Adderly Fong byl jmenován Lotusem na pozici vývojového pilota. Přiblížil se tím svému cíli: stát se prvním čínským pilotem Formule 1.
Rodák z Hong Kongu projde vývojovým programem závodního týmu, na simulátoru se bude se věnovat práci zaměřené na vylepšování vozu E23 Hybrid a během závodních víkendů bude spolupracovat s týmem.
Svou novou roli bude 25letý mladík kombinovat s účastí v sériích GP3 a GT Asia. S monopostem F1 již ale má zkušenosti: minulý rok se Fong fong svezl se Sauberem C31, s nimž ujel 99 kol. Před Velkou cenou Abú Zabí se také zúčastnil pátečního tréninku.
"Tohle je skvělá příležitost pro mou další závodní kariéru. Jakou nedílná součást týmu budu moci poznávat, jak funguje stáj F1 během závodních víkendů. Tyto cenné zkušenosti položí základ mého budoucího vývoje jakožto jezdce F1. Jsem šťastný, ale nenechávám se tím strhnout - jde jen o první z mnoha kroků," říká Fong.
"Stanu se prvním čínským jezdcem, který bude soutěžit ve velkých cenách Formule 1, což pomůže propagaci sportu v Číně a také v Hong Kongu. Pro mě je u Lotusu velký potenciál, takže se už nemůžu dočkat, až začnu působit ve své nové roli," pokračuje šampion Audi R8 LMS Cup.
Nový vývojový jezdec Lotusu - Adderly Fong (foto: Lotus F1 Team)
Výkonný ředitel Lotusu Matthew Carter dodává: "Je to skvělé, že se Adderly připojil k týmu. Máme agresivní vývojový program vozu E23, proto doufáme, že se dokáže učit od našich inženýrů a závodních jezdců a přispívat k našemu vozu během sezóny.
Máme velmi silnou jezdeckou sestavu, ke které se Adderly přidává, má tedy před sebou v týmu skvělou příležitost. Jsme odhodláni se posunout dopředu v pořadí konkurenceschopnosti a Adderlyho práce na pozadí bude velmi cennou v tom, aby nám to pomohl dosáhnout."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.