandisingu a podobně. V minulosti už jsme touto etapou prošli, takže velmi dobře víme, co to obnáší a jakou strukturu případně zvolit."
Abiteboul dává jako příklad právě největšího konkurenta, stáj Mercedes, ale zatím volí opatrný tón: "V této chvíli platí, že naším hlavním cílem není vlastní tým - pro nás je teď nejdůležitější vyrábět motory. Pochopitelně ale obchodní stránku věci spojenou s existencí týmu nelze jen tak pominout."
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.