Jezdci týmu Caterham Marcus Ericsson a Kamuj Kobajaši se těší na první závod nové sezony F1
Marcus Ericsson: „Upřímně, nemůžu se už dočkat začátku sezony v Austrálii. Bude to můj první víkend v F1 jako jezdce, jsem vzrušen z pomyšlení na mou první sezonu, kterou začnu v zemi, která je v F1 tradiční, má vášnivé fanoušky, bude to skvělé. Mnoho jsem pracoval, abych dostal tuto šanci, teď se to stane skutečností díky lidem, kteří mě podporovali a díky týmu, který mi tuto šanci poskytl.
V přípravě jsme udělali vše, co jsme mohli. Ale nikdy nemůžete být dost dobře připraven na to, když sedíte ve voze, stojíte na startovním roštu a ve vašem prvním závodě zhasnou startovní světla. Vše to pak proběhne velmi rychle a já budu muset vědět, že jsem na závod připraven.
Předsezonní testy byly náročné, nakonec jsme ale prošli vším, co jsme měli v plánu, takže by nás nemělo v Melbourne čekat mnoho překvapení. Spolehlivost našich vozů byla na konci testů největší ze všech týmu s motory od Renaultu, absolvovali jsme simulaci závodu, včetně startů a zastávek v boxech. Najeli jsme hodně kilometrů, jsme připraveni tak, jak se jen dalo. Po testech jsem byl i na naší základně a projel jsem si australský okruh na simulátoru, mělo by to být záležitostí jednoho nebo dvou okruhů, než získám na místě potřebnou rychlost.
Po testech jsme hodně mluvili o tom, co se stane v Austrálii, ale než tam doopravdy budeme, je nemožné předpovídat, co se tam stane. V testech jsme nebyli schopní jet na plný výkon. V mém případě proto, že jsem jel poprvé na superměkké směsi pneumatik, v případě Kobajašiho kvůli problémům se spojkou ještě předtím, než se na superměkkou směs dostal. Takže plný výkon si vyzkoušíme až v první kvalifikaci.
To, co víme je, že management energie a spotřeby paliva bude životně důležité, proto jsem rád, že jsme si to mohli v testech vyzkoušet. Ze začátku to možná bude pro fanoušky matoucí, ale po prvním startu se to vyjasní.“
Kamuj Kobajaši: „V Austrálii začínáme novou sezonu a já se těším, že se znovu vracím do F1! Naposledy, když jsem závodil v Melbourne (v roce 2012 v Sauberu), jsem skončil na šestém místě, a i když vím, že to nebude reálné i v tomto roce, myslím si, že to bude zajímavý závod. Mnoho týmů může mít problémy se spolehlivostí, my také, ale na konci testů jsme měli celkem spolehlivé vozy. Možná spolehlivější, než jiné týmy a to by mohlo být důležité v neděli v Melbourne.
Pro mě je to první závod po přestávce, těším se, že to bude za volantem Caterhamu. Garantuju, že v Caterhamu pracují stejně tvrdě, jako v jiných týmech, aby byla sezona 2014 úspěšná a měl jsem dobrý dojem z jejich úsilí dosáhnout dobrých výsledků. V Leafieldu mají skvělou základnu, není důvod nemít dobrou sezonu, zejména když mají plány na další vylepšení v průběhu sezony.
Zatím nevíme přesně, kde se nacházíme, co se týče výkonu. Poprvé proto, že přesně nevíme, jak na tom jsou jiné týmy, a pak proto, že jsme v Bahrajnu neabsolvovali tu pravou simulaci kvalifikace. Do Austrálie si přivezeme nějaké nové díly, včetně revidované přední části, budeme na nich pracovat v pátek a sobotu dopoledne. Víc budeme vědět po sobotní kvalifikaci.“
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.