Týmy Formule 1 jsou obouvány jednotně od italské společnosti Pirelli. Přímo se tak nabízí otázka, jestli je možné, že by si tato značka vybrala jeden tým, který by byl oproti ostatním zvýhodněn. Jak tedy probíhá přidělování pneumatik pro závodní víkend?
Alokace pneumatik pro jednotlivé týmy je zcela náhodná na základě čárových kódů. Tento proces navíc provádí lidé od FIA. Číselný kód je pro pneumatiku něco jako pas. Kód je už přímo z výroby vrytý do pneumatiky a tudíž nemůže být odstraněn nebo jakkoliv změněn.
Kód nese detail o každé pneumatice. Pirelli tak může jakoukoliv pneumatiku vystopovat kdykoliv během víkendu díky softwaru RTS (Racing Tyre System). Princip přidělování je takový, že FIA dostane seznam číslených kódů a podle něj přidělí pneumatiky mezi jednotlivé týmy. Výběr je tedy zcela náhodný.
Pirelli tudíž v procesu nehraje prakticky žádnou roli. Italská společnost nemůže vůbec ovlivnit, jaký tým dostane jaké pneumatiky. Navíc přísný systém kontroly vyráběných pneumatiky ve fabrice značky zajišťuje, že každá pneumatika, která je expedovaná z továrny, je absolutně stejná, jako kterákoliv jiná.
Týmy pneumatiky obdrží až po příjezdu na okruh na základě přidělených číslených kódů. Číselné kody také umožňují FIA a Pirelli kontrolu, že každý tým používá správné pneumatiky, které odpovídají předpisům.
Čárový kód je na pneumatikách jasně patrný
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.