Renault momentálně není v situaci, aby si to rozdal s dalšími výrobci motorů v F1 - Ferrari a Mercedesem, nechal se slyšet Kamuj Kobajaši.
Japonská posila týmu Caterham odjela ve čtvrtek 66 okruhů, navíc byl Caterham nejrychlejším ze všech týmů Renaultu! Francouzský výrobce bojuje se spolehlivostí svých pohonných jednotek 1,6l turbo, což znemožňuje i týmu, aby učinil pokrok se svým vozem.
To znamená, že se teď Caterham zaměřil na spolupráci s Renaultem, aby jim tak pomohl vyřešit jejich problémy s motorem. "Situace je prostě taková, takže teď jim [Renaultu] musíme pomoct, abychom byli schopni bojovat s ostatními výrobci," prozradil Kamuj Kobajaši pro Autosport.
"Momentálně jsme co se výkonnosti týče hodně slabí, takže jim dáváme maximální možnou podporu, aby mohli pracovat a my posléze mohli zahájit práci na voze. Momentálně čekáme na to, až se motor zlepší.
Během testu jsme se na trati potkali s jinými vozy a bylo jasně vidět, o kolik jsou auta s motory Mercedes rychlejší - na rovince je to o 20-30 km/h, což zásadně mění i brzdné body. Pokud bychom měli pořádnou sílu [motoru], hodně by se změnilo. Uvidíme, co se dá v krátké době udělat. Momentálně jsme docela jasně pomalí."
Kdo by čekal, že Caterham bude, soudě podle včerejška, nejrychlejším z týmu Renaultu?
Kamuje zpomalil také problém s přenosem telemetrických dat, největší problém ale vidí v přenosu energie na výjezdu z pomalých zatáček. Japonec doufá, že se to podaří ještě v rámci zimních testů vyřešit, doposud totiž na podobné problémy nebyl, kvůli fundamentálním problémům se spolehlivostí, čas.
Renault stále věří, že své motory zvládne dát do pořádku, což by mohlo odstartovat smysluplnou práci na voze. Caterham by se tak mohl dostat ke svému systému brake-by-wire na zadní nápravě. "Kolem motoru je hodně problémů. Problémy jsme čekali. Síla na výjezdu ze zatáček je až moc agresivní, těžko se s ní při akceleraci vyrovnává. Momentálně je průjezd pomalými zatáčkami velmi obtížný, protože nevíme, jaký grip budeme mít."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.