Adderly Fong byl jmenován Lotusem na pozici vývojového pilota. Přiblížil se tím svému cíli: stát se prvním čínským pilotem Formule 1.
Rodák z Hong Kongu projde vývojovým programem závodního týmu, na simulátoru se bude se věnovat práci zaměřené na vylepšování vozu E23 Hybrid a během závodních víkendů bude spolupracovat s týmem.
Svou novou roli bude 25letý mladík kombinovat s účastí v sériích GP3 a GT Asia. S monopostem F1 již ale má zkušenosti: minulý rok se Fong fong svezl se Sauberem C31, s nimž ujel 99 kol. Před Velkou cenou Abú Zabí se také zúčastnil pátečního tréninku.
"Tohle je skvělá příležitost pro mou další závodní kariéru. Jakou nedílná součást týmu budu moci poznávat, jak funguje stáj F1 během závodních víkendů. Tyto cenné zkušenosti položí základ mého budoucího vývoje jakožto jezdce F1. Jsem šťastný, ale nenechávám se tím strhnout - jde jen o první z mnoha kroků," říká Fong.
"Stanu se prvním čínským jezdcem, který bude soutěžit ve velkých cenách Formule 1, což pomůže propagaci sportu v Číně a také v Hong Kongu. Pro mě je u Lotusu velký potenciál, takže se už nemůžu dočkat, až začnu působit ve své nové roli," pokračuje šampion Audi R8 LMS Cup.
Nový vývojový jezdec Lotusu - Adderly Fong (foto: Lotus F1 Team)
Výkonný ředitel Lotusu Matthew Carter dodává: "Je to skvělé, že se Adderly připojil k týmu. Máme agresivní vývojový program vozu E23, proto doufáme, že se dokáže učit od našich inženýrů a závodních jezdců a přispívat k našemu vozu během sezóny.
Máme velmi silnou jezdeckou sestavu, ke které se Adderly přidává, má tedy před sebou v týmu skvělou příležitost. Jsme odhodláni se posunout dopředu v pořadí konkurenceschopnosti a Adderlyho práce na pozadí bude velmi cennou v tom, aby nám to pomohl dosáhnout."
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.