Hned tři varianty zvažuje francouzská automobilka, v nichž bude jasno nejspíš až koncem sezóny 2015. Přitom smlouvy uzavřené se stájemi Red Bull a Toro Rosso jsou termínovány až koncem příštího roku.
Varianta první je zachovat setrvalý stav - Renault bude i nadále dodavatelem pohonných jednotek pro tým, s nímž slavil v letech 2010 - 2013 mistrovské tituly a triumfy v Poháru konstruktérů. Druhou možností je opětovný vznik samostatného týmu F1, ale může dojít i ke třetí eventualitě, že se Renault účasti v F1 v jakékoli podobě vzdá.
Současná smlouva Renaultu na dodávky motorů pro Red Bull a Toro Rosso vyprší koncem roku 2016, takže spekulacím se otevírá nemalý prostor. Cyril Abiteboul, generální ředitel Renault Sport F1, předpokládá, že odběratelé motorů, zejména Red Bull, budou chtít znát postoj automobilky do konce roku 2015, aby případně mohli jednat o náhradě na rok 2017.
"Red Bull chce záruky, že jsme schopni stáhnout náskok soupeřů, my se musíme ujistit, že to opravdu zvládneme," podotýká Abiteboul. "Ale také musíme mít důvěru v hodnotu partnerství a v tento sport jako takový. To je věc která potřebuje čas, nikolik spěch. Na druhou stranu chápu, že týmy chtějí co nejdříve vědět, co umístí mezi palivovou nádrž a převodovku," pokračoval ředitel Renault Sport F1 téměř uměleckým obratem.
"Red Bull je typ organizace, která se zabývá novým vozem hodně dopředu, proto rozumím, že už na konci roku 2015 budou chtít vědět, s čím mohou počítat napřesrok." dodává Abiteboul.
Christian Horner už naznačil, že Renault by mohl z F1 odejít, pokud nebudou změněna pravidla pro vývoj motorů (více zde). "Právě teď bychom měli přesvědčit naše partnery, aby nadále zůstali našimi zákazníky. Udržet si šanci na společný úspěch a výhled do budoucnosti. I když ta může být vnímána jinak ze strany zákazníků a naší. Ovšem pokud nebudeme mít konkurenceschopný motor, tak těžko nějaká bude," vysvětluje Abiteboul.
Ředitel Renaultu se také vyjádřil k dalším možnostem. "Otázky vlastního týmu nebo změny vztahů s Red Bullem zatím nejsou na pořadu dne, ale pokud nebudeme schopni situaci změnit, může dojít i na ně. Navíc pokud máte vlastní tým, změní se zejména obchodní podmínky, nastává totiž možnost dalších příjmů od sponzorů, FOM, z merchandisingu a podobně. V minulosti už jsme touto etapou prošli, takže velmi dobře víme, co to obnáší a jakou strukturu případně zvolit."
Abiteboul dává jako příklad právě největšího konkurenta, stáj Mercedes, ale zatím volí opatrný tón: "V této chvíli platí, že naším hlavním cílem není vlastní tým - pro nás je teď nejdůležitější vyrábět motory. Pochopitelně ale obchodní stránku věci spojenou s existencí týmu nelze jen tak pominout."
Komise Formule 1 potvrdila, že nadále počítá s původně navrženými pravidly pro pohonné jednotky, nicméně zároveň zvažuje úpravy, které by jejich fungování a efektivitu mohly ještě vylepšit.
Helmut Marko po Velké ceně Saúdské Arábie zhodnotil výkony Red Bullu, porovnal tým s rostoucí konkurencí McLarenu a ocenil vývoj Yukiho Tsunody. Podle něj má Red Bull stále náskok, ale je nezbytné pracovat na detailech, pokud chce zůstat na vrcholu.
Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.
Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.
Řetězec Neat Burger, který kdysi expandoval do Londýna, Milána i New Yorku, ukončil svůj provoz a zavřel všechny zbývající pobočky. Ambiciózní projekt zaměřený na rostlinnou stravu tak po několika letech končí, a to navzdory počátečnímu úspěchu a podpoře známých osobností.
Nepolevující spekulace o budoucnosti a omezení svobody projevu ze strany FIA zřejmě testují trpělivost Maxe Verstappena. Nizozemský šampion tak může postupně ztrácet motivaci zůstávat ve Formuli 1.
Fernando Alonso prožívá nepříjemný začátek sezóny 2025. Po závodě v saúdskoarabské Džiddě, kde skončil na jedenáctém místě – těsně mimo bodovanou desítku – realisticky přiznal, že tým Aston Martin se bude muset smířit s tím, že body letos nebudou samozřejmostí.
Helmut Marko naznačil, že by si přál, aby jeho nástupcem v Red Bullu byl Sebastian Vettel, který podle něj ideálně spojuje zkušenosti, respekt i cit pro práci s mladými talenty. Čtyřnásobný mistr světa by tak mohl sehrát klíčovou roli v náročném období týmu spojeném s velkými změnami ve Formuli 1.