Kamuj Kobajaši unikl penalizaci za nehodu v první zatáčce letošní Velké ceny Austrálie, při které z tratě odstřelil Felipeho Massu.
Caterham najel do zádi Williamsu ve skrumáži. Japonec se kolizi sice snažil zabránit, když zablokoval obě kola, avšak výsledkem byl konec pro oba piloty. Komisaři FIA tuto záležitost řešili, pilot Williamsu se nebál jeho manévr přirovnat k dnes již legendárnímu zkratu Romaina Grosjeana ve Spa 2012, za který jezdec dostal jednozávodní trest.
Tým Caterham však později potvrdil, že příčinou nehody nebylo selhání jezdce, nýbrž techniky. Zadní brzdy na jeho CT05 totiž nefungovaly a jezdec tak neměl možnost do první zatáčky zabrzdit včas. Ve světle tohoto vysvětlení se komisaři rozhodli neudělovat žádný trest.
"Komisaři rozhodli, že nehoda byla způsobena vážným selháním techniky, které bylo zcela mimo vliv závodního jezdce. Tým bude spolupracovat s technickými komisaři FIA při hlednání problému a jeho odstranění," stojí v prohlášení komisařů.
Kamuj Kobajaši se Massovi po závodu omluvil: "Takový průběh svého prvního závodu jsem si nepřál, je mi líto týmu a Felipeho kvůli tomu, že naše závody skončily brzy. Start se mi opravdu povedl, pak ale v nájezdu do první zatáčky došlo ke kontaktu s Felipem.
Z prvotních dat to vypadalo na závadu brzdového systému, což samozřejmě znamená, že jsem s tím kontaktem moc nadělat nemohl. Když jsme auto dostali zpět a prohlédli si informace podrobněji, bylo zřejmé, že problém byl v něm.
Po závodě jsem byl u komisařů a prošli si data z vozu a potvrdili, že to byl tento případ. Podíváme se na to, co ten problém způsobilo, a zajistíme nápravu."
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.