Will Stevens připouští, že pro Manor F1 může být účast v nedělním závodě obtížná, ale vše jde prý hladce.
"Abych byl upřímný, je těžké cokoliv odhadovat." řekl Will Stevens pro Crash.net. "Ještě jsme nebyli na trati a vůbec jsme například nevyzkoušeli nové pneumatiky - neznáme jejich vlastnosti ani přesnou rychlost. Ale je zřejmé, že jsou rychlejší než loni. Tým o tom hodně mluví, ale nebudeme nic vědět, dokud se nedostaneme na trať."
"Letošní auto by se mohlo přiblížit hranici 107 % pro kvalifikaci - to bude jen záležet na tom, jak se ostatní týmy výkonnostně posunuly dopředu. My děláme tu nejlepší práci, co dokážeme, ale jestli to bude stačit na překonání 107% hranice, to nevím."
Zde je nutné předpokládat to, že ostatní týmy se oproti loňské sezoně hodně zlepšily, takže se hranice 107 % posunula. Manor ale své auto od loňského roku příliš nevylepšil, pouze upravil části vozu, aby odpovídaly novým regulím. To znamená, že jediný prostor pro zrychlení představují pneumatiky, které jsou podle Pirelli rychlejší než loňské. Takže zda se Manor kvalifikuje do závodu, to zůstává otázkou.
"Vše jde opravdu hladce. Není tu žádný spěch a vše je, jak má být, jsme připravení na první páteční trénink," zakončil Will Stevens.
Loňský monopost Marussie (foto: Marussia F1 Team)
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.