Hamilton skončil v Austrálii už po několika kolech a na rozdíl od svého týmového kolegy tak nezískal ani bod. Za jeho odstoupením prý stála jen malá trhlinka v gumové trubce vedoucí k motoru.
Mercedes měl nejprve podezření na problémy s elektrickým vedením, ale ukázalo se, že na vině byla právě modrá, gumová hadička. Tato hadička má za úkol izolaci elektrického vedení, ale v momentě kdy se protrhla naopak způsobila ještě více problémů, protože zde vznikla jiskra, která motor poškodila.
Favorit šampionátu si myslí, že tato díra v hadičce vznikala postupně během tréninků a kvalifikace v Melbourne. V zaváděcím kole pak vedla ke zkratu na jednom z válců, což v konečném důsledku vedlo k nefunkčnosti celého motoru.
Mercedes nechal kvůli selhání zkontrolovat všechny trubky používané jeho týmy v Austrálii a zjistil, že jediná, která selhala, byla ta Hamiltonova. Nedostatky se však podařilo najít také u hadiček připravených v továrně Mercedesu.
Německý výrobce tak pozměnil způsob výroby hadiček, tak aby předešel dalšímu selhání. Hadičky se začaly vyrábět lisováním, tak aby na nich nebyly žádné švy. Hadičky byly také zesíleny v kritickém místě, kde je do nich vstřikováno palivo.
Podle Andyho Cowella, který je za motory Mercedesu zodpovědný, měl Hamilton prostě obrovkou smůlu: "Pravděpodobně se to stalo v zaváděcím kole. Hamilton si prostě vytáhl smolnou kartu a kvůli tomu nedokončil závod. Je frustrující nedokončit kvůli takové banalitě, jako je gumová hadička."
Hamiltonovi však s ohledem na další závody určitě nevadí, že šlo o banální selhání. Po výměně hadičky totiž může motor nadále používat. Pokud by Mercedes musel Hamiltonovi motor vyměnit zbývaly by mu na téměř celou sezónu už jen čtyři motory.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.