McLaren v Barceloně nepředvedl žádnou spanilou jízdu, v prvním testu na Circuit de Catalunya se trápil. Potíže s těsněním u jednotky MGU-K jej sužovaly prakticky po tři dny, nakonec vše vyvrcholilo nehodou domácího pilota Fernanda Alonsa v závěru nedělního dopoledne. Tým však rozhodně neskládá zbraně.
Eric Bouiller, závodní ředitel McLarenu, vidí hlavní příčiny nepříliš povedených testovacích jízd v provozních problémech provázejících tým od čtvrtku do soboty. Kvůli nim bylo rozhodnuto o rozdělení nedělního testovacího programu mezi Alonsa a Buttona, aby si mohli lépe zvyknout na nový McLaren MP4-30. Vše však zhatila Španělova nehoda těsně před obědem poté, co Fernando zajel svůj nejlepší nedělní výsledek.
„Alonso byl při vědomí a schopen komunikovat s lékařským týmem, z preventivních důvodů však byl odeslán helikoptérou do nemocnice, kde absolvoval vyšetření CT a magnetickou rezonanci. Ačkoliv u něj nebylo shledáno žádné zranění, z výše zmíněných důvodů stráví pod lékařským dohledem v nemocnici nedělní noc.“
Na dotaz, proč se relativně málo poškozený vůz nedostal odpoledne na trať Boullier podotkl, že bylo nutné provést pečlivou prohlídku, protože došlo k poměrně silnému nárazu. „Prohlédli jsme důkladně především pohonnou jednotku a rozhodli se, že nemá smysl kontrolu uspěchat jen proto, aby testy pokračovaly. Auto se jevilo jako nepříliš vážně poškozené, ale bylo nutno prověřit jednotky energetického systému a převodovku. Protože je k tomu potřeba určitého času, rozhodli jsme se testovací program ukončit dříve, než jsme předpokládali.“
Fernando Alonso po havárii mezi zatáčkami 3 a 4 na okruhu Catalunya absolvoval v nemocnici vyšetření, které neodhalilo žádné zranění (foto: Honda Racing F1)
Boullier se ještě vrátil k Alonsově nehodě: „Tohle se při testech stává. Je v pořádku, ale lékaři nevyloučili slabý otřes mozku, po němž je běžnou praxí zůstat nezbytně nutnou dobu v nemocnici v jejich péči. Rád bych touto cestou dementoval některé „zaručené“ zprávy v médiích, jejichž obsahem bylo přehánění celého incidentu – opravdu nešlo o nic většího, než o obvyklou testovací nehodu.“
"Byl to pro nás velice těžký týden, ale v tom dalším se vrátíme a budeme se o to více snažit napravit nepříliš dobrý dojem," uzavřel své vyjádření Boullier.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.