McLaren v Barceloně nepředvedl žádnou spanilou jízdu, v prvním testu na Circuit de Catalunya se trápil. Potíže s těsněním u jednotky MGU-K jej sužovaly prakticky po tři dny, nakonec vše vyvrcholilo nehodou domácího pilota Fernanda Alonsa v závěru nedělního dopoledne. Tým však rozhodně neskládá zbraně.
Eric Bouiller, závodní ředitel McLarenu, vidí hlavní příčiny nepříliš povedených testovacích jízd v provozních problémech provázejících tým od čtvrtku do soboty. Kvůli nim bylo rozhodnuto o rozdělení nedělního testovacího programu mezi Alonsa a Buttona, aby si mohli lépe zvyknout na nový McLaren MP4-30. Vše však zhatila Španělova nehoda těsně před obědem poté, co Fernando zajel svůj nejlepší nedělní výsledek.
„Alonso byl při vědomí a schopen komunikovat s lékařským týmem, z preventivních důvodů však byl odeslán helikoptérou do nemocnice, kde absolvoval vyšetření CT a magnetickou rezonanci. Ačkoliv u něj nebylo shledáno žádné zranění, z výše zmíněných důvodů stráví pod lékařským dohledem v nemocnici nedělní noc.“
Na dotaz, proč se relativně málo poškozený vůz nedostal odpoledne na trať Boullier podotkl, že bylo nutné provést pečlivou prohlídku, protože došlo k poměrně silnému nárazu. „Prohlédli jsme důkladně především pohonnou jednotku a rozhodli se, že nemá smysl kontrolu uspěchat jen proto, aby testy pokračovaly. Auto se jevilo jako nepříliš vážně poškozené, ale bylo nutno prověřit jednotky energetického systému a převodovku. Protože je k tomu potřeba určitého času, rozhodli jsme se testovací program ukončit dříve, než jsme předpokládali.“
Fernando Alonso po havárii mezi zatáčkami 3 a 4 na okruhu Catalunya absolvoval v nemocnici vyšetření, které neodhalilo žádné zranění (foto: Honda Racing F1)
Boullier se ještě vrátil k Alonsově nehodě: „Tohle se při testech stává. Je v pořádku, ale lékaři nevyloučili slabý otřes mozku, po němž je běžnou praxí zůstat nezbytně nutnou dobu v nemocnici v jejich péči. Rád bych touto cestou dementoval některé „zaručené“ zprávy v médiích, jejichž obsahem bylo přehánění celého incidentu – opravdu nešlo o nic většího, než o obvyklou testovací nehodu.“
"Byl to pro nás velice těžký týden, ale v tom dalším se vrátíme a budeme se o to více snažit napravit nepříliš dobrý dojem," uzavřel své vyjádření Boullier.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.