MONTREAL - Kvalifikace; Opět double Mercedesů, z druhé řady bude zítra startovat Vettel a Bottas. Druhý vůz Williamsu byl pátý zásluhou Felipeho Massy. Ferrari se ukázal být až čtvrtým nejsilnějším týmem.
Neděle se blíží a jezdci se budou snažit získat si co nejlepší postavení na startu, dobrý večer u kvalifikace Velké ceny Kanady.
Dopoledne si Gutierréz zničil svůj vůz takovým způsobem, že inženýři Sauberu rozhodli o vynechání kvalifikace. Teplota vzduchu v Montrealu je 25 stupňů Celsia.
Jako první vjel do měřeného kola Williams Valtteriho Bottase. Na měkké směsi pneumatik stanovuje základní čas 1:18,270 min. Jeho týmový kolega Massa je rychlejší - 1:17,728 min. Třetí je Pérez, čtrvtý Grosjean. Bottas jde zpět do čela - 1:17,696 min. Hülkenberg jde na třetí místo. Rosberg je nejrychlejší - 1:16,690 min, Hamilton si zkrátil zatáčku.
Magnussen přidal, je čtvrtý - 1:17,587 min, je před Buttonem, do čela jde Hamilton - 1:16,438 min. Rosberg je druhý, za nimi jsou Bottas, Massa, Magnussen, Button, Alonso. Vergne jde na páté místo. Grosjean prověřil své tlumiče, zkrátil si závěrečnou šikanu.
Hamilton zlepšuje svůj vlastní čas - 1:15,750 min. Na Rosberga má náskok sedm desetin sekundy. Šest minut před koncem první části kvalifikace jsou skoro všichni jezdci v boxech. Vede Hamilton před Rosbergem, Massou, Bottasem, Buttonem, Ricciardem, Vettelem.
Rosberg si je vědom svých kvalit, vystupuje z vozu a zdá se, že je přesvědčen o svém postupu do druhé části kvalifikace. Pérez má problém, zastavil při smyku mimo trať, ale hned se rozjel. Räikkönen jde na páté místo - 1:17,013 min, za ním je Ricciardo, před něho jde Kvjat. Lotus Pastora Maldonada zastavuje mimo trať. Marcus Ericcsson stojí u zdi s odtrženým levým zadním kolem, kvalifikace je přerušená., zbývá 16 sekund.
Pořadí po první části kvalifikace: Hamilton, Magnussen, Rosberg, Button, Massa, Bottas, Hülkenberg, Kvjat, Alonso, Räikkönen, Ricciardo, Vergne, Vettel, Sutil, Grosjean, Pérez
Do druhé části kvalifikace nepostupují: Maldonado, Chilton, Bianchi, Kobajaši, Ericsson
Druhá část
Hülkenberg vjel do měřeného kola na superměkké směsi pneumatik, stanovuje základní čas 1:16,623 min. Na rovince před cílem dosahuje rychlost 333 km/h. Dlouho na prvním místě nevydržel, do čela jde Massa před Bottase.
Jezdci Ferrari jdou na třetí a čvrté místo v pořadí Räikkönen a Alonso. Hülkenberg jde na čtvrté místo - 1:16,300 min. Většina jezdců má na svých vozech superěkkou směs pneumatik. Rosberg nestačí na Massu a jde na druhé místo, Hamilton jde na třetí místo. Na prvního Massu ztrácí jednu desetinu sekundy.
Bez času zůstává Magnussen, vede Massa před jezdci Mercedesu. Následují Bottas, Alonso, Ricciardo, Button. Mimo první desítku je zatím Vettel na dvanáctém místě. Do konce zbývá pět minut. V jedné sekundě je naskládaných až čtrnáct jezdců.
Sutilovi se nedaří zlepšit, je na šestnáctém místě za Kvjatem, čtrnáctý je Grosjean. Bottas zrychluj ajde za felipeho Massu na druhé místo - 1:15,806 min. Vettel jde na páté místo - 1:16,109 min. Mezitím zajel nejrychlejší kolo Rosberg a hned za ním i Hamilton - 1:15,054 min.
Pořadí po druhé části kvalifikace: Hamilton, Rosberg, Massa, Bottas, Ricciardo, Vettel, Alonso, Button, Räikkönen, Vergne
Do třetí části kvalifikace nepostupují: Hülkenberg, Magnussen, Pérez, Grosjean, Kvjat, Sutil
Třetí část
Po dvou minutách jako první vyjel na okruh Valtteri Bottas, základní čas je 1:15,550 min. Jezdci Mercedesu jedou těsně za sebou, Rosberg je první - 1:14,946 min, Hamilton druhý. Alonso se zařadil na čtvrté místo. Williamsům se daří, Bottas je aktuálně třetí, Massa čtvrtý, za nimi jsou Ricciardo, Vettel, Alonso, Vergne, Button. Zatím měli všichni jezdci na vozech superměkkou směs pneumatik.
Bez měřeného kola je tři minuty před koncem kvalifikace stále Kimi Räikkönen. Jeho první čas - 1:16,214 min mu stačí na osmé místo. Vettel se posouvá na třetí místo, Alonso je sedmý, Rosberg jde na první místo. Hamilton je za Rosbergem.
Pořadí kvalifikace: Rosberg, Hamilton, Vettel, Bottas, Massa, Ricciardo, Alonso, Vergne, Button, Räikkönen
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.