MONTREAL - 2. TRÉNINK; Lewis Hamilton sice zajel v úvodu odpoledního tréninku za sucha nejrychlejší čas, ale Ferrari ztrácelo jen tři desetiny sekundy - na druhém místě skončil Sebastian Vettel, na třetím jeho týmový kolega Kimi Räikkönen. Po půlhodině se hustě rozpršelo a Brit s Mercedesem havaroval.
V úvodu druhého tréninku bylo kvůli blížícímu se dešti rušno, na okruh ihned vyrazili všichni jezdci. Týmy také ihned nasazovali super-měkké směsi, aby na nich získali nějaká data, protože v prvním tréninku na jezdily pouze na měkkých pneumatikách.
Jako první zajel měřený čas Vettel - 1:16:534 min. Obě Ferrari už mají nasazený nový výkonnější motor s vnitřním spalováním (ICE), na který při vývoji vyčerpali první tři vývojové žetony v sezóně.
Díky neměli získat "více než" 15 koní, má se ale za to, že by to v kombinaci s novým palivem Shell mohlo dělat i dvojnásobek. Německý čtyřnásobný šampion číslo nechtěl prozradit: "Snad to přinese výkon. Samozřejmě, že nemůžu říct kolik. Za prvé: protože nemůžu, a za druhé: protože jsem ještě nebyl na dráze, takže předpokládám, že tohle je odpověď," usmíval se dopoledne Vettel.
"Cílem je být blíže Mercedesu, ale záleží také na tom, co dělají druzí. Výzva v podobě stažení jejich náskoku je obrovská, ale pokoušíme se udělat všechno možné, abychom ho stáhli. Snad jim tento víkend budeme o něco blíže," pokračuje Sebastian, za kterého se hned zařadil jeho týmový kolega Räikkönen, Rosberg byl o 0,15 s za oběma rudými vozy, stěžoval si na poskakování na hlavní rovince a divné chování vozu.
Nico Hülkenberg zamířil do boxů s defektem - podle Pirelli problém souvisí s ráfkemForce Indie a nejde o selhání pneumatiky (foto: Formula1.com)
Hülkenberg po 10 min zamířil do boxů s defektem své jediné super-měkké sady. Tým se ho otázal: "Trefil jsi něco nebo šlo jen o defekt?" "Nic jsem netrefil," odpovídá německý pilot.
Hamiltonovi se nedaří, při své první ostré jízdě na super-měkké sadě blokuje kola. Zdá se, že se Mercedes trápí. Zajel sice dva fialové sektory, ale do poslední šikany najel špatně, a byl z toho až 14. čas. Po čtvrthodině se mu ale daří předvést čisté kolo a postupuje na první místo - 1:15,988 min. Žádá tým o prohlídku vozu: "Projel jsem přes hodně velké obrubníky."
Ferrari otočilo svůj program, věnuje se stále jízdám na super-měkkých pneumatikách. Kimiho upozorňuje, že po půl hodině začne pršet v zatáčce č. 7 a 8. Vettel je na dráze a hlásí, že by mohl jezdit rychleji než Rosberg, kvůli tomu se ale potřebuje trochu stáhnout. Doufá, že v neděli bude rychlejší než Stříbrné šípy. Pří nájezdu do boxů málem trefil traťového maršála, na kterého si rádiem stěžuje týmu.
Fernando Alonso připraven k ostré jízdě na super-měkkýchpneumatikách (foto: McLaren)
McLaren po 35 min hlásí Alonsovi: "Prošli jsme všechno, co jsme potřebovali, takže to bylo velmi užitečné." V tu chvíli začíná pršet, pořadí první desítky je následovné: 1. Hamilton, 2. Vettel, 3. Räikkönen, 4. Rosberg, 5. Maldonado, 6. Bottas, 7. Grosjean, 8. Massa, 9. Kvjat a 10. Ricciardo.
Honda před Kanadou také vyčerpala své první dva žetony, Alonso ale včera uvedl, že jezdí s úplně stejným výkonem jako v Monaku. Protože kvůli spolehlivostním úpravám nemusí na žetony sahat, tak se domníváme, že provozuje pohonnou jednotku s novými díly v konzervativním nastavení, aby si je prověřila. Pokud se osvědčí, pak příště v Rakousku půjdou s výkonem nahoru.
K našim jižním sousedům má McLaren přijet s velkým balíkem vylepšení - aerodynamiku přepracovávají podle nového krátkého nosu, ve vývoji je také nové zavěšeni, protože mechanický výkon vozu MP4-30 zaostal za očekáváním týmu.
Felipemu Massovi se daří dostat teplo do svých pneumatik (foto: Formula1.com)
Žetony zatím nepoužil Mercedes a Renault - ti si je schovávají na Belgii po letní přestávce, kdy přijdou na řadu dva závody náročné na výkon motoru (Spa a Monza).
Silný déšť přerušil jízdy, dráha byla velmi mokrá a do konce tréninku už neoschla. V polovině tréninku se ale na dráhu vydali oba Mercedesy na přechodných pneumatikách a diváci pod deštníky jim aplaudovali.
A few seconds after going out, Hamilton hits the wall at low speed and the RED FLAGS are out #CanadianGP #FP2 pic.twitter.com/0CSZkcrA3c
— Formula 1 (@F1) June 5, 2015
Ale Hamiltonovi to klouže a v první šikaně po 50 min končí v bariéře. Inu, i mistr tesař se někdy utne: "Chytl jsem aquaplaning," stěžuje si lídr šampionátu. S Mercedesem po rádiu diskutuje o tom, jestli raději neměl mít mokré pneumatiky. Auto nebylo moc poškozeno. Zdálo se, že mu více při odklízení ublížil traktor, který vůz vyprošťoval. Trénink je přerušen červenými vlajkami. "Chtěli jsme provést určitou kalibraci spojky a tak to dopadlo," krčil rameny Toto Wolff.
Ve 21:02 sice komisaři povolili provoz, nikdo ale nechtěl riskovat havárii, proto už všichni až do konce zůstávali v boxech. Ve druhém tréninku se tedy jezdilo jen úvodních 30 min. Mercedes je stále nejrychlejší, ale Ferrari má těsně v zádech - Vettel na Hamiltona ztratil jen 0,316 s, Kimi byl jen o dalších 6 tisícin zpět. Rudé vozy kralovaly na rovinkách a svým závodním tempem při dlouhých jízdách Stříbrné šípy o půl sekundy až sekundu předčily, stinty však nebyly tak dlouhé jako obvykle a neznáme ani množství paliva v nádrži a program jednotlivých pilotů.
Počty kol ujeté ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Maximální rychlosti: 1. Räikkönen 336,2 km/h; 2. Vettel - 335,8 km/h; 3. Hülkenberg - 333,6 km/h; 4. Maldonado - 333,5 km/h; 5. Pérez - 332,9 km/h; 6. Ericsson - 332,5; 7. Verstappen - 332,2 km/h; 8. Grosjean - 331,4 km/h; 9. Kvjat - 331,2; 10. Sainz - 330,5.
Nejrychlejší sektory vs. skutečné časy (pro zvětšení klikněte)
Přehled všech časů na kolo: PDF.
Výsledky:
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.