Do středečního testování v Barceloně nasadil Williams Susie Wolffovou. Jak tento den hodnotí tým i samotná pilotka?
Smyk hned na úvod"Šlo o mou první příležitost svézt se s FW36 a hodně jsem se naučila o tom, jak jezdit s těmito novými vozy, které se od loňských hodně liší. Čím více jste na to u aut z minulého roku tlačili, tím rychleji jste jeli - teď ale musíte určité prvky zvládat mnohem lépe," popisuje své dojmy Wolffová.
"Tato auta mají mnohem vyšší krouticí moment, takže jsem se hodně rychle učila. A na začátku testování mě to nachytalo," přiznává testovací jezdkyně Williamsu. Hned ráno totiž skončila ve smyku.
"To byl ten krouťák. Jela jsem teprve své druhé kolo a přeřazovala jsem z trojky na čtyřku. Záď byla přesně na obrubníku, a když jsem přeřadila, zadek mi ustřelil. Bylo to dost trapné, dostala jsem tvrdou lekci," vysvětluje jediná žena, která nastoupila do letošních testů.
"Celkově šlo o velmi produktivní den pro tým, pracovali jsme dohromady velmi dobře, abychom rychle dokončili naše plánované vyhodnocování aerodynamických a mechanických věcí. Mohla jsem odjet dobrou vzdálenost, abych porozuměla vlastnostem vozu a tomu, jak získat z této nové pohonné jednotky co nejvíce," pokračuje Wolffová.
Překonala týmového kolegu Massu i mistra světa Vettela, o časy jí ale vůbec nešloNakonec se jí podařilo zajet rychlejší kolo než jejímu týmovému kolegovi Felipemu Massovi či Sebastianovi Vettelovi s Red Bullem (shrnutí výsledků, ujeté vzdálenosti a použité směsi pneumatik najdete zde). Moc velký význam ale časům nepřikládá.
"Opravdu se moc nestarám o to, co lidé očekávají. Uvědomuju si očekávání některých, že budu hodně ztrácet, i to, že můžu odvádět dobrou práci jako kluci v mém týmu. Pro mě to bylo jen o odvedení dobré práce pro tým. Ani jednou jsem se na výsledky nepodívala, protože jsem si pro tým stanovila své vlastní osobní cíle.
Oni měli svá očekávání toho, co bych měla na každé sadě pneumatik dosáhnout, takže to bylo opravdu mým cílem. Je samozřejmě skvělé, že nejsem poslední, ale jak víme, jde o Formuli 1 a o to, jak ze mě dostat ten nejlepší výkon, spíše než o to, aby mě už srovnávali s ostatními," říká manželka Tota Wolffa, výkonného ředitele Mercedesu.
Hodnocení WilliamsuHlavní testovací inženýr Williamsu Rod Nelson její testování hodnotí slovy: "Prožili jsme velmi produktivní den. Susie odvedla určitou práci na aerodynamice a testování řídicích systémů. Dopoledne jsme včas dokončili náš plánovaný testovací program.
Odpoledne jsme pak Susie dali ve voze čas, který potřebovala k pochopení spletitostí vozu FW36 a k tomu, aby pocítila, jak nová pravidla změnila chování vozu. Lepší počasí nám dnes také pomohlo nasbírat potřebná data. Nyní je budeme analyzovat, abychom auto před Monakem dále zlepšili," dodal Nelson.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.