Do středečního testování v Barceloně nasadil Williams Susie Wolffovou. Jak tento den hodnotí tým i samotná pilotka?
Smyk hned na úvod"Šlo o mou první příležitost svézt se s FW36 a hodně jsem se naučila o tom, jak jezdit s těmito novými vozy, které se od loňských hodně liší. Čím více jste na to u aut z minulého roku tlačili, tím rychleji jste jeli - teď ale musíte určité prvky zvládat mnohem lépe," popisuje své dojmy Wolffová.
"Tato auta mají mnohem vyšší krouticí moment, takže jsem se hodně rychle učila. A na začátku testování mě to nachytalo," přiznává testovací jezdkyně Williamsu. Hned ráno totiž skončila ve smyku.
"To byl ten krouťák. Jela jsem teprve své druhé kolo a přeřazovala jsem z trojky na čtyřku. Záď byla přesně na obrubníku, a když jsem přeřadila, zadek mi ustřelil. Bylo to dost trapné, dostala jsem tvrdou lekci," vysvětluje jediná žena, která nastoupila do letošních testů.
"Celkově šlo o velmi produktivní den pro tým, pracovali jsme dohromady velmi dobře, abychom rychle dokončili naše plánované vyhodnocování aerodynamických a mechanických věcí. Mohla jsem odjet dobrou vzdálenost, abych porozuměla vlastnostem vozu a tomu, jak získat z této nové pohonné jednotky co nejvíce," pokračuje Wolffová.
Překonala týmového kolegu Massu i mistra světa Vettela, o časy jí ale vůbec nešloNakonec se jí podařilo zajet rychlejší kolo než jejímu týmovému kolegovi Felipemu Massovi či Sebastianovi Vettelovi s Red Bullem (shrnutí výsledků, ujeté vzdálenosti a použité směsi pneumatik najdete zde). Moc velký význam ale časům nepřikládá.
"Opravdu se moc nestarám o to, co lidé očekávají. Uvědomuju si očekávání některých, že budu hodně ztrácet, i to, že můžu odvádět dobrou práci jako kluci v mém týmu. Pro mě to bylo jen o odvedení dobré práce pro tým. Ani jednou jsem se na výsledky nepodívala, protože jsem si pro tým stanovila své vlastní osobní cíle.
Oni měli svá očekávání toho, co bych měla na každé sadě pneumatik dosáhnout, takže to bylo opravdu mým cílem. Je samozřejmě skvělé, že nejsem poslední, ale jak víme, jde o Formuli 1 a o to, jak ze mě dostat ten nejlepší výkon, spíše než o to, aby mě už srovnávali s ostatními," říká manželka Tota Wolffa, výkonného ředitele Mercedesu.
Hodnocení WilliamsuHlavní testovací inženýr Williamsu Rod Nelson její testování hodnotí slovy: "Prožili jsme velmi produktivní den. Susie odvedla určitou práci na aerodynamice a testování řídicích systémů. Dopoledne jsme včas dokončili náš plánovaný testovací program.
Odpoledne jsme pak Susie dali ve voze čas, který potřebovala k pochopení spletitostí vozu FW36 a k tomu, aby pocítila, jak nová pravidla změnila chování vozu. Lepší počasí nám dnes také pomohlo nasbírat potřebná data. Nyní je budeme analyzovat, abychom auto před Monakem dále zlepšili," dodal Nelson.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.