Boj o rozmrazení vývoje motorů se vyostřuje a šéf týmu Red Bull F1 Christian Horner poskytl rozsáhlý rozhovor pro italský motoristický magazín Autosprint, v němž posunuje odhad ztráty motoru Renault na v letošní sezóně dominantní pohonnou jednotku Mercedesu na 75 koní.
Jedná se o další prohlášení, jež má politicky ospravedlnit uvolnění pravidel ohledně zmrazení vývoje motorů, které prosazují stáje Red Bull a Ferrari, jejichž motory za Mercedesem zaostávají, a proti kterému se stáj Mercedes přirozeně brání.
„Podíváte-li se na rychlosti v zatáčkách, jsme stále nejrychlejší,“ vysvětluje Horner. “Náš problém je nedostatek výkonu. Když ztrácíte 75 koní, pak už na ničem ostatním, čímž disponujete, nezáleží. Nemůžete dělat nic.“
Horner dále poukazuje na fakt, že FIA v minulých sezónách nikdy neváhala přibrzdit dominantní Red Bul l zavedením pravidel omezujících náskok Red Bullu v aerodynamické oblasti. „Věřím, že Renault nakonec dokáže ztrátu na Mercedes stáhnout, úkol to ale nebude jednoduchý.
Když totiž zmrazíte novou technologii ihned v její počáteční fázi, je velice těžké ji dovést k dokonalosti. V minulosti, vždy za účelem zpomalení Red Bullu, nevznikaly nikdy žádné pochybnosti nad změnou technických pravidel, tu nově omezujících dvojité difuzory, tu výfukové difuzory či mapování motoru. Když však přijde na změny ve zmrazení motorů a neměnnosti jednotlivých jeho součástí, hned jsou tu komplikace.“
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.