Will Stevens nepřišel do F1 jenom proto, aby celý rok kroužil na chvostu startovního pole. Jezdec se těší na to, že teď konečně může prokázat svůj talent.
U Manoru-Marussia bude asi jen velmi těžké prokázat, co v něm je. Will Stevens má aktuálně vlastně jenom dva cíle pro závodní víkend: zajet čas ve 107% limitu a porazit svého týmového kolegu - Roberta Meriho. To zatím s přehledem zvládá. Však už se také kýve pod Merhim židle, VC Španělska by mohla být jeho poslední.
Tým oslovil s nabídkou závodního místa Gieda van der Gardeho, ten ji měl však odmítnout s tím, že se soustředí na DTM. Stevens, který překvapivě debutoval v F1 již vloni na konci sezony s dnes již neexistujícím Caterhamem, má v F1 vysoké cíle: "Nejsem zde jenom pro jediný rok, který strávím kroužením na chvostu.
Chci se dostat dopředu a věřím tomu, že můžu odvést dobrou práci - je jedno jestli tady nebo někde jinde," věří Brit. Až doposud se mu daří odvádět práci ke spokojenosti jeho týmu. Svého kolegu obvykle převyšuje: "Je hezké, že si lidé konečně všímají, že odvádím dobrou práci. Jsem si ale jistý, že Roberto dokáže zapracovat a zlepšit se.
Z Marussie MR03B lze získat ještě víc, věří Stevens (foto: Manor Marussia F1 Team)
Je to dobrý jezdec, měl úspěchy ve Formuli 3 a také jezdil v DTM, což budí respekt," říká Stevens pro 'crash.net'. Jezdec už ale vzhlíží k novému vozu, který by měl jeho tým nasadit zřejmě až ve Spa. Do té doby se musí zaměřit pouze na souboje s týmovým kolegou. "Z auta dokážeme získat ještě víc. Budeme na tom dále pracovat," věří mladík.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.