Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Ferrari zažilo v Miami víkend plný zvratů, kdy se střídaly zklamání a nadějné okamžiky. Charles Leclerc havaroval ještě před startem sprintu, zatímco Lewis Hamilton překvapil třetím místem v deštivém sprintu. Ačkoliv tým čelil kritice za rozhodnutí poslat oba jezdce na přechodné pneumatiky, bývalý pilot F1 Jolyon Palmer tento krok obhájil, když uvedl, že to bylo logické rozhodnutí pro získání dat, i když náhlý liják situaci zkomplikoval.
Výkon v hlavním závodě ale zůstal pod očekáváním a ani týmová komunikace mezi Hamiltonem a boxovým zázemím ohledně pořadí mezi jezdci nepřinesla očekávaný výsledek. Palmer podotkl, že Hamilton by možná měl dostat příležitost předjet Leclerca dříve, ale po jeho předjetí nezrychlil, což ukázalo, že situace nebyla tak jednoznačná, jak se zdálo.
Podle Palmera je skutečný problém ve voze samotném. Při onboard záběrech v kvalifikaci bylo vidět, že Hamilton měl problémy s klouzáním na obou nápravách, což naznačuje nedostatečný přítlak. Palmer upozornil na to, že nové podlahy, které Ferrari nasadilo, stále nefungují podle očekávání, a vůz je extrémně citlivý na výšku podvozku, informuje GPblog.
Hamilton se stále snaží přizpůsobit svůj styl řízení, aby lépe zvládal neklidnou záď Ferrari, což byl problém i v minulém roce u Mercedesu. Palmer dodal, že tento proces stále pokračuje, a upozornil, že problémy se nevyhýbají ani komunikaci s inženýrem Riccardem Adamim.
Navzdory těmto komplikacím je Palmer mírně optimistický, pokud tým dokáže nalézt lepší nastavení vozu. „Ferrari má pořád správné piloty a procesy, které jim mohou pomoci vyhrávat závody,“ uzavřel.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.