Kamuj Kobajaši unikl penalizaci za nehodu v první zatáčce letošní Velké ceny Austrálie, při které z tratě odstřelil Felipeho Massu.
Caterham najel do zádi Williamsu ve skrumáži. Japonec se kolizi sice snažil zabránit, když zablokoval obě kola, avšak výsledkem byl konec pro oba piloty. Komisaři FIA tuto záležitost řešili, pilot Williamsu se nebál jeho manévr přirovnat k dnes již legendárnímu zkratu Romaina Grosjeana ve Spa 2012, za který jezdec dostal jednozávodní trest.
Tým Caterham však později potvrdil, že příčinou nehody nebylo selhání jezdce, nýbrž techniky. Zadní brzdy na jeho CT05 totiž nefungovaly a jezdec tak neměl možnost do první zatáčky zabrzdit včas. Ve světle tohoto vysvětlení se komisaři rozhodli neudělovat žádný trest.
"Komisaři rozhodli, že nehoda byla způsobena vážným selháním techniky, které bylo zcela mimo vliv závodního jezdce. Tým bude spolupracovat s technickými komisaři FIA při hlednání problému a jeho odstranění," stojí v prohlášení komisařů.
Kamuj Kobajaši se Massovi po závodu omluvil: "Takový průběh svého prvního závodu jsem si nepřál, je mi líto týmu a Felipeho kvůli tomu, že naše závody skončily brzy. Start se mi opravdu povedl, pak ale v nájezdu do první zatáčky došlo ke kontaktu s Felipem.
Z prvotních dat to vypadalo na závadu brzdového systému, což samozřejmě znamená, že jsem s tím kontaktem moc nadělat nemohl. Když jsme auto dostali zpět a prohlédli si informace podrobněji, bylo zřejmé, že problém byl v něm.
Po závodě jsem byl u komisařů a prošli si data z vozu a potvrdili, že to byl tento případ. Podíváme se na to, co ten problém způsobilo, a zajistíme nápravu."
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.