Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Adrian Newey, legenda technického světa Formule 1, se znovu ocitá v centru pozornosti, tentokrát jako hlavní postava vývoje monopostu Aston Martinu pro sezonu 2026. Projekt, na kterém pracuje v roli „managing technical partnera“, přichází ve chvíli, kdy se tým ze Silverstonu připravuje na klíčové spojení s Hondou, která bude od stejného roku jejich továrním dodavatelem pohonných jednotek. Newey tak bude mít znovu možnost spojit své know-how s novou érou pravidel, která v F1 brzy vstoupí v platnost, informuje PlanetF1.
Adrian Newey si během své kariéry vybudoval status jednoho z nejrespektovanějších technických mozků, jaké kdy Formule 1 poznala. Stojí za více než dvěma stovkami vítězství a 26 mistrovskými tituly v týmech jako Williams, McLaren či Red Bull. Jeho mimořádná schopnost interpretovat pravidla a nacházet v nich nové cesty dělá z Neweyho neocenitelný přínos pro každý tým, který míří na vrcholové příčky.
Adrian Newey má s velkými změnami pravidel bohaté zkušenosti a ví, že mohou být stejně náročné jako inspirující. Když poprvé viděl předpisy pro sezonu 2022, příliš ho nenadchly – naopak, přiznal, že z nich byl zpočátku dost skleslý. Přesto to byl právě jeho Red Bull, který nové podmínky dokázal využít naplno. Pod jeho vedením vznikl dominantní vůz RB19, se kterým Max Verstappen v roce 2023 ovládl šampionát a vyhrál 19 z 22 závodů.
Právě díky těmto zkušenostem je jeho pohled na změny pro rok 2026 velmi cenný. Zatímco řada expertů a týmů vnímá příchod nové éry s poloviční elektrifikací, aktivní aerodynamikou a plně udržitelnými palivy se značnou dávkou skepse, Newey tentokrát překvapivě vyjadřuje opatrný optimismus. „Pravidla nabízejí více prostoru pro inovace, než jsem původně čekal,“ uvedl. To naznačuje, že jednotlivé týmy mohou přijít s velmi rozdílnými technickými přístupy a řešeními.
Pro Aston Martin je jeho příchod nejen významným strategickým krokem, ale možná i největší příležitostí, jak se konečně dostat mezi absolutní špičku. Zůstává otázkou, zda tým dokáže jeho zkušenosti a vize plně využít a přetavit je ve skutečný úspěch na trati. Historie však ukazuje, že tam, kde má Adrian Newey prostor a důvěru, přicházejí výsledky.
Rok 2026 tak může být nejen milníkem pro samotný tým ze Silverstonu, ale i další kapitolou v kariéře muže, který nejen rozumí pravidlům Formule 1, ale dokáže je i přetvořit ve vítězné stroje.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.