Pilot Caterhamu Kamuj Kobajaši uvedl, že výrobce pohonných jednotek Renault Sport F1 již před příjezdem do Jerezu očekával problémy.
Japonec, který se letos po přestávce vrací do Formule 1, po Jerezu nemá obavy o to, že by se Renaultu nemělo podařit své potíže brzy vyřešit: "Odváděli v posledních několika letech nejlepší práci, takže si nedělám starosti."
"Ale již před příjezdem sem se zmiňovali, že jsou dost pozadu se svým programem. Když jsem se tedy zeptal: 'Jste překvapeni s tímto výsledkem?' tak mi řekli, že ne, protože oproti plánu hodně zaostávají, mají dost velké zpoždění," odhaluje Kobajaši.
"Musí během těchto dvou týdnů pracovat s daty a uvidíme, jak moc se zlepší v Bahrajnu. Pokud tam bude vše v pořádku, pak si myslím, že budu hodně spokojený. Pro všechny je práce v nadcházejících dvou týdnech velmi důležitá, obzvlášť pokud jde o motory Renault, pro nás, pro Red Bull.
Myslím, že všem chybí spousta kilometrů. Samozřejmě, že kdybychom ujeli více kol, tak by inženýři byli velmi spokojení. Máme ale pouze tuto šanci a tato data," pokračuje japonský jezdec, který v Jerezu ujel téměř 240 km - nejvíce ze všech pilotů Caterhamu, Red Bullu a Toro Rosso.
Kamuj Kobajaši toho v Jerezu ujel nejvíce ze všech jezdců využívající motory Renaultu(foto: Team Caternam F1)
Na práci svého týmu je hrdý a zastává názor, že Caterham odvádí dokonce lepší práci než mistrovský Red Bull: "Musím říct, že si momentálně vedeme mnohem lépe než Red Bull, protože oni ujeli jen málo kol."
"My jsme jich ujeli několik a také - ne dlouhé jízdy, ale středně-dlouhé - a budeme mít data. Vypadá to, že chlazení je v pořádku a všechno OK. Musíme jen vyvíjet vůz, když teď víme, jakou úroveň chlazení potřebujeme." Připustil ale, že by kilometrů rád ujel více.
"Pokud jde o auto, tak se to zpočátku těžko srovnává s ostatními vozy, protože systém zcela správně nefungoval. A i kdybych měl srovnávat s jiným vozem - jako například s tím z roku 2012, tak je toto auto hodně odlišné," dodává Kobajaši.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.