Hamilton skončil v Austrálii už po několika kolech a na rozdíl od svého týmového kolegy tak nezískal ani bod. Za jeho odstoupením prý stála jen malá trhlinka v gumové trubce vedoucí k motoru.
Mercedes měl nejprve podezření na problémy s elektrickým vedením, ale ukázalo se, že na vině byla právě modrá, gumová hadička. Tato hadička má za úkol izolaci elektrického vedení, ale v momentě kdy se protrhla naopak způsobila ještě více problémů, protože zde vznikla jiskra, která motor poškodila.
Favorit šampionátu si myslí, že tato díra v hadičce vznikala postupně během tréninků a kvalifikace v Melbourne. V zaváděcím kole pak vedla ke zkratu na jednom z válců, což v konečném důsledku vedlo k nefunkčnosti celého motoru.
Mercedes nechal kvůli selhání zkontrolovat všechny trubky používané jeho týmy v Austrálii a zjistil, že jediná, která selhala, byla ta Hamiltonova. Nedostatky se však podařilo najít také u hadiček připravených v továrně Mercedesu.
Německý výrobce tak pozměnil způsob výroby hadiček, tak aby předešel dalšímu selhání. Hadičky se začaly vyrábět lisováním, tak aby na nich nebyly žádné švy. Hadičky byly také zesíleny v kritickém místě, kde je do nich vstřikováno palivo.
Podle Andyho Cowella, který je za motory Mercedesu zodpovědný, měl Hamilton prostě obrovkou smůlu: "Pravděpodobně se to stalo v zaváděcím kole. Hamilton si prostě vytáhl smolnou kartu a kvůli tomu nedokončil závod. Je frustrující nedokončit kvůli takové banalitě, jako je gumová hadička."
Hamiltonovi však s ohledem na další závody určitě nevadí, že šlo o banální selhání. Po výměně hadičky totiž může motor nadále používat. Pokud by Mercedes musel Hamiltonovi motor vyměnit zbývaly by mu na téměř celou sezónu už jen čtyři motory.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.