Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Adrian Newey, legenda technického světa Formule 1, se znovu ocitá v centru pozornosti, tentokrát jako hlavní postava vývoje monopostu Aston Martinu pro sezonu 2026. Projekt, na kterém pracuje v roli „managing technical partnera“, přichází ve chvíli, kdy se tým ze Silverstonu připravuje na klíčové spojení s Hondou, která bude od stejného roku jejich továrním dodavatelem pohonných jednotek. Newey tak bude mít znovu možnost spojit své know-how s novou érou pravidel, která v F1 brzy vstoupí v platnost, informuje PlanetF1.
Adrian Newey si během své kariéry vybudoval status jednoho z nejrespektovanějších technických mozků, jaké kdy Formule 1 poznala. Stojí za více než dvěma stovkami vítězství a 26 mistrovskými tituly v týmech jako Williams, McLaren či Red Bull. Jeho mimořádná schopnost interpretovat pravidla a nacházet v nich nové cesty dělá z Neweyho neocenitelný přínos pro každý tým, který míří na vrcholové příčky.
Adrian Newey má s velkými změnami pravidel bohaté zkušenosti a ví, že mohou být stejně náročné jako inspirující. Když poprvé viděl předpisy pro sezonu 2022, příliš ho nenadchly – naopak, přiznal, že z nich byl zpočátku dost skleslý. Přesto to byl právě jeho Red Bull, který nové podmínky dokázal využít naplno. Pod jeho vedením vznikl dominantní vůz RB19, se kterým Max Verstappen v roce 2023 ovládl šampionát a vyhrál 19 z 22 závodů.
Právě díky těmto zkušenostem je jeho pohled na změny pro rok 2026 velmi cenný. Zatímco řada expertů a týmů vnímá příchod nové éry s poloviční elektrifikací, aktivní aerodynamikou a plně udržitelnými palivy se značnou dávkou skepse, Newey tentokrát překvapivě vyjadřuje opatrný optimismus. „Pravidla nabízejí více prostoru pro inovace, než jsem původně čekal,“ uvedl. To naznačuje, že jednotlivé týmy mohou přijít s velmi rozdílnými technickými přístupy a řešeními.
Pro Aston Martin je jeho příchod nejen významným strategickým krokem, ale možná i největší příležitostí, jak se konečně dostat mezi absolutní špičku. Zůstává otázkou, zda tým dokáže jeho zkušenosti a vize plně využít a přetavit je ve skutečný úspěch na trati. Historie však ukazuje, že tam, kde má Adrian Newey prostor a důvěru, přicházejí výsledky.
Rok 2026 tak může být nejen milníkem pro samotný tým ze Silverstonu, ale i další kapitolou v kariéře muže, který nejen rozumí pravidlům Formule 1, ale dokáže je i přetvořit ve vítězné stroje.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.