Podle Autosportu bychom se na počátku závodního víkendu v Belgii mohli dočkat velkého překvapení - Kamuje Kobajašiho by mohl u Caterhamu vystřídat Andre Lotterer.
Caterham nedávno Tony Fernandes prodal novým majitelům. Ti angažovali Colina Kollese, který má tým zeštíhlit a podstatně snížit náklady na jeho provoz, což se projevilo hromadným propouštěním zaměstnanců.
Došlo také na testovacího pilota Alexandra Rossiho, který se s Caterhamem rozloučil. Nyní se třese židle také pod závodním jezdcem Kamujem Kobajašim, kterého by již ve Spa mohl nahradit trojnásobný vítěz 24hodinovky Le Mans - Lotterer, jenž závodí v kategorii LMP1 za Audi.
"Jsem znám kvůli efektivitě. Formule 1 je efektivitou - jde o sportovní a také o finanční výkonnost. Uděláme maximum a hodně zainvestujeme do toho, abychom opět získali 10. místo v šampionátu. Pokud se nám to nepodaří, podíváme se na rozpočty a budeme muset přijmout jinou situaci," uvedl nedávno Kolles s tím, že přemýšlí také o změně jezdců.
Skončí Kamuj Kobajaši opět na dlažbě? (foto: Caterham F1 Team)
Aktualizace (11:20 hod)Podle německých médií již byla smlouva podepsána a Lotterera uvidíme ve voze Caterhamu po celý závodní víkend v Belgii. Tým ho zatím ale plánuje nasadit pouze do jednoho závodu, takže Kobajaši by měl být zpět v Monze.
V poli se tak objeví pátý německý pilot, který je považován za výborného jezdce za deště. Přináší s sebou také samozřejmě peníze a nového sponzora Hype - dalšího výrobce energetických nápojů. O víkendu otestuje na voze CT05 několik novinek, Caterham by měl ve Spa nasadit i nový nos.
Lotterer již navštívil továrnu týmu v britském Leafield, kde mu byla odlita sedačka a kde si vyzkoušel jízdu na simulátoru. Caterham má k dispozici ještě testovacího pilota Robina Frijnse, ten si však na svou šanci ještě musí počkat. Jeho bývalý manažer Heinz Werner nyní zastupuje právě Lotterera.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.