Otec Lewise Hamiltona, Anthony, předpokládá, že by jeho syn mohl slavit titul již v polovině letošní sezóny, pokud by se vše dobře vyvíjelo.
Loni mohl Brit slavit až po poslední velké ceně, která se jela v Abú Zabí - do té doby bojoval o vítězství v šampionátu se svým týmovým kolegou Nicem Rosbergem. Již v prvním závodě v Austrálii ho minulý rok postihly technické problémy - nebýt nich, mohlo být podle Anthonyho Hamiltona hotovo mnohem dříve.
"Nikdy nevíte, ale myslím si, že když se podíváte na to, čím si Lewis loni prošel.... Začali jsme rok s pocitem, že pokud by šlo všechno dobře, tak do jeho poloviny zřejmě šampionát vyhrajeme. Myslím, že totéž se potenciálně může stát letos. Pokud začne dobře, pokud bude dobré auto a výkonnost, pak by Lewis mohl tento rok opět vyhrát šampionát," popisuje Hamilton starší pro Sky Sports.
Uvědomuje si ale, že to nebude jednoduché - jeho týmový kolega Rosberg bude po loňském duelu ještě silnější: "Očekávám letos od Nica 150 procent. Myslím, že do toho půjde s jiným stavem mysli, s jiným přístupem, poznáním Lewise a toho, jak jej porazit - protože porazit Lewise je těžké.
Když na to přijde, je jako žoldák. Podle mě se Nico vrátil zpět k rýsovacímu prknu a znovu o tom přemýšlel, protože nikdo není neporazitelný. Jen musíte nalézt ten správný způsob," pokračuje otec úřadujícího šampiona.
Anthony Hamilton se sklání nad svým synem Lewisem v kokpitu (foto: Daimler AG)
Potvrzuje, že mezi oběma jezdci Mercedesu byla velká rivalita: "Nakonec to je o soutěžení. Mají k sobě velký respekt a oba jsou přáteli, už je tomu tak dlouho. Tito kluci se znají od 13 let. Ale když jsou na vrcholu svých kariér, když se dostanete do této fáze, pak s tím samozřejmě přijdou tlaky.
Nejde ale o osobní tlaky, jde o byznys. Bylo by to stejné, kdybyste seděli se svým nejlepším kamarádem v kanceláři a k dispozici by bylo jen jedno místo. Stále jste nejlepšími přáteli a stále si zajdete na drink, ale přesto chcete toho druhého kluka porazit, abyste získali práci. Přátelství je tedy silné," snaží se vysvětlit vztah obou jezdců Anthony.
Letos mezi nimi může opět dojít k tuhé bitvě: "Ano, ale já si myslím, že letos půjde o jiný druh soupeření. Podle mě vzájemný respekt vzrostl a oba kluci jsou jeden vůči druhému citliví. Pro Nica to tedy bylo těžké dojít tak blízko, ale titul nezískat - a bylo to těžké pro Lewise. Myslím, že mezi sebou budou mít obrovský respekt, učiní hodně kompromisů. V této sezóně to podle mě mezi těmito kluky bude nejzajímavější."
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.