MONTREAL - 3. TRÉNINK; v tréninku, kde jsme mohli vidět dvě červené vlajky, které způsobil Nasr a Button, o více než 4 desetiny vyhrává Rosberg před Räikkönenem.
Montreal nás po pátečním dešti přivítal mnohem příjemnějším počasím, teplota vzduchu se na začátku ustálila na ne moc příjemných 13 °C, ale teplota trati již byla slušných 27 °C. Vítr foukal rychlostí 2,2 m/s a vlhkost vzduchu dosahovala 47 %.
První důležitou zprávou bylo, že se Fernando Alonso nejspíše nezúčastní 3. tréninku, protože mění svou pohonnou jednotku Honda za zcela novou. Uvidíme, zdali se zúčastní aspoň posledních několika minut, výměna motoru zabere hodně času. Další zajímavou zprávou je, že Force India nepoužívá novou pohonnou jednotku Mercedesu, zatímco i lotusy, i williamsy ji používají. Možná za to mohou finanční problémy.
Mezi prvními na trať vyjeli Maldonado, Ricciardo a Merhi, avšak vzápětí je následovali i další piloti. Mnozí z nich po instalačním kole zamířili do boxů, ale Ricciardo zamířil do měřeného kola, což se mu vymstilo hned v první zatáčce, do které najel příliš rychle a skončil na trávě uvnitř zatáčky číslo dvě, nic se jeho vozu naštěstí nestalo.
Důvod Ricciardova výletu mimo trať mohl objasnit Vettel týmovým rádiem: "Trať je celá zelená." Po osmi minutách se prvního místa v pořadí ujal Kimi Räikkönen o časem 1:18:521, o jehož překonání se pokoušely jednak oba red bully, které ale často kličkovaly na trati, aby zahřály pneumatiky, a jednak Sebastian Vettel.
Button při 3. tréninku, jeho kolegu jsme ale neviděli (foto: McLaren F1)
Deset minut od začátku tréninku se na trati objevili skoro všichni piloti, ještě jsme neviděli piloty Mercedesu a Fernanda Alonsa, což jsme avizovali již dříve. Sebastian Vettel si navíc vyzkoušel nové obrubníky v poslední zatáčce, zatímco Räikkönen vylepšuje své měřené kolo, které ale překonává právě Vettel časem 1:17:543. Na to ale Raikkonen nemá odpověď, protože jeho super měkké pneumatiky toho již měly dost.
Nico Hülkenberg ale zřejmě našel odpověď na tempo obou ferrari, na tvrdších pneumatikách zajel jen o tři desetiny horší kolo než vedoucí Vettel. Mezitím se Pastor Maldonado a Max Vertappen podívali mimo trať v poslední šikaně, jednoduše nedobrzdili, ale vyhnuli se novým zvýšeným obrubníků.
20 minut po začátku tréninku se na trati objevil Nico Rosberg, ale Lewise Hamiltona (a Alonsa) jsme ještě stále neměli možnost vidět. Ale to se jen po minutě mění a už je na trati. Na druhé místo jde Pastor Maldonado, a to jen se ztrátou 3 setiny vteřiny. Ale vzápětí jde do čela Nico Rosberg, který se už rozkoukal na trati a zahřál své měkké pneumatiky, jeho čas měl hodnotu 1:16:786.
Za ním se seřadily oba williamsy, které měly obuté tvrdší pneumatiky a ztratily 0,270 resp. 0,339 s. Blížíme se k půlce tréninku a měřené časy ještě nezaznamenali Hamilton a Grosjean, což ale Hamilton napravuje a zaznamenává nejpomalejší čas tréninku: 1:22:558. Ale ve svém rychlém kole chyboval a vyjel mimo trať v 11. zatáčce.
V půlce tréninku je na okruhu poměrně slušný provoz, celkem 11 vozů, avšak vzápětí mizí Hamilton v boxech, aniž by se odpoutal od posledního místa v tabulce. Pořadí v půlce tréninku: Rosberg, Bottas, Massa, Vettel, Maldonado, Raikkonen, Grosjean, Hulkenberg, Kvjat, Perez, Nasr, Verstappen, Ericsson, Ricciardo, Button, Stevens, Merhi, Sainz a Hamilton.
Romain Grosjean při svém dalším pokusu atakoval maximální rychlost 340 km/h. V tabulce maximálních rychlostí mezitím vede před Vettelem s 336 km/h, Maldonadem s 335 km/h a Hulkenbergem s 334 km/h.
Montreal nezklamal a v 3. tréniku nabídl hodně akce (foto: Lotus F1 Team)
Na druhé místo pořadí se dostává Kvjat s 1:17,021, kterého po chvíli překovává Grosjean na měkkých pneumatikách. Ricciardo ale zahřívá super měkké pneumatiky. A Räikkönen se dostává na první místo jen o jednu tisícinu sekundy před Rosberga. A zlepšování času se nekoná, máme zde červené vlajky!
Felipe Nasr opřel svůj sauber do svodidel před poslední šikanou. Jedná s o poměrně bizarní nehodu, zahříval totiž pneumatiky kličkováním, když ztratil kontrolu nad svým sauberem a narazil čelně do bariéry po pravé straně tratě. Nejspíše za nehodu může to, že při kličkách otevřel DRS. Úlomky z jeho monopostu jsou všude a má poškozené nejen přední křídlo, ale i zavěšení. Vypadá to, že byl Nasr preventivně odvezen na preventivní kontrolu, ale vypadá, že bude v pořádku.
Vzhledem k velkému množství úlomků na trati trvá několik dlouhých minut, než se nečistoty uklidí. 12 minut do konce tréninku a máme zelenou! Na trať po otevření boxové uličky vyráží velká část startovního pole, a to na červeně označených superměkkých pneumatikách. Na trati chybí jen Maldonado, Nasr, Verstappen a Alonso.
Hamilton mezitím chybuje v první zatáčce a projíždí ji zcela rovně. Raikkonen upevňuje své vedení na půlsekundový náskok, ale to nestačí na Nica Rosberga, který jde o půl vteřiny před něj.
V druhém sektoru vlají žluté vlajky, za které může Jenson Button! Zastavil svůj McLaren u trati s pravděpodobnými technickými potíženi. A komisaři vyvěšují červené vlajky podruhé. Ještě před tím na trať stihl vyjet Fernando Alonso. Do konce tréninku zbývá šest minut a je otázka, jestli ještě zavlají zelené vlajky.
Počty kol ujeté ve třetím tréninku (vlevo) a za všechny tréninky celkem (vpravo)
Před zastavení prý Button nahlásil: "Potřebuji zatavit auto." Tým možná ještě o poškození nevěděl, ale Jenson Button mohl cítit, že něco není v pořádku. Jezdci jsou stále ještě v monopostech, čekají, jestli se objeví zelené vlajky. A zelené vlajky se již neobjevují, takže máme konec 3. tréninku! po tréninku se objevila informace, že Button musí vyměnit motor, takže se nezúčastní kvalifikace.
Maximální rychlosti: 1. Grosjean - 339,6 km/h; 2. Hülkenberg - 338,7 km/h; 3. Raikkonen - 338,3 km/h; 4. Vettel - 336,3 km/h; 5. Maldonado - 335,8 km/h; 6. Ericsson - 334,4; 7. Bottas - 333,8 km/h; 8. Nasr - 332,8 km/h; 9. Verstappen - 332,4 km/h; 10. Rosberg - 331,7 km/h.
Nejrychlejší sektory vs. skutečné časy (pro zvětšení klikněte)
Přehled všech časů na kolo: PDF.
Výsledky:
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.