Otec Lewise Hamiltona, Anthony, předpokládá, že by jeho syn mohl slavit titul již v polovině letošní sezóny, pokud by se vše dobře vyvíjelo.
Loni mohl Brit slavit až po poslední velké ceně, která se jela v Abú Zabí - do té doby bojoval o vítězství v šampionátu se svým týmovým kolegou Nicem Rosbergem. Již v prvním závodě v Austrálii ho minulý rok postihly technické problémy - nebýt nich, mohlo být podle Anthonyho Hamiltona hotovo mnohem dříve.
"Nikdy nevíte, ale myslím si, že když se podíváte na to, čím si Lewis loni prošel.... Začali jsme rok s pocitem, že pokud by šlo všechno dobře, tak do jeho poloviny zřejmě šampionát vyhrajeme. Myslím, že totéž se potenciálně může stát letos. Pokud začne dobře, pokud bude dobré auto a výkonnost, pak by Lewis mohl tento rok opět vyhrát šampionát," popisuje Hamilton starší pro Sky Sports.
Uvědomuje si ale, že to nebude jednoduché - jeho týmový kolega Rosberg bude po loňském duelu ještě silnější: "Očekávám letos od Nica 150 procent. Myslím, že do toho půjde s jiným stavem mysli, s jiným přístupem, poznáním Lewise a toho, jak jej porazit - protože porazit Lewise je těžké.
Když na to přijde, je jako žoldák. Podle mě se Nico vrátil zpět k rýsovacímu prknu a znovu o tom přemýšlel, protože nikdo není neporazitelný. Jen musíte nalézt ten správný způsob," pokračuje otec úřadujícího šampiona.
Anthony Hamilton se sklání nad svým synem Lewisem v kokpitu (foto: Daimler AG)
Potvrzuje, že mezi oběma jezdci Mercedesu byla velká rivalita: "Nakonec to je o soutěžení. Mají k sobě velký respekt a oba jsou přáteli, už je tomu tak dlouho. Tito kluci se znají od 13 let. Ale když jsou na vrcholu svých kariér, když se dostanete do této fáze, pak s tím samozřejmě přijdou tlaky.
Nejde ale o osobní tlaky, jde o byznys. Bylo by to stejné, kdybyste seděli se svým nejlepším kamarádem v kanceláři a k dispozici by bylo jen jedno místo. Stále jste nejlepšími přáteli a stále si zajdete na drink, ale přesto chcete toho druhého kluka porazit, abyste získali práci. Přátelství je tedy silné," snaží se vysvětlit vztah obou jezdců Anthony.
Letos mezi nimi může opět dojít k tuhé bitvě: "Ano, ale já si myslím, že letos půjde o jiný druh soupeření. Podle mě vzájemný respekt vzrostl a oba kluci jsou jeden vůči druhému citliví. Pro Nica to tedy bylo těžké dojít tak blízko, ale titul nezískat - a bylo to těžké pro Lewise. Myslím, že mezi sebou budou mít obrovský respekt, učiní hodně kompromisů. V této sezóně to podle mě mezi těmito kluky bude nejzajímavější."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.