V Bahrajnu by chtěl absolvovat simulaci závodu, věří, že díky práci Renaultu na nových motorech se mu to podaří.
Kamuj Kobajaši se připravuje na návrat za volant Caterhamu v Bahrajnu poté, co se stal v Jerezu pilotem s nejdelší odjetou vzdáleností v monopostu s motorem Renault. Jeho vůz CT05 byl jediným, který měl méně problémů s novým francouzským šestiválcem a z toho důvodu mohl v Španělsku absolvovat delší první testování.
Japonský jezdec Kamuj Kobajaši v rozhovoru pro italský tisk mluvil o prvních pocitech po návratu do světa velkých cen po roční pauze. „Skvělý pocit, i když jiný v porovnání s tím, co jsem si pamatoval z minulosti. Přiznávám, že v prvních chvílích jsem se na okruhu cítil jako na jiné planetě, když bych to měl porovnat s tím, co si pamatuju z roku 2012. Ale pak jsem si okruh za okruhem začal zvykat a rychle jsem si obnovil všechny automatické pohyby.“ Na dotaz ohledně problémů s motorem Renault v průběhu prvních testů v Jerezu Kamuj reagoval: „U nové pohonné jednotky jsme byli omezováni problémy s elektrikou, ale mluvíme o úplně novém testu s úplně novou technikou.“
S příštím testováním v Bahrajnu spojuje Kobajaši své naděje, že se mu podaří absolvovat více kilometrů při získání více zkušeností s novým vozem a zároveň se mu podaří dostat z něj maximum, aby věděl, kde jsou limity monopostu. „Věřím, že celý tým bude spokojený, když se nám podaří simulovat závod. Už v Jerezu jsme absolvovali hodně kol na okruhu, to bylo pozitivní, ale technici touží po dalších kilometrech, aby pochopili a vyřešili všechny prvotní problémy. Náš systém chlazení vypadá být dobrý, takže v Bahrajnu budeme přemýšlet nad dalším vývojem monopostu a budeme prověřovat výkony monopostu.“ Co se týče spolehlivosti motoru, Kobajaši se spoléhá na schopnost Renaultu adekvátně reagovat a věnovat řešení problémů ve zbývajících týdnech před prvním závodem všechny své síly. „Jsem přesvědčen, že Renault přiveze do Bahrajnu prověřený technický balík a že se mu podaří splnit všechny stanovené cíle testování.“
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.