Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Ferrari zažilo v Miami víkend plný zvratů, kdy se střídaly zklamání a nadějné okamžiky. Charles Leclerc havaroval ještě před startem sprintu, zatímco Lewis Hamilton překvapil třetím místem v deštivém sprintu. Ačkoliv tým čelil kritice za rozhodnutí poslat oba jezdce na přechodné pneumatiky, bývalý pilot F1 Jolyon Palmer tento krok obhájil, když uvedl, že to bylo logické rozhodnutí pro získání dat, i když náhlý liják situaci zkomplikoval.
Výkon v hlavním závodě ale zůstal pod očekáváním a ani týmová komunikace mezi Hamiltonem a boxovým zázemím ohledně pořadí mezi jezdci nepřinesla očekávaný výsledek. Palmer podotkl, že Hamilton by možná měl dostat příležitost předjet Leclerca dříve, ale po jeho předjetí nezrychlil, což ukázalo, že situace nebyla tak jednoznačná, jak se zdálo.
Podle Palmera je skutečný problém ve voze samotném. Při onboard záběrech v kvalifikaci bylo vidět, že Hamilton měl problémy s klouzáním na obou nápravách, což naznačuje nedostatečný přítlak. Palmer upozornil na to, že nové podlahy, které Ferrari nasadilo, stále nefungují podle očekávání, a vůz je extrémně citlivý na výšku podvozku, informuje GPblog.
Hamilton se stále snaží přizpůsobit svůj styl řízení, aby lépe zvládal neklidnou záď Ferrari, což byl problém i v minulém roce u Mercedesu. Palmer dodal, že tento proces stále pokračuje, a upozornil, že problémy se nevyhýbají ani komunikaci s inženýrem Riccardem Adamim.
Navzdory těmto komplikacím je Palmer mírně optimistický, pokud tým dokáže nalézt lepší nastavení vozu. „Ferrari má pořád správné piloty a procesy, které jim mohou pomoci vyhrávat závody,“ uzavřel.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.