Do středečního testování v Barceloně nasadil Williams Susie Wolffovou. Jak tento den hodnotí tým i samotná pilotka?
Smyk hned na úvod"Šlo o mou první příležitost svézt se s FW36 a hodně jsem se naučila o tom, jak jezdit s těmito novými vozy, které se od loňských hodně liší. Čím více jste na to u aut z minulého roku tlačili, tím rychleji jste jeli - teď ale musíte určité prvky zvládat mnohem lépe," popisuje své dojmy Wolffová.
"Tato auta mají mnohem vyšší krouticí moment, takže jsem se hodně rychle učila. A na začátku testování mě to nachytalo," přiznává testovací jezdkyně Williamsu. Hned ráno totiž skončila ve smyku.
"To byl ten krouťák. Jela jsem teprve své druhé kolo a přeřazovala jsem z trojky na čtyřku. Záď byla přesně na obrubníku, a když jsem přeřadila, zadek mi ustřelil. Bylo to dost trapné, dostala jsem tvrdou lekci," vysvětluje jediná žena, která nastoupila do letošních testů.
"Celkově šlo o velmi produktivní den pro tým, pracovali jsme dohromady velmi dobře, abychom rychle dokončili naše plánované vyhodnocování aerodynamických a mechanických věcí. Mohla jsem odjet dobrou vzdálenost, abych porozuměla vlastnostem vozu a tomu, jak získat z této nové pohonné jednotky co nejvíce," pokračuje Wolffová.
Překonala týmového kolegu Massu i mistra světa Vettela, o časy jí ale vůbec nešloNakonec se jí podařilo zajet rychlejší kolo než jejímu týmovému kolegovi Felipemu Massovi či Sebastianovi Vettelovi s Red Bullem (shrnutí výsledků, ujeté vzdálenosti a použité směsi pneumatik najdete zde). Moc velký význam ale časům nepřikládá.
"Opravdu se moc nestarám o to, co lidé očekávají. Uvědomuju si očekávání některých, že budu hodně ztrácet, i to, že můžu odvádět dobrou práci jako kluci v mém týmu. Pro mě to bylo jen o odvedení dobré práce pro tým. Ani jednou jsem se na výsledky nepodívala, protože jsem si pro tým stanovila své vlastní osobní cíle.
Oni měli svá očekávání toho, co bych měla na každé sadě pneumatik dosáhnout, takže to bylo opravdu mým cílem. Je samozřejmě skvělé, že nejsem poslední, ale jak víme, jde o Formuli 1 a o to, jak ze mě dostat ten nejlepší výkon, spíše než o to, aby mě už srovnávali s ostatními," říká manželka Tota Wolffa, výkonného ředitele Mercedesu.
Hodnocení WilliamsuHlavní testovací inženýr Williamsu Rod Nelson její testování hodnotí slovy: "Prožili jsme velmi produktivní den. Susie odvedla určitou práci na aerodynamice a testování řídicích systémů. Dopoledne jsme včas dokončili náš plánovaný testovací program.
Odpoledne jsme pak Susie dali ve voze čas, který potřebovala k pochopení spletitostí vozu FW36 a k tomu, aby pocítila, jak nová pravidla změnila chování vozu. Lepší počasí nám dnes také pomohlo nasbírat potřebná data. Nyní je budeme analyzovat, abychom auto před Monakem dále zlepšili," dodal Nelson.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.