Podle Autosportu bychom se na počátku závodního víkendu v Belgii mohli dočkat velkého překvapení - Kamuje Kobajašiho by mohl u Caterhamu vystřídat Andre Lotterer.
Caterham nedávno Tony Fernandes prodal novým majitelům. Ti angažovali Colina Kollese, který má tým zeštíhlit a podstatně snížit náklady na jeho provoz, což se projevilo hromadným propouštěním zaměstnanců.
Došlo také na testovacího pilota Alexandra Rossiho, který se s Caterhamem rozloučil. Nyní se třese židle také pod závodním jezdcem Kamujem Kobajašim, kterého by již ve Spa mohl nahradit trojnásobný vítěz 24hodinovky Le Mans - Lotterer, jenž závodí v kategorii LMP1 za Audi.
"Jsem znám kvůli efektivitě. Formule 1 je efektivitou - jde o sportovní a také o finanční výkonnost. Uděláme maximum a hodně zainvestujeme do toho, abychom opět získali 10. místo v šampionátu. Pokud se nám to nepodaří, podíváme se na rozpočty a budeme muset přijmout jinou situaci," uvedl nedávno Kolles s tím, že přemýšlí také o změně jezdců.
Skončí Kamuj Kobajaši opět na dlažbě? (foto: Caterham F1 Team)
Aktualizace (11:20 hod)Podle německých médií již byla smlouva podepsána a Lotterera uvidíme ve voze Caterhamu po celý závodní víkend v Belgii. Tým ho zatím ale plánuje nasadit pouze do jednoho závodu, takže Kobajaši by měl být zpět v Monze.
V poli se tak objeví pátý německý pilot, který je považován za výborného jezdce za deště. Přináší s sebou také samozřejmě peníze a nového sponzora Hype - dalšího výrobce energetických nápojů. O víkendu otestuje na voze CT05 několik novinek, Caterham by měl ve Spa nasadit i nový nos.
Lotterer již navštívil továrnu týmu v britském Leafield, kde mu byla odlita sedačka a kde si vyzkoušel jízdu na simulátoru. Caterham má k dispozici ještě testovacího pilota Robina Frijnse, ten si však na svou šanci ještě musí počkat. Jeho bývalý manažer Heinz Werner nyní zastupuje právě Lotterera.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.