Kamuj Kobajaši by chtěl být v průběhu Velké ceny Japonska za volantem Caterhamu, je to pro něj domácí a proto výjimečný závod.
Těsně před Velkou cenou Belgie přistoupil tým Caterham k překvapivé změně – za volant Kamuje Kobajašiho si sedl jezdec vytrvalostních závodů André Lotterer. Nejdřív se mluvilo o tom, že Lotterer pojede jen jeden závod a v Monze pojede opět Kobajaši, japonský jezdec o tom ale není přesvědčen. Kdy jste se dozvěděl, že nepojedete závod v Belgii?Kamuj Kobajaši (KK): „Ve středu na základně Caterhamu, když jsem pracoval na simulátoru. Šéf týmu Albers si mě pozval do své kanceláře a oznámil mi, že v Belgii pojede André Lotterer.“Jak jste se cítil?КК: „Byl jsem zdrcen. Jako jezdec tomuto rozhodnutí nerozumím a nelíbí se mi. Přesto mi je jasné, v jaké situaci se tým nachází.“Jak dlouho jste byl v Belgii?КК: „Ve středu večer jsem přijel do hotelu, který je jen pět minut pěšky od okruhu. Čekal jsem, že se situace změní, ale když už bylo jasné, že závod pojede André Lotterer, v sobotu v průběhu kvalifikace jsem se sbalil a odjel domů.“Mluvil jste s týmem o své budoucnosti?КК: „Diskutovali jsme o tom, ale rozhodnutí ještě nepadlo.“Uvidí Vás japonští fanoušci v Suzuce za volantem Caterhamu?КK: „Závod v Japonsku je pro mě výjimečný, proto bych chtěl na domácím okruhu startovat. Já jsem připraven, ale rozhodnutí nezáleží jenom na mě.“
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.