Kanadští fandové Formule 1 se mohou těšit na dalších minimálně 10 ročníků místní Grand Prix.
Grand Prix Kanady zůstává v kalendáři Formule 1 pro dalších 10 let. Včera to oznámili organizátoři závodu, jejich aktuální smlouva letošním rokem končí. Budoucnost mezi závodníky i diváky oblíbeného závodu tak byla nejistá. Nejvíce se samozřejmě řešily peníze, které musí organizátoři za možnost pořádat závod zaplatit. Organizátoři budou muset kromě standardních poplatků za pořádání investovat i do modernizace okruhu na ostrově Île Notre-Dame. V roce 2015 organizátoři zaplatí startovní poplatek ve výši asi 386 milionů Kč a ten bude každým rokem o 2% stoupat.
Ve srovnání s poplatky placenými ostatními organizátory patří tento k těm nejnižším. Co se opatření v oblasti infrastruktury na okruhu, na kterém se jezdí už od roku 1978, týče, zde budou dle kontraktu organizátoři muset investovat asi 677,5 milionů Kč. Organizátoři se také snaží o to, aby jim připadly daňové výnosy spojené s pořádáním GP v odhadované výši lehce přes 4 miliardy. To ale musí řešit především s politickými autoritami, které tyto poplatky v Kanadě vybírají.
I takovýto pohled diváci v Montrealu mají(foto: Scuderia Toro Rosso)
Nicméně organizátoři v Montrealu věří, že se jedná pouze o otázku času, než toto povolení dostanou: "Pro nás je to jen formalita," řekl starosta Denis Coderre na tiskové konferenci. Jednání o pokračování tohoto závodu se přitom táhla už dlouho, ovšem až teď došlo ke shodě. Detaily smlouvy ale nebyly zveřejněny.
"Rádi bychom z velkolepé Grand Prix profitovali a učinili tak toto oznámení," pokračuje Coderre. Proč ale o detailech jednaly tak dlouho? "Nakonec je také důležité prodiskutovat ostatní zájmy. Byl jsem optimistický, že mohu udělat tuto smlouvu, ale nechtěli jsme podepsat za každou cenu."
"Občas má cenu si chvíli počkat, abychom se ujistili, že budeme mít tak skvělý závod jako dnes," říká starosta, který městu vládne půl roku. O smlouvě s Berniem Ecclestonem tedy jednal už jeho předchůdce. "Piloti to zde mají rádi, všichni mají rádi toto místo. Vášeň můžete všude cítit." Coderre prý Ecclestonovi vysvětlil, že Montreal je pro F1 důležitý, když se také odkazoval na historii a na otce a syna Villeneuveovi.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.
Fernando Alonso dojel v Maďarsku pátý po překvapivě silném výkonu, ale netuší, odkud se zlepšení Aston Martinu vzalo. Tým zatím nemá jasné vysvětlení, čím si formu na Hungaroringu zasloužil.
Red Bull vyzdvihl Maxe Verstappena za to, že během Velké ceny Maďarska donutil Lewise Hamiltona vyjet mimo trať. Verstappenova agresivní jízda ukázala jeho neústupný tlak na soupeře.
Šéf McLarenu Zak Brown přivítal jmenování Laurenta Mekiese do čela Red Bull Racing a vyzdvihl jeho zkušenosti a schopnosti vést tým. Podle něj taková změna posílí konkurenci, která prospívá celé Formuli 1.