MONTREAL - 3. Trénink; Mezi prvního Hamiltona a třetího Rosberga se vklínil druhý Massa. Jezdci Ferrari podali solidní výkon, mezi čtvrtým Alonsem a šestým Räikkönen skončil pátý Ricciardo.
Počasí nám přeje, vítám Vás při třetím volném tréninku Velké ceny Kanady.
Prvním na okruhu je se svým Lotusem Pastor Maldonado. Po zaváděcím kole se jezdci vrací do svých boxů. Kevin Magnussen se se svým McLarenem jako první pustil do boje s časomírou. Nevzal to příliš vážně - 1:20,953 min. Poté zrychlil na 1:18,325 min, Ericsson se zařadil na druhé místo - 1:23,937 min.
Své časy zajeli i Gutiérrez, Sutil a Kvjat, jsou třetí, čtvrtý a pátý. Hülkenberg jde na druhé místo s časem 1:18,372 min, následují Kvjat, Sutil, Ericsson, Gutiérrez, Button a Bianchi. Gutiérrez nezvládá svůj vůz a rozbíjí ho o zeď, musí být odstraněn jeřábem.
AKtuálně jsou všichni jezdci v boxech, první je opět na okruhu Kobajaši. Kvjat jde na třetí místo - 1:18,500 min, hned je pátý, protože pořadí je Pérez, Magnussen, Hülkenberg, Button, Kvjat. Hamilton jde na první místo časem 1:17,492 min, náskok na Felipeho Massu je jen jedna setina sekundy. Teď je první Räikkönen - 1:17,416 min. Dlouho to nevydrží. První je opět Hamilton před Alonsem. který ztrácí půl sekundy. Rosberg je zatím čtvrtý.
Bez časů jsou zatím jen Chilton a jezdci Red Bullu Ricciardo a Vettel. Bottas jde na třetí místo - 1:17,129 min. Massa je za Hamiltonem na druhém místě - 1:16,804 min. Třetí je Bottas, následují Alonso, Rosberg a Räikkönen. Do konce zbývá dvacetsedm minut.
Daniel Ricciardo s Red Bullem předvedl pátý nejrychlejší čas, přestože byl na rovince až 18. nejrychlejší (foto: Red Bull Racing)
Rosberg jde do čela - 1:16,128 min. Magnussen nezvládá druhou zatáčku a jede do trávy, pokračuje ale dál. Hamilton zrychlil a je první - 1:15,610 min. Druhý je Rosberg, za ním jsou Massa, Bottas, Alonso, Räikkönen. Ricciardo jde na šesté místo s časem 1:17,823 min.
Magnussen hlásí do vysílačky, že i po výjezdu mimo trať je vše v pořádku. Räikkönen je znovu třetí - 1:16,528 min. Za prvním Hamiltonem zaostává o necelou sekundu. Ricciardo jde na páté místo, Vettel je zatím osmý. Ericsson, Grosjean a Pérez předvedli ismyk, pokračují dál. Zbývá posledních patnáct minut.
Pořadí se moc nemění, vede Hamilton před Rosbergem a Räikkönenem. Za nimi jsou Massa, Ricciardo, Bottas, Alonso, Vettel, Magnussen, Hülkenberg, Button, Maldonado, Pérez, Vergne, Sutil, Kvjat, Grosjean, Bianchi, Kobajaši, Ericsson, Gutiérrez.
Alonso jde na třetí místo - 1:16,488 min, Hülkenberg na šesté - 1:16,944 min. Zbývá ještě devět minut. Většina jezdců je na okruhu, pořadí se ale významně nemění. Alonso to zkouší po trávě, překvapivě mu to jede pomaleji...
Počty ujetých kol ve třetím tréninku (vlevo) a za všechny tři tréninky celkem (vpravo)
Vergne se posouvá na osmé místo časem 1:16,824 min. Mezi jezdci Red Bullu je zjevný rozdíl. Ricciardo je pátý, Vettel desátý. Lotus je také daleko od pozic, které by si přál. Maldonado je patnáctý a Grosjean šestnáctý. Běží poslední minuta tréninku. Za Hamiltonem je změna, na druhé místo se dostal Massa - 1:16,086 min, to znamená necelé půl sekundy za prvním jezdcem.
Přehled nejrychlejších sektorů a maximálních rychlostí
Přehled všech časů: zde (PDF).
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.