Kamuj Kobajaši by chtěl být v průběhu Velké ceny Japonska za volantem Caterhamu, je to pro něj domácí a proto výjimečný závod.
Těsně před Velkou cenou Belgie přistoupil tým Caterham k překvapivé změně – za volant Kamuje Kobajašiho si sedl jezdec vytrvalostních závodů André Lotterer. Nejdřív se mluvilo o tom, že Lotterer pojede jen jeden závod a v Monze pojede opět Kobajaši, japonský jezdec o tom ale není přesvědčen. Kdy jste se dozvěděl, že nepojedete závod v Belgii?Kamuj Kobajaši (KK): „Ve středu na základně Caterhamu, když jsem pracoval na simulátoru. Šéf týmu Albers si mě pozval do své kanceláře a oznámil mi, že v Belgii pojede André Lotterer.“Jak jste se cítil?КК: „Byl jsem zdrcen. Jako jezdec tomuto rozhodnutí nerozumím a nelíbí se mi. Přesto mi je jasné, v jaké situaci se tým nachází.“Jak dlouho jste byl v Belgii?КК: „Ve středu večer jsem přijel do hotelu, který je jen pět minut pěšky od okruhu. Čekal jsem, že se situace změní, ale když už bylo jasné, že závod pojede André Lotterer, v sobotu v průběhu kvalifikace jsem se sbalil a odjel domů.“Mluvil jste s týmem o své budoucnosti?КК: „Diskutovali jsme o tom, ale rozhodnutí ještě nepadlo.“Uvidí Vás japonští fanoušci v Suzuce za volantem Caterhamu?КK: „Závod v Japonsku je pro mě výjimečný, proto bych chtěl na domácím okruhu startovat. Já jsem připraven, ale rozhodnutí nezáleží jenom na mě.“
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.