Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Ferrari zažilo v Miami víkend plný zvratů, kdy se střídaly zklamání a nadějné okamžiky. Charles Leclerc havaroval ještě před startem sprintu, zatímco Lewis Hamilton překvapil třetím místem v deštivém sprintu. Ačkoliv tým čelil kritice za rozhodnutí poslat oba jezdce na přechodné pneumatiky, bývalý pilot F1 Jolyon Palmer tento krok obhájil, když uvedl, že to bylo logické rozhodnutí pro získání dat, i když náhlý liják situaci zkomplikoval.
Výkon v hlavním závodě ale zůstal pod očekáváním a ani týmová komunikace mezi Hamiltonem a boxovým zázemím ohledně pořadí mezi jezdci nepřinesla očekávaný výsledek. Palmer podotkl, že Hamilton by možná měl dostat příležitost předjet Leclerca dříve, ale po jeho předjetí nezrychlil, což ukázalo, že situace nebyla tak jednoznačná, jak se zdálo.
Podle Palmera je skutečný problém ve voze samotném. Při onboard záběrech v kvalifikaci bylo vidět, že Hamilton měl problémy s klouzáním na obou nápravách, což naznačuje nedostatečný přítlak. Palmer upozornil na to, že nové podlahy, které Ferrari nasadilo, stále nefungují podle očekávání, a vůz je extrémně citlivý na výšku podvozku, informuje GPblog.
Hamilton se stále snaží přizpůsobit svůj styl řízení, aby lépe zvládal neklidnou záď Ferrari, což byl problém i v minulém roce u Mercedesu. Palmer dodal, že tento proces stále pokračuje, a upozornil, že problémy se nevyhýbají ani komunikaci s inženýrem Riccardem Adamim.
Navzdory těmto komplikacím je Palmer mírně optimistický, pokud tým dokáže nalézt lepší nastavení vozu. „Ferrari má pořád správné piloty a procesy, které jim mohou pomoci vyhrávat závody,“ uzavřel.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.