MONTREAL - 2. Trénink; opět double pro Mercedesy, Vettel třetí před jezdci Ferrari (Räikkönen, Alonso)
Dobrý večer u druhého volného tréninku Velké ceny Kanady na okruhu Gillese Villeneuva. V Montrealu je aktuálně polojasno, na nebi se pohybují i mraky, doufejme, že trénink nebude narušen deštěm. Před námi je devadesát minut, které se budou jezdci snažit využít na maximum. Takže začínáme.
Jako první se vydal na okruh Kevin Magnussen na měkké směsi pneumatik. Stanovuje základní čas - 1:25,338 min. Za ním se zařadili Daniil Kvjat a Max Chilton, před všechny jde Marcus Ericsson s časem 1:25,072 min. Na chvíli byl první Sutil, ale hned ho vystřídal Kvjat - 1:20,312 min. Teď se pořadí každou chvíli mění, aktuálně vede Button s časem 1:18,546 min. Bottas je rychlejší - 1:18,249 min.
Za ním se řadí Massa, následují Button, Vergne, Sutil, Hülkenberg. Na druhé místo jde Magnussen. Bottas zrychlil, jeho čas je 1:17,879 min. Chvilku byl Magnussen rychlejší, ale Bottas znovu zrychlil - 1:17,597 min. Druhý je aktuálně Hamilton - 1:17,625 min. Jezdci Red Bullu a Ferrari ještě nemají na svém kontě měřené kolo.
Rosberg jde na druhé místo časem 1:17,610 min. Na Bottase ztrácí jenom třináct tisícin sekundy. A už to není pravda. Rosberg vede - 1:16,892 min, druhý je Hamilton, zaostává o necelé dvě desetiny sekundy. Za nimi jsou Bottas, Massa, Magnussen, Button, Hülkenberg, Pérez, Vergne, Kvjat, Sutil, Grosjean, Chilton, Gutiérrez, Alonso, Kobajaši, Ericsson, Maldonado.
Kimi Raikkonen ve druhém tréninku svého týmového kolegu Fernanda Alonsa překonal (foto: Scuderia Ferrari)
Alonso jde na třetí místo - 1:17,153 min, Räikkönen je sedmý, Ricciardo třináctý a Vettel patnáctý. Räikkönen zrychlil, jde za svého týmového kolegu na čtvrté místo - 1:17,503 min, zatímco Hamilton jde na první místo - 1:16,692 min. V jedné sekundě je šest jezdců: Hamilton, Rosberg, Alonso, Räikkönen, Bottas a Massa. Na posledním místě je zatím celkem bezpečně Jules Bianchi se ztrátou patnáct a půl sekundy na Hamiltona.
Kevin Magnussen neočekávaně zpomalil a za ním jedoucí Sutil si musel zkrátit zatáčku. Není velmi spokojen a Magnussenovi věnoval gesto rukou. Většina jezdců je v boxech, pořadí se přestalo měnit a druhý trénink má za sebou prvních třicet minut. Incident mezi Magnussenem a Sutilem posoudí stewardi. Ericsson zastavil svůj Caterham v bezpečnostní zóně, platí žluté vlajky. Do konce tréninku zbývá 53 minut a na okruhu vládne klidný provoz.
V boxech týmu Marussia se stále snaží řešit problémy na voze Julese Bianchiho. Mezitím Rosberg zrychlil a jde do čela - 1:16,687 min. Hamilton se nevzdává, je první s časem 1:16,118 min. Massa s Bottasem se řadí za Mercedesy na třetí a čtvrté místo. Pátý je Alonso, na šestém je aktuálně Vergne.
Rosberg si zlepšil svůj čas, ale zůstává na druhém místě. Za Hamiltonem zaostává o necelé dvě desetiny sekundy. Alonso jde na třetí místo - 1:16,701 min. Sebastian Vettel to zkouší stále na na měkké směsi, zatím je na osmnáctém místě. Button jde na šesté místo, Magnussen je osmý. Maldonado "zrychlil", odsunul Vettela na devatenácté místo. Oba se následně posunuli na patnácté a šestnácté místo...
Räikkönen dosahuje čas 1:16,648 min a jde na třetí místo. Na prvních osmi místech jsou teď tímové dvojice hezky za sebou - Mercedes (Hamilton, Rosberg), Ferrari (Räikkönen, Alonso), Williams (Massa, Bottas) a McLaren (Magnussen a Button).
Räikkönen předvedl v desáté zatáčce hodiny, pokračuje dál. Třicet minut před koncem se poradí na prvních osmi místech nezměnilo, následují Vergne, Grosjean, Ricciardo, Hülkenberg, Pérez, Maldonado, Vettel, Sutil, Gutiérrez, Chilton, Kvjat, Kobajaši, Ericsson, Bianchi.
Počty ujetých kol ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Kobajaši se hodně snaží, možná právě proto se do jendé zatáčky nevešel a poslední šikanu si zkrátil... Vettel zajel na superměkké směsi čas 1:16,841 min a jde na šesté místo. Poté zrychlil a je třetí - 1:16,573 min. Na prvního Hamiltona ztrácí necelé půl sekundy. Druhý je stále Rosberg, čtvrtý je Räikkönen, za ním jsou Alonso, Massa, Bottas, Magnussen, Button, Vergne, Grosjean a Ricciardo. Do konce zbývá sedmnáct minut.
Räikkönen rozjel měřené kolo, nakonec zamířil do boxu. Grosjean a Gutiérrez si zkrátili zatáčky, pokračují dál. Do konce zbývá deset minut a na okruhu je čilý provoz, pořadí se přesto nemění. Běží posední minuta a jean-Eric Vergne je příčinou, že platí žlué vlajky, vyjel do bezpečnostní zóny a vrací se na trať.
Nejrychlejší sektory a maximální rychlosti
Přehled všech časů: zde (PDF).
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.