Renault momentálně není v situaci, aby si to rozdal s dalšími výrobci motorů v F1 - Ferrari a Mercedesem, nechal se slyšet Kamuj Kobajaši.
Japonská posila týmu Caterham odjela ve čtvrtek 66 okruhů, navíc byl Caterham nejrychlejším ze všech týmů Renaultu! Francouzský výrobce bojuje se spolehlivostí svých pohonných jednotek 1,6l turbo, což znemožňuje i týmu, aby učinil pokrok se svým vozem.
To znamená, že se teď Caterham zaměřil na spolupráci s Renaultem, aby jim tak pomohl vyřešit jejich problémy s motorem. "Situace je prostě taková, takže teď jim [Renaultu] musíme pomoct, abychom byli schopni bojovat s ostatními výrobci," prozradil Kamuj Kobajaši pro Autosport.
"Momentálně jsme co se výkonnosti týče hodně slabí, takže jim dáváme maximální možnou podporu, aby mohli pracovat a my posléze mohli zahájit práci na voze. Momentálně čekáme na to, až se motor zlepší.
Během testu jsme se na trati potkali s jinými vozy a bylo jasně vidět, o kolik jsou auta s motory Mercedes rychlejší - na rovince je to o 20-30 km/h, což zásadně mění i brzdné body. Pokud bychom měli pořádnou sílu [motoru], hodně by se změnilo. Uvidíme, co se dá v krátké době udělat. Momentálně jsme docela jasně pomalí."
Kdo by čekal, že Caterham bude, soudě podle včerejška, nejrychlejším z týmu Renaultu?
Kamuje zpomalil také problém s přenosem telemetrických dat, největší problém ale vidí v přenosu energie na výjezdu z pomalých zatáček. Japonec doufá, že se to podaří ještě v rámci zimních testů vyřešit, doposud totiž na podobné problémy nebyl, kvůli fundamentálním problémům se spolehlivostí, čas.
Renault stále věří, že své motory zvládne dát do pořádku, což by mohlo odstartovat smysluplnou práci na voze. Caterham by se tak mohl dostat ke svému systému brake-by-wire na zadní nápravě. "Kolem motoru je hodně problémů. Problémy jsme čekali. Síla na výjezdu ze zatáček je až moc agresivní, těžko se s ní při akceleraci vyrovnává. Momentálně je průjezd pomalými zatáčkami velmi obtížný, protože nevíme, jaký grip budeme mít."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.