Tým Force India se v prvním testovacím týdnu podle Andyho Greena soustřeďuje na řešení problémů spojených se spolehlivostí nového vozu
Ve třetím dnu testů v Jerezu se Nico Hülkenberg poprvé posadil za volant nového vozu Force India VJM07 a absolvoval v něm 17 kol. Tým se soustředil na prověření systémů a vyhodnocení různých variant konfigurace aerodynamických částí.
Nico Hülkenberg: „Je složité něco okomentovat po prvém dnu za volantem nového monopostu, protože větší část času jsme vykonávali nezbytné prověření systémů a sbírali jsme informace v kolech absolvovaných stejnou rychlostí. Potřebuju ještě víc procítit tento vůz. Formule 1 začíná novou éru, vůz se podstatně liší od toho, na kterém jsem na konci minulé sezony absolvoval Velkou cenu Brazílie. Práce se jen začala – v příštích týdnech zaznamenáme určitě velký progres. Musíme se ještě mnohému naučit.“
Andy Green, technický ředitel Force India: „Dnes jsme bohužel stáli v boxech déle, než bychom chtěli. Hlavním cílem prvního testovacího týdne je řešení problémů se spolehlivostí. Pokračujeme v prověřování základních systémů s fyzickou prohlídkou monopostu a analýzou telemetrie po každém výjezdu na trať. Každý vyřešený problém je krokem vpřed a v tomto smyslu jsme udělali několik důležitých kroků v přípravě VJM07 na první závod sezony.“
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.