Pro McLaren to nebylo nejlepší zakončení posledního dne testů v Barceloně. Prakticky celé dopoledne mechanici odstraňovali vadný senzor, odpoledne tým z Wokingu plánovanou závodní simulaci neuskutečnil.
Button vlastně v dopoledním programu zvládl pouze symbolický výjezd v samotném závěru, za čtyři minuty nemohl stihnout dřív než dvě zahřívací kola. Přes zjevné nedostatky a nespolehlivost tým neopouští optimismus - všichni se domnívají, že jsou položeny solidní základy pro další zlepšování a následný vývoj zejména v první části sezóny.
Potvrzují to i slova závodního ředitele týmu Erica Boulliera: "Ohlédnout se za čtyřmi týdny našeho zimního testovacího programu není vůbec jednoduché. Není to až tak nečekané, v loňském roce jsme viděli některé týmy v podobné situaci, jaká postihla letos nás. Navíc nás zaskočila složitost některých nutných změn, s nimi jsme se museli vypořádat.
Pokud se podíváme na počty absolvovaných kilometrů, zdá se, že asi nebudeme dostatečně připraveni, ale musíme si z této skutečnosti vzít něco pozitivního. Nasbírali jsme data, nutná pro dosažení našich stanovených cílů, s nimi budeme dále pracovat.
Dá se očekávat, že start do nové sezóny nebude lehký, ale jsme připraveni na dalším rozvoji tvrdě pracovat. Věřím, že obrovský potenciál, který McLaren - Honda MP4-30 má, dokážeme využít," uzavírá hodnocení Eric Boullier.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.