McLaren v Barceloně nepředvedl žádnou spanilou jízdu, v prvním testu na Circuit de Catalunya se trápil. Potíže s těsněním u jednotky MGU-K jej sužovaly prakticky po tři dny, nakonec vše vyvrcholilo nehodou domácího pilota Fernanda Alonsa v závěru nedělního dopoledne. Tým však rozhodně neskládá zbraně.
Eric Bouiller, závodní ředitel McLarenu, vidí hlavní příčiny nepříliš povedených testovacích jízd v provozních problémech provázejících tým od čtvrtku do soboty. Kvůli nim bylo rozhodnuto o rozdělení nedělního testovacího programu mezi Alonsa a Buttona, aby si mohli lépe zvyknout na nový McLaren MP4-30. Vše však zhatila Španělova nehoda těsně před obědem poté, co Fernando zajel svůj nejlepší nedělní výsledek.
„Alonso byl při vědomí a schopen komunikovat s lékařským týmem, z preventivních důvodů však byl odeslán helikoptérou do nemocnice, kde absolvoval vyšetření CT a magnetickou rezonanci. Ačkoliv u něj nebylo shledáno žádné zranění, z výše zmíněných důvodů stráví pod lékařským dohledem v nemocnici nedělní noc.“
Na dotaz, proč se relativně málo poškozený vůz nedostal odpoledne na trať Boullier podotkl, že bylo nutné provést pečlivou prohlídku, protože došlo k poměrně silnému nárazu. „Prohlédli jsme důkladně především pohonnou jednotku a rozhodli se, že nemá smysl kontrolu uspěchat jen proto, aby testy pokračovaly. Auto se jevilo jako nepříliš vážně poškozené, ale bylo nutno prověřit jednotky energetického systému a převodovku. Protože je k tomu potřeba určitého času, rozhodli jsme se testovací program ukončit dříve, než jsme předpokládali.“
Fernando Alonso po havárii mezi zatáčkami 3 a 4 na okruhu Catalunya absolvoval v nemocnici vyšetření, které neodhalilo žádné zranění (foto: Honda Racing F1)
Boullier se ještě vrátil k Alonsově nehodě: „Tohle se při testech stává. Je v pořádku, ale lékaři nevyloučili slabý otřes mozku, po němž je běžnou praxí zůstat nezbytně nutnou dobu v nemocnici v jejich péči. Rád bych touto cestou dementoval některé „zaručené“ zprávy v médiích, jejichž obsahem bylo přehánění celého incidentu – opravdu nešlo o nic většího, než o obvyklou testovací nehodu.“
"Byl to pro nás velice těžký týden, ale v tom dalším se vrátíme a budeme se o to více snažit napravit nepříliš dobrý dojem," uzavřel své vyjádření Boullier.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.