Boj o rozmrazení vývoje motorů se vyostřuje a šéf týmu Red Bull F1 Christian Horner poskytl rozsáhlý rozhovor pro italský motoristický magazín Autosprint, v němž posunuje odhad ztráty motoru Renault na v letošní sezóně dominantní pohonnou jednotku Mercedesu na 75 koní.
Jedná se o další prohlášení, jež má politicky ospravedlnit uvolnění pravidel ohledně zmrazení vývoje motorů, které prosazují stáje Red Bull a Ferrari, jejichž motory za Mercedesem zaostávají, a proti kterému se stáj Mercedes přirozeně brání.
„Podíváte-li se na rychlosti v zatáčkách, jsme stále nejrychlejší,“ vysvětluje Horner. “Náš problém je nedostatek výkonu. Když ztrácíte 75 koní, pak už na ničem ostatním, čímž disponujete, nezáleží. Nemůžete dělat nic.“
Horner dále poukazuje na fakt, že FIA v minulých sezónách nikdy neváhala přibrzdit dominantní Red Bul l zavedením pravidel omezujících náskok Red Bullu v aerodynamické oblasti. „Věřím, že Renault nakonec dokáže ztrátu na Mercedes stáhnout, úkol to ale nebude jednoduchý.
Když totiž zmrazíte novou technologii ihned v její počáteční fázi, je velice těžké ji dovést k dokonalosti. V minulosti, vždy za účelem zpomalení Red Bullu, nevznikaly nikdy žádné pochybnosti nad změnou technických pravidel, tu nově omezujících dvojité difuzory, tu výfukové difuzory či mapování motoru. Když však přijde na změny ve zmrazení motorů a neměnnosti jednotlivých jeho součástí, hned jsou tu komplikace.“
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.