Jezdci týmu Caterham Marcus Ericsson a Kamuj Kobajaši se těší na první závod nové sezony F1
Marcus Ericsson: „Upřímně, nemůžu se už dočkat začátku sezony v Austrálii. Bude to můj první víkend v F1 jako jezdce, jsem vzrušen z pomyšlení na mou první sezonu, kterou začnu v zemi, která je v F1 tradiční, má vášnivé fanoušky, bude to skvělé. Mnoho jsem pracoval, abych dostal tuto šanci, teď se to stane skutečností díky lidem, kteří mě podporovali a díky týmu, který mi tuto šanci poskytl.
V přípravě jsme udělali vše, co jsme mohli. Ale nikdy nemůžete být dost dobře připraven na to, když sedíte ve voze, stojíte na startovním roštu a ve vašem prvním závodě zhasnou startovní světla. Vše to pak proběhne velmi rychle a já budu muset vědět, že jsem na závod připraven.
Předsezonní testy byly náročné, nakonec jsme ale prošli vším, co jsme měli v plánu, takže by nás nemělo v Melbourne čekat mnoho překvapení. Spolehlivost našich vozů byla na konci testů největší ze všech týmu s motory od Renaultu, absolvovali jsme simulaci závodu, včetně startů a zastávek v boxech. Najeli jsme hodně kilometrů, jsme připraveni tak, jak se jen dalo. Po testech jsem byl i na naší základně a projel jsem si australský okruh na simulátoru, mělo by to být záležitostí jednoho nebo dvou okruhů, než získám na místě potřebnou rychlost.
Po testech jsme hodně mluvili o tom, co se stane v Austrálii, ale než tam doopravdy budeme, je nemožné předpovídat, co se tam stane. V testech jsme nebyli schopní jet na plný výkon. V mém případě proto, že jsem jel poprvé na superměkké směsi pneumatik, v případě Kobajašiho kvůli problémům se spojkou ještě předtím, než se na superměkkou směs dostal. Takže plný výkon si vyzkoušíme až v první kvalifikaci.
To, co víme je, že management energie a spotřeby paliva bude životně důležité, proto jsem rád, že jsme si to mohli v testech vyzkoušet. Ze začátku to možná bude pro fanoušky matoucí, ale po prvním startu se to vyjasní.“
Kamuj Kobajaši: „V Austrálii začínáme novou sezonu a já se těším, že se znovu vracím do F1! Naposledy, když jsem závodil v Melbourne (v roce 2012 v Sauberu), jsem skončil na šestém místě, a i když vím, že to nebude reálné i v tomto roce, myslím si, že to bude zajímavý závod. Mnoho týmů může mít problémy se spolehlivostí, my také, ale na konci testů jsme měli celkem spolehlivé vozy. Možná spolehlivější, než jiné týmy a to by mohlo být důležité v neděli v Melbourne.
Pro mě je to první závod po přestávce, těším se, že to bude za volantem Caterhamu. Garantuju, že v Caterhamu pracují stejně tvrdě, jako v jiných týmech, aby byla sezona 2014 úspěšná a měl jsem dobrý dojem z jejich úsilí dosáhnout dobrých výsledků. V Leafieldu mají skvělou základnu, není důvod nemít dobrou sezonu, zejména když mají plány na další vylepšení v průběhu sezony.
Zatím nevíme přesně, kde se nacházíme, co se týče výkonu. Poprvé proto, že přesně nevíme, jak na tom jsou jiné týmy, a pak proto, že jsme v Bahrajnu neabsolvovali tu pravou simulaci kvalifikace. Do Austrálie si přivezeme nějaké nové díly, včetně revidované přední části, budeme na nich pracovat v pátek a sobotu dopoledne. Víc budeme vědět po sobotní kvalifikaci.“
Lando Norris vyhrál Velkou cenu Maďarska po strategickém souboji s týmovým kolegou Oscarem Piastrim, zatímco FIA zahájila vyšetřování incidentu mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem. McLaren si připsal už sedmé "double" vítězství v sezóně, třetí skončil George Russell. Zklamaný a frustrovaný Charles Leclerc se musel spokojit se čtvrtou pozicí.
„V pozadí se děje spousta věcí, které nejsou skvělé,“ prohlásil Lewis Hamilton po dvanáctém místě na Velké ceně Maďarska F1. Brit se odmítl podrobněji vyjádřit k dřívějším slovům o „výměně jezdce“ a k incidentu s Maxem Verstappenem, který považuje za bezvýznamný.
Max Verstappen z Red Bullu se po Velké ceně Maďarska pozastavil nad rozhodnutím sportovních komisařů FIA vyšetřovat jeho souboj s Lewisem Hamiltonem. Podle trojnásobného mistra světa se v inkriminované situaci „nic nestalo“ a nechápe, proč se k vyšetřování přistoupilo.
Lando Norris vybojoval páté vítězství sezony, když na Hungaroringu odolal v závěru drtivému tlaku týmového kolegy Oscara Piastriho. Dvojice McLarenů tak opět obsadila první dvě příčky, třetí dojel George Russell s Mercedesem. Britský tým tak získal 200. vítězství v Grand Prix ve své 59 let dlouhé a velmi úspěšné historii.
Oscar Piastri skončil ve Velké ceně Maďarska těsně za týmovým kolegou Landem Norrisem. Přestože v závěru stáhl ztrátu na minimum, přiznal, že na Hungaroringu je předjíždění extrémně obtížné.
Po dramatickém manévru ve 4. zatáčce Velké ceny Maďarska se Max Verstappen a Lewis Hamilton ocitli v hledáčku sportovních komisařů FIA. Verdikt může přijít po jejich výslechu v Budapešti.
Charles Leclerc ztratil v závěru Velké ceně Maďarska šanci na vítězství kvůli technickému problému s podvozkem a cílem projel na čtvrtém místě. Monačan přiznal velkou frustraci a prohlásil, že na této sezóně zatím nevidí nic pozitivního.
Charles Leclerc po skutečně vydařené kvalifikaci a startu závodu skončil ve Velké ceně Maďarska čtvrtý a ostře kritizoval strategii Ferrari i technické potíže svého vozu. Monačan, který startoval z pole position, v závěru výrazně zpomalil kvůli problémům s podvozkem a přišel o stupně vítězů.
Český pilot formule 2 Roman Staněk obsadil v hlavním závodě na Hungaroringu druhé místo za týmovým kolegou Leonardem Fornarolim. Ani penalizace pro italského jezdce nezměnila pořadí, Staněk tak po vítězství v Belgii tentokrát na nejvyšší stupínek nedosáhl.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.