Do středečního testování v Barceloně nasadil Williams Susie Wolffovou. Jak tento den hodnotí tým i samotná pilotka?
Smyk hned na úvod"Šlo o mou první příležitost svézt se s FW36 a hodně jsem se naučila o tom, jak jezdit s těmito novými vozy, které se od loňských hodně liší. Čím více jste na to u aut z minulého roku tlačili, tím rychleji jste jeli - teď ale musíte určité prvky zvládat mnohem lépe," popisuje své dojmy Wolffová.
"Tato auta mají mnohem vyšší krouticí moment, takže jsem se hodně rychle učila. A na začátku testování mě to nachytalo," přiznává testovací jezdkyně Williamsu. Hned ráno totiž skončila ve smyku.
"To byl ten krouťák. Jela jsem teprve své druhé kolo a přeřazovala jsem z trojky na čtyřku. Záď byla přesně na obrubníku, a když jsem přeřadila, zadek mi ustřelil. Bylo to dost trapné, dostala jsem tvrdou lekci," vysvětluje jediná žena, která nastoupila do letošních testů.
"Celkově šlo o velmi produktivní den pro tým, pracovali jsme dohromady velmi dobře, abychom rychle dokončili naše plánované vyhodnocování aerodynamických a mechanických věcí. Mohla jsem odjet dobrou vzdálenost, abych porozuměla vlastnostem vozu a tomu, jak získat z této nové pohonné jednotky co nejvíce," pokračuje Wolffová.
Překonala týmového kolegu Massu i mistra světa Vettela, o časy jí ale vůbec nešloNakonec se jí podařilo zajet rychlejší kolo než jejímu týmovému kolegovi Felipemu Massovi či Sebastianovi Vettelovi s Red Bullem (shrnutí výsledků, ujeté vzdálenosti a použité směsi pneumatik najdete zde). Moc velký význam ale časům nepřikládá.
"Opravdu se moc nestarám o to, co lidé očekávají. Uvědomuju si očekávání některých, že budu hodně ztrácet, i to, že můžu odvádět dobrou práci jako kluci v mém týmu. Pro mě to bylo jen o odvedení dobré práce pro tým. Ani jednou jsem se na výsledky nepodívala, protože jsem si pro tým stanovila své vlastní osobní cíle.
Oni měli svá očekávání toho, co bych měla na každé sadě pneumatik dosáhnout, takže to bylo opravdu mým cílem. Je samozřejmě skvělé, že nejsem poslední, ale jak víme, jde o Formuli 1 a o to, jak ze mě dostat ten nejlepší výkon, spíše než o to, aby mě už srovnávali s ostatními," říká manželka Tota Wolffa, výkonného ředitele Mercedesu.
Hodnocení WilliamsuHlavní testovací inženýr Williamsu Rod Nelson její testování hodnotí slovy: "Prožili jsme velmi produktivní den. Susie odvedla určitou práci na aerodynamice a testování řídicích systémů. Dopoledne jsme včas dokončili náš plánovaný testovací program.
Odpoledne jsme pak Susie dali ve voze čas, který potřebovala k pochopení spletitostí vozu FW36 a k tomu, aby pocítila, jak nová pravidla změnila chování vozu. Lepší počasí nám dnes také pomohlo nasbírat potřebná data. Nyní je budeme analyzovat, abychom auto před Monakem dále zlepšili," dodal Nelson.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.