Lotus je zmatený svou rychlostí, kterou předváděl ve Velké ceně Kanady. Netuší, kam se poděla jeho konkurenceschopnost z kvalifikace a tréninků. Přitom závodní tempo bylo u tohoto týmu vždy lepší.
Romain Grosjean se s Pastorem Maldonadem kvalifikovali na pátém a šestém místě, a nebýt drobných chybek, mohli stát ve druhé řadě před Williamsy. V závodě se ale jejich konkurenceschopnost vytratila.
Maldonado jezdil až za svým francouzským kolegou, který kolidoval s Manorem Willa Stevense a musel podruhé do boxů. Cílem projel Venezuelan o 25,998 sekund později než Valtteri Bottas s Williamsem. Proč byl Lotus v neděli najednou o tolik pomalejší, to jeho ředitel traťových činností netuší.
"Bylo to téměř opačně než obvykle. Byli jsme trochu překvapeni tím, jak blízko jsme byli v kvalifikaci," uvádí Alan Permane pro Autosport. "Upřímně, nevím. Očekávali jsme, že [v závodě] na tom budeme trochu lépe, ale velmi brzdy začalo být zřejmé, že tomu tak nebude."
"Nemělo to nic co do činění s šetřením brzd, pneumatik či něco podobného. Upřímně můžu říct, že jsme opravdu ani nešetřili palivo. Nečekám, že jsme byli v mnohem lepším či horším stavu než kdokoliv jiný."
Zahřívání pneumatik a nízká degradace"Je to těžké pochopit, proč jsme na tom byli relativně lépe v kvalifikaci než v závodě, podíváme se ale na to a pokusíme se to pochopit. Může to být tím, že se nám tady podařilo na jedno kolo opravdu zapnout pneumatiky. Možná na to nikdy nepřijdeme, ale pokusíme se o to," říká Permane.
Rychlost z kvalifikace se Lotusu při nedělním závodě vytratila(foto: Lotus F1 Team)
Lotus je navíc známý tím, že staví monoposty šetrné k pneumatikám. V Montrealu této vlastnosti kvůli nízkému opotřebení a teplotní degradaci nebylo zapotřebí.
"Degradace byla velmi nízká. Pokud je to naší silnou stránkou, pak nám šetrnost k pneumatikám v závodě s nízkou degradací nebude svědčit. Ale i před tím, než se degradace začala projevovat, tak jsme mohli vidět, jak se nám Williams a Ferrari vzdaluje.
Neměli jsme šanci se jich držet a Romaina nikdo zezadu neohrožoval. Zkrátka jsme na ně v ten den neměli rychlost. Byli jsme ale po velmi dlouhé době Ferrari a Williamsu blíže v sobotu - a to se stejným motorem. To je povzbuzující. Ve srovnání s nimi jsme se relativně zlepšili, budeme v tomto usilovat o další pokrok," dodává Permane.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.