Lotus je zmatený svou rychlostí, kterou předváděl ve Velké ceně Kanady. Netuší, kam se poděla jeho konkurenceschopnost z kvalifikace a tréninků. Přitom závodní tempo bylo u tohoto týmu vždy lepší.
Romain Grosjean se s Pastorem Maldonadem kvalifikovali na pátém a šestém místě, a nebýt drobných chybek, mohli stát ve druhé řadě před Williamsy. V závodě se ale jejich konkurenceschopnost vytratila.
Maldonado jezdil až za svým francouzským kolegou, který kolidoval s Manorem Willa Stevense a musel podruhé do boxů. Cílem projel Venezuelan o 25,998 sekund později než Valtteri Bottas s Williamsem. Proč byl Lotus v neděli najednou o tolik pomalejší, to jeho ředitel traťových činností netuší.
"Bylo to téměř opačně než obvykle. Byli jsme trochu překvapeni tím, jak blízko jsme byli v kvalifikaci," uvádí Alan Permane pro Autosport. "Upřímně, nevím. Očekávali jsme, že [v závodě] na tom budeme trochu lépe, ale velmi brzdy začalo být zřejmé, že tomu tak nebude."
"Nemělo to nic co do činění s šetřením brzd, pneumatik či něco podobného. Upřímně můžu říct, že jsme opravdu ani nešetřili palivo. Nečekám, že jsme byli v mnohem lepším či horším stavu než kdokoliv jiný."
Zahřívání pneumatik a nízká degradace"Je to těžké pochopit, proč jsme na tom byli relativně lépe v kvalifikaci než v závodě, podíváme se ale na to a pokusíme se to pochopit. Může to být tím, že se nám tady podařilo na jedno kolo opravdu zapnout pneumatiky. Možná na to nikdy nepřijdeme, ale pokusíme se o to," říká Permane.
Rychlost z kvalifikace se Lotusu při nedělním závodě vytratila(foto: Lotus F1 Team)
Lotus je navíc známý tím, že staví monoposty šetrné k pneumatikám. V Montrealu této vlastnosti kvůli nízkému opotřebení a teplotní degradaci nebylo zapotřebí.
"Degradace byla velmi nízká. Pokud je to naší silnou stránkou, pak nám šetrnost k pneumatikám v závodě s nízkou degradací nebude svědčit. Ale i před tím, než se degradace začala projevovat, tak jsme mohli vidět, jak se nám Williams a Ferrari vzdaluje.
Neměli jsme šanci se jich držet a Romaina nikdo zezadu neohrožoval. Zkrátka jsme na ně v ten den neměli rychlost. Byli jsme ale po velmi dlouhé době Ferrari a Williamsu blíže v sobotu - a to se stejným motorem. To je povzbuzující. Ve srovnání s nimi jsme se relativně zlepšili, budeme v tomto usilovat o další pokrok," dodává Permane.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.