Boj o rozmrazení vývoje motorů se vyostřuje a šéf týmu Red Bull F1 Christian Horner poskytl rozsáhlý rozhovor pro italský motoristický magazín Autosprint, v němž posunuje odhad ztráty motoru Renault na v letošní sezóně dominantní pohonnou jednotku Mercedesu na 75 koní.
Jedná se o další prohlášení, jež má politicky ospravedlnit uvolnění pravidel ohledně zmrazení vývoje motorů, které prosazují stáje Red Bull a Ferrari, jejichž motory za Mercedesem zaostávají, a proti kterému se stáj Mercedes přirozeně brání.
„Podíváte-li se na rychlosti v zatáčkách, jsme stále nejrychlejší,“ vysvětluje Horner. “Náš problém je nedostatek výkonu. Když ztrácíte 75 koní, pak už na ničem ostatním, čímž disponujete, nezáleží. Nemůžete dělat nic.“
Horner dále poukazuje na fakt, že FIA v minulých sezónách nikdy neváhala přibrzdit dominantní Red Bul l zavedením pravidel omezujících náskok Red Bullu v aerodynamické oblasti. „Věřím, že Renault nakonec dokáže ztrátu na Mercedes stáhnout, úkol to ale nebude jednoduchý.
Když totiž zmrazíte novou technologii ihned v její počáteční fázi, je velice těžké ji dovést k dokonalosti. V minulosti, vždy za účelem zpomalení Red Bullu, nevznikaly nikdy žádné pochybnosti nad změnou technických pravidel, tu nově omezujících dvojité difuzory, tu výfukové difuzory či mapování motoru. Když však přijde na změny ve zmrazení motorů a neměnnosti jednotlivých jeho součástí, hned jsou tu komplikace.“
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.