Otec Lewise Hamiltona, Anthony, předpokládá, že by jeho syn mohl slavit titul již v polovině letošní sezóny, pokud by se vše dobře vyvíjelo.
Loni mohl Brit slavit až po poslední velké ceně, která se jela v Abú Zabí - do té doby bojoval o vítězství v šampionátu se svým týmovým kolegou Nicem Rosbergem. Již v prvním závodě v Austrálii ho minulý rok postihly technické problémy - nebýt nich, mohlo být podle Anthonyho Hamiltona hotovo mnohem dříve.
"Nikdy nevíte, ale myslím si, že když se podíváte na to, čím si Lewis loni prošel.... Začali jsme rok s pocitem, že pokud by šlo všechno dobře, tak do jeho poloviny zřejmě šampionát vyhrajeme. Myslím, že totéž se potenciálně může stát letos. Pokud začne dobře, pokud bude dobré auto a výkonnost, pak by Lewis mohl tento rok opět vyhrát šampionát," popisuje Hamilton starší pro Sky Sports.
Uvědomuje si ale, že to nebude jednoduché - jeho týmový kolega Rosberg bude po loňském duelu ještě silnější: "Očekávám letos od Nica 150 procent. Myslím, že do toho půjde s jiným stavem mysli, s jiným přístupem, poznáním Lewise a toho, jak jej porazit - protože porazit Lewise je těžké.
Když na to přijde, je jako žoldák. Podle mě se Nico vrátil zpět k rýsovacímu prknu a znovu o tom přemýšlel, protože nikdo není neporazitelný. Jen musíte nalézt ten správný způsob," pokračuje otec úřadujícího šampiona.
Anthony Hamilton se sklání nad svým synem Lewisem v kokpitu (foto: Daimler AG)
Potvrzuje, že mezi oběma jezdci Mercedesu byla velká rivalita: "Nakonec to je o soutěžení. Mají k sobě velký respekt a oba jsou přáteli, už je tomu tak dlouho. Tito kluci se znají od 13 let. Ale když jsou na vrcholu svých kariér, když se dostanete do této fáze, pak s tím samozřejmě přijdou tlaky.
Nejde ale o osobní tlaky, jde o byznys. Bylo by to stejné, kdybyste seděli se svým nejlepším kamarádem v kanceláři a k dispozici by bylo jen jedno místo. Stále jste nejlepšími přáteli a stále si zajdete na drink, ale přesto chcete toho druhého kluka porazit, abyste získali práci. Přátelství je tedy silné," snaží se vysvětlit vztah obou jezdců Anthony.
Letos mezi nimi může opět dojít k tuhé bitvě: "Ano, ale já si myslím, že letos půjde o jiný druh soupeření. Podle mě vzájemný respekt vzrostl a oba kluci jsou jeden vůči druhému citliví. Pro Nica to tedy bylo těžké dojít tak blízko, ale titul nezískat - a bylo to těžké pro Lewise. Myslím, že mezi sebou budou mít obrovský respekt, učiní hodně kompromisů. V této sezóně to podle mě mezi těmito kluky bude nejzajímavější."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.