Pilot Caterhamu Kamuj Kobajaši uvedl, že výrobce pohonných jednotek Renault Sport F1 již před příjezdem do Jerezu očekával problémy.
Japonec, který se letos po přestávce vrací do Formule 1, po Jerezu nemá obavy o to, že by se Renaultu nemělo podařit své potíže brzy vyřešit: "Odváděli v posledních několika letech nejlepší práci, takže si nedělám starosti."
"Ale již před příjezdem sem se zmiňovali, že jsou dost pozadu se svým programem. Když jsem se tedy zeptal: 'Jste překvapeni s tímto výsledkem?' tak mi řekli, že ne, protože oproti plánu hodně zaostávají, mají dost velké zpoždění," odhaluje Kobajaši.
"Musí během těchto dvou týdnů pracovat s daty a uvidíme, jak moc se zlepší v Bahrajnu. Pokud tam bude vše v pořádku, pak si myslím, že budu hodně spokojený. Pro všechny je práce v nadcházejících dvou týdnech velmi důležitá, obzvlášť pokud jde o motory Renault, pro nás, pro Red Bull.
Myslím, že všem chybí spousta kilometrů. Samozřejmě, že kdybychom ujeli více kol, tak by inženýři byli velmi spokojení. Máme ale pouze tuto šanci a tato data," pokračuje japonský jezdec, který v Jerezu ujel téměř 240 km - nejvíce ze všech pilotů Caterhamu, Red Bullu a Toro Rosso.
Kamuj Kobajaši toho v Jerezu ujel nejvíce ze všech jezdců využívající motory Renaultu(foto: Team Caternam F1)
Na práci svého týmu je hrdý a zastává názor, že Caterham odvádí dokonce lepší práci než mistrovský Red Bull: "Musím říct, že si momentálně vedeme mnohem lépe než Red Bull, protože oni ujeli jen málo kol."
"My jsme jich ujeli několik a také - ne dlouhé jízdy, ale středně-dlouhé - a budeme mít data. Vypadá to, že chlazení je v pořádku a všechno OK. Musíme jen vyvíjet vůz, když teď víme, jakou úroveň chlazení potřebujeme." Připustil ale, že by kilometrů rád ujel více.
"Pokud jde o auto, tak se to zpočátku těžko srovnává s ostatními vozy, protože systém zcela správně nefungoval. A i kdybych měl srovnávat s jiným vozem - jako například s tím z roku 2012, tak je toto auto hodně odlišné," dodává Kobajaši.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.