Kamuj Kobajaši unikl penalizaci za nehodu v první zatáčce letošní Velké ceny Austrálie, při které z tratě odstřelil Felipeho Massu.
Caterham najel do zádi Williamsu ve skrumáži. Japonec se kolizi sice snažil zabránit, když zablokoval obě kola, avšak výsledkem byl konec pro oba piloty. Komisaři FIA tuto záležitost řešili, pilot Williamsu se nebál jeho manévr přirovnat k dnes již legendárnímu zkratu Romaina Grosjeana ve Spa 2012, za který jezdec dostal jednozávodní trest.
Tým Caterham však později potvrdil, že příčinou nehody nebylo selhání jezdce, nýbrž techniky. Zadní brzdy na jeho CT05 totiž nefungovaly a jezdec tak neměl možnost do první zatáčky zabrzdit včas. Ve světle tohoto vysvětlení se komisaři rozhodli neudělovat žádný trest.
"Komisaři rozhodli, že nehoda byla způsobena vážným selháním techniky, které bylo zcela mimo vliv závodního jezdce. Tým bude spolupracovat s technickými komisaři FIA při hlednání problému a jeho odstranění," stojí v prohlášení komisařů.
Kamuj Kobajaši se Massovi po závodu omluvil: "Takový průběh svého prvního závodu jsem si nepřál, je mi líto týmu a Felipeho kvůli tomu, že naše závody skončily brzy. Start se mi opravdu povedl, pak ale v nájezdu do první zatáčky došlo ke kontaktu s Felipem.
Z prvotních dat to vypadalo na závadu brzdového systému, což samozřejmě znamená, že jsem s tím kontaktem moc nadělat nemohl. Když jsme auto dostali zpět a prohlédli si informace podrobněji, bylo zřejmé, že problém byl v něm.
Po závodě jsem byl u komisařů a prošli si data z vozu a potvrdili, že to byl tento případ. Podíváme se na to, co ten problém způsobilo, a zajistíme nápravu."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.