MONTREAL - 1. TRÉNINK; V Kanadě začíná nejrychleji Fernando Alonso s Ferrari, které přivezlo několik vylepšení aerodynamiky i pohonné jednotky. O 16 tisícin zpět byl Lewis Hamilton, třetí příčka patří jeho týmovému kolegovi Nicovi Rosbergovi z Mercedesu, mistr světa Sebastian Vettel zajel čtvrtý čas. Těžké chvíle zažil Jules Bianchi, který svou Marussii poškodil nárazem o zeď.
Navzdory předpovědím začal úvodní trénink za slunečného počasí, proto všichni ihned vyrazili z boxů a do 4 min měli nainstalováno. Z nováčků dostal u Caterhamu šanci Američan Alexander Rossi místo Kamuje Kobajašiho, zbytek týmů nasadil pouze závodní jezdce.
Nikdo pro ostatní nechtěl čistit trať, proto piloti poté chvíli vyčkávali. Krom toho si stěžovali na příliš kluzký okruh, což Nico Hülkenberg potvrdil smykem při brzdění do zatáčky č. 8 a Daniel Ricciardo si škrtl o zeď na výjezdu z devátý zatáčky.
Ferrari kromě úprav motoru nasadilo nové přední křídlo s upravenými bočnicemi, nové bočnice v zadní části vozu, na kterém byla spousta flow-visu pro vyhodnocování proudění vzduchu. Mercedes představil nové křidélko v centrální části vzadu nad difuzorem, Red Bull upravené přední křídlo. Týmy krom toho pro Montreal přivezly pochopitelně křídla pro tvorbu nižší úrovně přítlaku než doposud.
Nico Rosberg vyráží k instalačnímu okruhu(foto: Mercedes AMG F1 Team)
První měřené kolo předvedl po čtvrt hodině Magnussen - 1:23,249 a 1:21,061 min, po chvíli jej překonali Grosjean a Hamilton (1:18,997 min). Po 30 min zavládlo ticho, týmy musely odevzdat první měkkou směs (na super-měkké nejezdily), která je určena pouze pro úvod prvního tréninku.
Podle Buttona bude zákazníci Mercedesu včetně McLarenu kvůli charakteristice okruhu Red Bullu a Ferrari blíže než tomu bylo v Barceloně či v Monaku: "Myslím, že jim všichni budeme blíže, podobně jako v Bahrajnu, díky tomu to bude zábavné. Na čele budou dva týmoví kolegové Mercedesu, a pak od 3. po 12. či 14. místo by to mělo být celkem vyrovnané. Snad budeme mezi těmi týmy."
Po 15 min pauze, kterou někteří využili k výměně dílů (Mercedes např. Rosbergovi odmontoval celou podlahu) se na okruh vydal Daniil Kvjat. Na čele byli piloti Mercedesu - Hamilton (1:18,088) a Rosberg (1:18,138), za nimi v polovině tréninku držel třetí místo Alonso (1:18,577).
Rossi si vedl velmi dobře (1:21,981), jezdi rychleji než závodní pilot Caterhamu Ericsson (1:23,984). Tým ho vybízel, aby se nesnažil "zajíždět příliš skvělá kola," protože měl pneumatiky stále na spodní hranici provozní teploty.
Lotus na bočnicích v Kanadě prezentuje svého sponzora - společnost EMC(foto: Lotus F1 Team)
Ricciardo se pohyboval na 7. místě (1:18,945), na konci dlouhé rovinky mu bylo naměřeno 319,8 km/h. Po hodině narazil Bianchi na výjezdu ze zatáčky č. 4 do zdi a s poškozeným vozem (spojovací tyč u zavěšení) mířil pomalu do boxů. Rosberg se po rovince řítil rychlostí 333 km/h.
Po 65 min Hamilton vylepšil svůj rekord - 1:17,254 (o téměř půl sekundy rychleji než Rosberg) a dostal se znovu do čela. Velmi rychlé kolo předvedl o 5 min později také Alonso - 1:17,238 min, čímž se dostal před Mercedesy.
Vergnemu selhalo úložiště energie, proto závěr musel vynechat. Dříve musel skončit i Gutiérrez kvůli řídicí elektronice pohonné jednotky Ferrari, Massu zradilo čerpadlo ERS systému Mercedesu.
Počty kol ujetých v prvním tréninku
Ke konci se již nikdo nezlepšil a Alonsovo Ferrari, které bylo na rozdíl od toho Räikkönenova vybaveno novou podlahou (pro druhý trénink si jí prohodí), na čele nikdo nepřekonal. Těsně za ním skončili Mercedesy a Vettel s Red Bullem, páté místo připadlo Bottasovi s Williamsem, za nímž se seřadily Ricciardo a oba McLareny.
Maximální rychlosti: 1. Rosberg - 333,1 km/h; 2. Pérez - 331,1; 3. Massa - 330,9; 4. Button - 330,1; 5. Hülkenberg - 329,5; 6. Hamilton - 329,2 ... 22. Räikkönen - 320,9 km/h.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Nejlepší sektory a maximální rychlosti
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.
Fernando Alonso dojel v Maďarsku pátý po překvapivě silném výkonu, ale netuší, odkud se zlepšení Aston Martinu vzalo. Tým zatím nemá jasné vysvětlení, čím si formu na Hungaroringu zasloužil.
Red Bull vyzdvihl Maxe Verstappena za to, že během Velké ceny Maďarska donutil Lewise Hamiltona vyjet mimo trať. Verstappenova agresivní jízda ukázala jeho neústupný tlak na soupeře.
Šéf McLarenu Zak Brown přivítal jmenování Laurenta Mekiese do čela Red Bull Racing a vyzdvihl jeho zkušenosti a schopnosti vést tým. Podle něj taková změna posílí konkurenci, která prospívá celé Formuli 1.