Renault momentálně není v situaci, aby si to rozdal s dalšími výrobci motorů v F1 - Ferrari a Mercedesem, nechal se slyšet Kamuj Kobajaši.
Japonská posila týmu Caterham odjela ve čtvrtek 66 okruhů, navíc byl Caterham nejrychlejším ze všech týmů Renaultu! Francouzský výrobce bojuje se spolehlivostí svých pohonných jednotek 1,6l turbo, což znemožňuje i týmu, aby učinil pokrok se svým vozem.
To znamená, že se teď Caterham zaměřil na spolupráci s Renaultem, aby jim tak pomohl vyřešit jejich problémy s motorem. "Situace je prostě taková, takže teď jim [Renaultu] musíme pomoct, abychom byli schopni bojovat s ostatními výrobci," prozradil Kamuj Kobajaši pro Autosport.
"Momentálně jsme co se výkonnosti týče hodně slabí, takže jim dáváme maximální možnou podporu, aby mohli pracovat a my posléze mohli zahájit práci na voze. Momentálně čekáme na to, až se motor zlepší.
Během testu jsme se na trati potkali s jinými vozy a bylo jasně vidět, o kolik jsou auta s motory Mercedes rychlejší - na rovince je to o 20-30 km/h, což zásadně mění i brzdné body. Pokud bychom měli pořádnou sílu [motoru], hodně by se změnilo. Uvidíme, co se dá v krátké době udělat. Momentálně jsme docela jasně pomalí."
Kdo by čekal, že Caterham bude, soudě podle včerejška, nejrychlejším z týmu Renaultu?
Kamuje zpomalil také problém s přenosem telemetrických dat, největší problém ale vidí v přenosu energie na výjezdu z pomalých zatáček. Japonec doufá, že se to podaří ještě v rámci zimních testů vyřešit, doposud totiž na podobné problémy nebyl, kvůli fundamentálním problémům se spolehlivostí, čas.
Renault stále věří, že své motory zvládne dát do pořádku, což by mohlo odstartovat smysluplnou práci na voze. Caterham by se tak mohl dostat ke svému systému brake-by-wire na zadní nápravě. "Kolem motoru je hodně problémů. Problémy jsme čekali. Síla na výjezdu ze zatáček je až moc agresivní, těžko se s ní při akceleraci vyrovnává. Momentálně je průjezd pomalými zatáčkami velmi obtížný, protože nevíme, jaký grip budeme mít."
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.