MONTREAL - Kvalifikace; Opět double Mercedesů, z druhé řady bude zítra startovat Vettel a Bottas. Druhý vůz Williamsu byl pátý zásluhou Felipeho Massy. Ferrari se ukázal být až čtvrtým nejsilnějším týmem.
Neděle se blíží a jezdci se budou snažit získat si co nejlepší postavení na startu, dobrý večer u kvalifikace Velké ceny Kanady.
Dopoledne si Gutierréz zničil svůj vůz takovým způsobem, že inženýři Sauberu rozhodli o vynechání kvalifikace. Teplota vzduchu v Montrealu je 25 stupňů Celsia.
Jako první vjel do měřeného kola Williams Valtteriho Bottase. Na měkké směsi pneumatik stanovuje základní čas 1:18,270 min. Jeho týmový kolega Massa je rychlejší - 1:17,728 min. Třetí je Pérez, čtrvtý Grosjean. Bottas jde zpět do čela - 1:17,696 min. Hülkenberg jde na třetí místo. Rosberg je nejrychlejší - 1:16,690 min, Hamilton si zkrátil zatáčku.
Magnussen přidal, je čtvrtý - 1:17,587 min, je před Buttonem, do čela jde Hamilton - 1:16,438 min. Rosberg je druhý, za nimi jsou Bottas, Massa, Magnussen, Button, Alonso. Vergne jde na páté místo. Grosjean prověřil své tlumiče, zkrátil si závěrečnou šikanu.
Hamilton zlepšuje svůj vlastní čas - 1:15,750 min. Na Rosberga má náskok sedm desetin sekundy. Šest minut před koncem první části kvalifikace jsou skoro všichni jezdci v boxech. Vede Hamilton před Rosbergem, Massou, Bottasem, Buttonem, Ricciardem, Vettelem.
Rosberg si je vědom svých kvalit, vystupuje z vozu a zdá se, že je přesvědčen o svém postupu do druhé části kvalifikace. Pérez má problém, zastavil při smyku mimo trať, ale hned se rozjel. Räikkönen jde na páté místo - 1:17,013 min, za ním je Ricciardo, před něho jde Kvjat. Lotus Pastora Maldonada zastavuje mimo trať. Marcus Ericcsson stojí u zdi s odtrženým levým zadním kolem, kvalifikace je přerušená., zbývá 16 sekund.
Pořadí po první části kvalifikace: Hamilton, Magnussen, Rosberg, Button, Massa, Bottas, Hülkenberg, Kvjat, Alonso, Räikkönen, Ricciardo, Vergne, Vettel, Sutil, Grosjean, Pérez
Do druhé části kvalifikace nepostupují: Maldonado, Chilton, Bianchi, Kobajaši, Ericsson
Druhá část
Hülkenberg vjel do měřeného kola na superměkké směsi pneumatik, stanovuje základní čas 1:16,623 min. Na rovince před cílem dosahuje rychlost 333 km/h. Dlouho na prvním místě nevydržel, do čela jde Massa před Bottase.
Jezdci Ferrari jdou na třetí a čvrté místo v pořadí Räikkönen a Alonso. Hülkenberg jde na čtvrté místo - 1:16,300 min. Většina jezdců má na svých vozech superěkkou směs pneumatik. Rosberg nestačí na Massu a jde na druhé místo, Hamilton jde na třetí místo. Na prvního Massu ztrácí jednu desetinu sekundy.
Bez času zůstává Magnussen, vede Massa před jezdci Mercedesu. Následují Bottas, Alonso, Ricciardo, Button. Mimo první desítku je zatím Vettel na dvanáctém místě. Do konce zbývá pět minut. V jedné sekundě je naskládaných až čtrnáct jezdců.
Sutilovi se nedaří zlepšit, je na šestnáctém místě za Kvjatem, čtrnáctý je Grosjean. Bottas zrychluj ajde za felipeho Massu na druhé místo - 1:15,806 min. Vettel jde na páté místo - 1:16,109 min. Mezitím zajel nejrychlejší kolo Rosberg a hned za ním i Hamilton - 1:15,054 min.
Pořadí po druhé části kvalifikace: Hamilton, Rosberg, Massa, Bottas, Ricciardo, Vettel, Alonso, Button, Räikkönen, Vergne
Do třetí části kvalifikace nepostupují: Hülkenberg, Magnussen, Pérez, Grosjean, Kvjat, Sutil
Třetí část
Po dvou minutách jako první vyjel na okruh Valtteri Bottas, základní čas je 1:15,550 min. Jezdci Mercedesu jedou těsně za sebou, Rosberg je první - 1:14,946 min, Hamilton druhý. Alonso se zařadil na čtvrté místo. Williamsům se daří, Bottas je aktuálně třetí, Massa čtvrtý, za nimi jsou Ricciardo, Vettel, Alonso, Vergne, Button. Zatím měli všichni jezdci na vozech superměkkou směs pneumatik.
Bez měřeného kola je tři minuty před koncem kvalifikace stále Kimi Räikkönen. Jeho první čas - 1:16,214 min mu stačí na osmé místo. Vettel se posouvá na třetí místo, Alonso je sedmý, Rosberg jde na první místo. Hamilton je za Rosbergem.
Pořadí kvalifikace: Rosberg, Hamilton, Vettel, Bottas, Massa, Ricciardo, Alonso, Vergne, Button, Räikkönen
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.
Fernando Alonso dojel v Maďarsku pátý po překvapivě silném výkonu, ale netuší, odkud se zlepšení Aston Martinu vzalo. Tým zatím nemá jasné vysvětlení, čím si formu na Hungaroringu zasloužil.
Red Bull vyzdvihl Maxe Verstappena za to, že během Velké ceny Maďarska donutil Lewise Hamiltona vyjet mimo trať. Verstappenova agresivní jízda ukázala jeho neústupný tlak na soupeře.
Šéf McLarenu Zak Brown přivítal jmenování Laurenta Mekiese do čela Red Bull Racing a vyzdvihl jeho zkušenosti a schopnosti vést tým. Podle něj taková změna posílí konkurenci, která prospívá celé Formuli 1.