Kobajaši: V prvních chvílích jsem se na trati cítil jako na jiné planetě

Caterham
Caterham, foto: Renault Sport F1
16. února 2014 13:12
Sdílej:

V Bahrajnu by chtěl absolvovat simulaci závodu, věří, že díky práci Renaultu na nových motorech se mu to podaří.

Kamuj Kobajaši se připravuje na návrat za volant Caterhamu v Bahrajnu poté, co se stal v Jerezu pilotem s nejdelší odjetou vzdáleností v monopostu s motorem Renault. Jeho vůz CT05 byl jediným, který měl méně problémů s novým francouzským šestiválcem a z toho důvodu mohl v Španělsku absolvovat delší první testování.

Japonský jezdec Kamuj Kobajaši v rozhovoru pro italský tisk mluvil o prvních pocitech po návratu do světa velkých cen po roční pauze. „Skvělý pocit, i když jiný v porovnání s tím, co jsem si pamatoval z minulosti. Přiznávám, že v prvních chvílích jsem se na okruhu cítil jako na jiné planetě, když bych to měl porovnat s tím, co si pamatuju z roku 2012. Ale pak jsem si okruh za okruhem začal zvykat a rychle jsem si obnovil všechny automatické pohyby.“ Na dotaz ohledně problémů s motorem Renault v průběhu prvních testů v Jerezu Kamuj reagoval: „U nové pohonné jednotky jsme byli omezováni problémy s elektrikou, ale mluvíme o úplně novém testu s úplně novou technikou.“

S příštím testováním v Bahrajnu spojuje Kobajaši své naděje, že se mu podaří absolvovat více kilometrů při získání více zkušeností s novým vozem a zároveň se mu podaří dostat z něj maximum, aby věděl, kde jsou limity monopostu. „Věřím, že celý tým bude spokojený, když se nám podaří simulovat závod. Už v Jerezu jsme absolvovali hodně kol na okruhu, to bylo pozitivní, ale technici touží po dalších kilometrech, aby pochopili a vyřešili všechny prvotní problémy. Náš systém chlazení vypadá být dobrý, takže v Bahrajnu budeme přemýšlet nad dalším vývojem monopostu a budeme prověřovat výkony monopostu.“ Co se týče spolehlivosti motoru, Kobajaši se spoléhá na schopnost Renaultu adekvátně reagovat a věnovat řešení problémů ve zbývajících týdnech před prvním závodem všechny své síly. „Jsem přesvědčen, že Renault přiveze do Bahrajnu prověřený technický balík a že se mu podaří splnit všechny stanovené cíle testování.“

Témata:
Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.