Caterham dnes potvrdil, že si Kamuj Kobajaši doma zazávodí, a ukončil tak nejistotu Japonce. V prvním pátečním tréninku dá také šanci Robertovi Merhimu.
"Roberto Merhi se s týmem zúčastní své druhé oficiální části Formule 1 během pátečního dopoledního tréninku v Japonsku. Kamuj Kobajaši a Marcus Ericsson budou za Caterham závodit ve Velké ceně Japonska," prohlašuje tým, který pro Suzuku chystá nové křídlo a podstatné zvýšení své konkurenceschopnosti. Dokonce takové, že Marussii již nehodlá považovat za svého přímého soupeře (více zde).
Kobajaši, který musel vynechat závodní víkend v Belgii, žil dlouho v nejistotě, zda doma vůbec nastoupí. Z potvrzení své účasti ve Velké ceně Japonská má proto pochopitelně radost: "Jsem velmi nadšený z toho, že budu zpět před všemi svými japonskými fanoušky a závodit v Suzuce. Na tento závod jsem čekal více než rok."
Kamuj Kobajaši se v Suzuce dočká i díky finanční sbírce svých fanoušků (foto: Caterham F1 Team)
"Velká cena Japonska a Suzuka pro mne byly vždy velmi zvláštní: zde jsem zažil svůj první trénink v F1 v roce 2009 a také dosáhl na své vůbec první pódium v F1 v roce 2012. Letos se můžu do Suzuky vrátit díky podpory mých fanoušků. Znamená to pro mě mnoho a chtěl bych jim všem znovu poděkovat.
Před víkendem mám jen pozitivní pocity. Žel letos musím přiznat, že o pódium bojovat nebudeme, ale udělám vše, abych své fanoušky odměnil silným výkonem, abych jim tak poděkoval za ohromnou podporu. Těším se, až se tam s nimi potkám," uvádí Kobajaši.
Roberto Merhi dostane po Monze u Caterhamu opět příležitost (foto: Caterham F1 Team)
Na páteční trénink se těší také Roberto Merhi, rezervní pilot Caterhamu: "Mám velkou radost z toho, že odjedu s Caterhamem odjedu další trénink. Chtěl bych týmu za tuto příležitost poděkovat. Po mém prvním výjezdu před měsícem v Itálii se znovu těším na dalších 90 minut ve voze.
Nebudu začínat od nuly, jako minule, takže budu moci dříve zrychlit. V Japonsku jsem nikdy nejel, budu se tedy muset trať učit zároveň s tím, jak si budu zvykat na auto. Ale splnil se mi sen tím, že můžu jezdit na tak zvláštní trati, jako je Suzuka. Už se nemůže pátku dočkat!"
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.