Nemilé zprávy se nevstřebávají lehko, zvláště pak ty, které se nás osobně dotýkají. Takové pocity jsem měl ve chvíli, kdy jsem se dnes dozvěděl o skonu novináře a motoristického odborníka Petra Minaříka.
Jako dítko školou povinné jsem hltal všechny možné články o milované F1 kde se dalo a odkud se dalo. Vedle Petra Haury a Toma Hyana v MOTORistické současnosti byl mým dalším oblíbeným nositelem informací právě Petr Minařík. Setkával jsem se s ním na stránkách časopisů, které na první pohled neměly s F1 moc společného - snad jen ABC mladých techniků a přírodovědců právě tou technikou mělo nárok. Důvěrné schůzky s jeho články také v denním tisku a například v Pionýrské stezce pak nabývaly pravidelnějšího rázu, ale netýkaly se pouze F1, zabrousili jsme na pole Rallye Paříž-Dakar i do dalších motoristických oblastí. Několik sešitů s pečlivě vystříhanými články to může doložit.
Jak pravil klasik - čas oponou trhnul - náhle tu byla nová éra a Petrovo jméno jsem nacházel v týdeníku AutoTip. Povzbuzen několika drobnými autorskými pokusy jsem se odvážil napsat do redakce, leč právě v té době se Petr zotavoval z automobilové nehody. Šlo však jen o odklad: pár týdnů nato už jsem si s ním domluvil telefonicky schůzku a krátce poté jsem v jeho strašnickém příbytku jen zíral, jak chudý je můj archiv. Dodnes lze jen těžko ocenit jeho vstřícnost, se kterou mi zapůjčil jednu z mnoha "biblí" formule 1, třebaže v italštině, takže po dlouhých letech pátrání, hledání a sepisování (kdepak internet!) jsem si mohl konečně vytvořit detailní databázi těch, kteří se v F1 pohybovali. Ale to nebylo zdaleka vše - pár dalších rozhovorů z dalších odvětví šíleně rychlých kol mi jenom potvrdilo to, co se o Petrovi říkalo. Dokonce si vzpomínám, že jeden ze svých prvních článků pro tehdy se rodící magazín Tempo! (dnes už existující pouze ve vzpomínkách a několika číslech navíc) jsem mu poslal k nahlédnutí. Stručné "Ale jo, dobrý" bylo tehdy jednou z nejhezčích pochval.
Jak jsem postupně kráčel autorskou činností, uvědomoval jsem si, že jeden z prvotních impulsů vzešel právě od Petra. Nechci tvrdit, že je přímo zodpovědný za mé historické exkurze, ale můj zájem pobídl a tím mě posunul ze sféry šuplíkové do zkraje nesměle veřejné. Když jsem před deseti lety vydal svou první knihu F1: Triumfy a tragédie, náhodou jsem se s ním po několika týdnech setkal a překvapilo mě, že mi bez jakékoli otázky či upomínky blahopřál. Dodal sice, že tam bylo pár úletů a já se ani nechtěl bránit důvody, za kterých ta kniha vznikala. Dodnes mi v uších zní: "Kdo by to tehdy řekl, že tě to nepustí..."
Petr Minařík bude chybět všem fanouškům motorsportu jako někdo, kdo je zásoboval svými názory a statěmi - a nebudou to výlučně čtenáři Světa motorů či AutoTipu, kde publikoval asi nejčastěji. Já sám se budu rád k jeho článkům vracet, vždyť i on měl oblíbenou historii nejen formule 1 a dokázal o ní poutavě psát.
Proto, Petře, naposledy díky a věř, že odešla jen část Tvé osobnosti.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.