Lotus je zmatený svou rychlostí, kterou předváděl ve Velké ceně Kanady. Netuší, kam se poděla jeho konkurenceschopnost z kvalifikace a tréninků. Přitom závodní tempo bylo u tohoto týmu vždy lepší.
Romain Grosjean se s Pastorem Maldonadem kvalifikovali na pátém a šestém místě, a nebýt drobných chybek, mohli stát ve druhé řadě před Williamsy. V závodě se ale jejich konkurenceschopnost vytratila.
Maldonado jezdil až za svým francouzským kolegou, který kolidoval s Manorem Willa Stevense a musel podruhé do boxů. Cílem projel Venezuelan o 25,998 sekund později než Valtteri Bottas s Williamsem. Proč byl Lotus v neděli najednou o tolik pomalejší, to jeho ředitel traťových činností netuší.
"Bylo to téměř opačně než obvykle. Byli jsme trochu překvapeni tím, jak blízko jsme byli v kvalifikaci," uvádí Alan Permane pro Autosport. "Upřímně, nevím. Očekávali jsme, že [v závodě] na tom budeme trochu lépe, ale velmi brzdy začalo být zřejmé, že tomu tak nebude."
"Nemělo to nic co do činění s šetřením brzd, pneumatik či něco podobného. Upřímně můžu říct, že jsme opravdu ani nešetřili palivo. Nečekám, že jsme byli v mnohem lepším či horším stavu než kdokoliv jiný."
Zahřívání pneumatik a nízká degradace"Je to těžké pochopit, proč jsme na tom byli relativně lépe v kvalifikaci než v závodě, podíváme se ale na to a pokusíme se to pochopit. Může to být tím, že se nám tady podařilo na jedno kolo opravdu zapnout pneumatiky. Možná na to nikdy nepřijdeme, ale pokusíme se o to," říká Permane.
Rychlost z kvalifikace se Lotusu při nedělním závodě vytratila(foto: Lotus F1 Team)
Lotus je navíc známý tím, že staví monoposty šetrné k pneumatikám. V Montrealu této vlastnosti kvůli nízkému opotřebení a teplotní degradaci nebylo zapotřebí.
"Degradace byla velmi nízká. Pokud je to naší silnou stránkou, pak nám šetrnost k pneumatikám v závodě s nízkou degradací nebude svědčit. Ale i před tím, než se degradace začala projevovat, tak jsme mohli vidět, jak se nám Williams a Ferrari vzdaluje.
Neměli jsme šanci se jich držet a Romaina nikdo zezadu neohrožoval. Zkrátka jsme na ně v ten den neměli rychlost. Byli jsme ale po velmi dlouhé době Ferrari a Williamsu blíže v sobotu - a to se stejným motorem. To je povzbuzující. Ve srovnání s nimi jsme se relativně zlepšili, budeme v tomto usilovat o další pokrok," dodává Permane.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.