Podle technického ředitele týmu Lotus Nicka Chestera byla nehoda pilota Maldonada způsobena problémem souvisejícím s brzdným systémem. Venezuelan havaroval na začátku posledního odpoledního testovacího dne.
"Maldonado nebyl schopen dostatečně zpomalit ve čtvrté zatáčce a poškodil vůz," vysvětlil Chester. "Pastor jako pilot nemohl udělat nic, čím by té nehodě předešel. Nehoda měla příčinu v brzdném systému, důkladně ho nyní prověříme, aby se podobná věc neopakovala."
"Je samozřejmě nepříjemné, že jsme takovým způsobem předčasně ukončili dnešní test," vyjádřil se Maldonado. "Šlo ale v podstatě o jediný problém během celých testů, takže se na věc musíme podívat z té pozitivní stránky. Získali jsme spoustu dat, abychom ve vývoji vozu pokračovali správným směrem."
Venezuelan, mající občas nálepku zlého muže, popsal nehodu takto: "Cítil jsem problémy s brzdami při vjezdu do čtvrté zatáčky, vyjel jsem mimo trať a narazil do bariéry. Mohl jsem přibrzdit a tudíž zpomalit, ale ne v takové míře, abych nehodě zabránil."
Maldonado nehody pochopitelně litoval: "Vůz není nijak vážně poškozen, já sám se cítím dobře. Je škoda, že nás postihla tahle nehoda, protože jsme odpoledne chtěli využít měkkých pneumatik a zkusit zajet několik rychlých kol."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.