Caterham dnes potvrdil, že si Kamuj Kobajaši doma zazávodí, a ukončil tak nejistotu Japonce. V prvním pátečním tréninku dá také šanci Robertovi Merhimu.
"Roberto Merhi se s týmem zúčastní své druhé oficiální části Formule 1 během pátečního dopoledního tréninku v Japonsku. Kamuj Kobajaši a Marcus Ericsson budou za Caterham závodit ve Velké ceně Japonska," prohlašuje tým, který pro Suzuku chystá nové křídlo a podstatné zvýšení své konkurenceschopnosti. Dokonce takové, že Marussii již nehodlá považovat za svého přímého soupeře (více zde).
Kobajaši, který musel vynechat závodní víkend v Belgii, žil dlouho v nejistotě, zda doma vůbec nastoupí. Z potvrzení své účasti ve Velké ceně Japonská má proto pochopitelně radost: "Jsem velmi nadšený z toho, že budu zpět před všemi svými japonskými fanoušky a závodit v Suzuce. Na tento závod jsem čekal více než rok."
Kamuj Kobajaši se v Suzuce dočká i díky finanční sbírce svých fanoušků (foto: Caterham F1 Team)
"Velká cena Japonska a Suzuka pro mne byly vždy velmi zvláštní: zde jsem zažil svůj první trénink v F1 v roce 2009 a také dosáhl na své vůbec první pódium v F1 v roce 2012. Letos se můžu do Suzuky vrátit díky podpory mých fanoušků. Znamená to pro mě mnoho a chtěl bych jim všem znovu poděkovat.
Před víkendem mám jen pozitivní pocity. Žel letos musím přiznat, že o pódium bojovat nebudeme, ale udělám vše, abych své fanoušky odměnil silným výkonem, abych jim tak poděkoval za ohromnou podporu. Těším se, až se tam s nimi potkám," uvádí Kobajaši.
Roberto Merhi dostane po Monze u Caterhamu opět příležitost (foto: Caterham F1 Team)
Na páteční trénink se těší také Roberto Merhi, rezervní pilot Caterhamu: "Mám velkou radost z toho, že odjedu s Caterhamem odjedu další trénink. Chtěl bych týmu za tuto příležitost poděkovat. Po mém prvním výjezdu před měsícem v Itálii se znovu těším na dalších 90 minut ve voze.
Nebudu začínat od nuly, jako minule, takže budu moci dříve zrychlit. V Japonsku jsem nikdy nejel, budu se tedy muset trať učit zároveň s tím, jak si budu zvykat na auto. Ale splnil se mi sen tím, že můžu jezdit na tak zvláštní trati, jako je Suzuka. Už se nemůže pátku dočkat!"
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.