Týmy Formule 1 jsou obouvány jednotně od italské společnosti Pirelli. Přímo se tak nabízí otázka, jestli je možné, že by si tato značka vybrala jeden tým, který by byl oproti ostatním zvýhodněn. Jak tedy probíhá přidělování pneumatik pro závodní víkend?
Alokace pneumatik pro jednotlivé týmy je zcela náhodná na základě čárových kódů. Tento proces navíc provádí lidé od FIA. Číselný kód je pro pneumatiku něco jako pas. Kód je už přímo z výroby vrytý do pneumatiky a tudíž nemůže být odstraněn nebo jakkoliv změněn.
Kód nese detail o každé pneumatice. Pirelli tak může jakoukoliv pneumatiku vystopovat kdykoliv během víkendu díky softwaru RTS (Racing Tyre System). Princip přidělování je takový, že FIA dostane seznam číslených kódů a podle něj přidělí pneumatiky mezi jednotlivé týmy. Výběr je tedy zcela náhodný.
Pirelli tudíž v procesu nehraje prakticky žádnou roli. Italská společnost nemůže vůbec ovlivnit, jaký tým dostane jaké pneumatiky. Navíc přísný systém kontroly vyráběných pneumatiky ve fabrice značky zajišťuje, že každá pneumatika, která je expedovaná z továrny, je absolutně stejná, jako kterákoliv jiná.
Týmy pneumatiky obdrží až po příjezdu na okruh na základě přidělených číslených kódů. Číselné kody také umožňují FIA a Pirelli kontrolu, že každý tým používá správné pneumatiky, které odpovídají předpisům.
Čárový kód je na pneumatikách jasně patrný
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.