Tým Force India se v prvním testovacím týdnu podle Andyho Greena soustřeďuje na řešení problémů spojených se spolehlivostí nového vozu
Ve třetím dnu testů v Jerezu se Nico Hülkenberg poprvé posadil za volant nového vozu Force India VJM07 a absolvoval v něm 17 kol. Tým se soustředil na prověření systémů a vyhodnocení různých variant konfigurace aerodynamických částí.
Nico Hülkenberg: „Je složité něco okomentovat po prvém dnu za volantem nového monopostu, protože větší část času jsme vykonávali nezbytné prověření systémů a sbírali jsme informace v kolech absolvovaných stejnou rychlostí. Potřebuju ještě víc procítit tento vůz. Formule 1 začíná novou éru, vůz se podstatně liší od toho, na kterém jsem na konci minulé sezony absolvoval Velkou cenu Brazílie. Práce se jen začala – v příštích týdnech zaznamenáme určitě velký progres. Musíme se ještě mnohému naučit.“
Andy Green, technický ředitel Force India: „Dnes jsme bohužel stáli v boxech déle, než bychom chtěli. Hlavním cílem prvního testovacího týdne je řešení problémů se spolehlivostí. Pokračujeme v prověřování základních systémů s fyzickou prohlídkou monopostu a analýzou telemetrie po každém výjezdu na trať. Každý vyřešený problém je krokem vpřed a v tomto smyslu jsme udělali několik důležitých kroků v přípravě VJM07 na první závod sezony.“
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.