Kamuj Kobajaši se chtěl tak moc vrátit k závodění ve Formuli 1, že odmítl nabídku Ferrari na prodloužení smlouvy a odešel k Caterhamu, za který bude jezdit zadarmo.
Japonec byl včera potvrzen jako závodní jezdec Caterhamu společně s Marcusem Ericssonem. Po roční přestávce, kdy jezdil za Ferrari ve vytrvalostním šampionátu WEC a při propagačních akcích, se tak vrací do F1.
Kobajaši včera během slavnostního oznámení v továrně Caterhamu prozradil, že mu Ferrari nabídlo prodloužení kontraktu na závodění se sportovními vozy. Smlouva měla obsahovat také rozšíření jeho role v F1 týmu o práci na simulátoru.
Ale i přes lákavou a jistou nabídku se chtěl mermomocí vrátit k závodění v F1, proto dělal vše, co bylo v jeho silách, aby přemluvil majitele Caterhamu Tonyho Fernandese k jeho angažování, když se společně poprvé setkali loni v prosinci.
"Je mi 27, stále více potřebuji závodit v F1. Proto jsem se rozhodl k návratu do F1. Ferrari mi nabídlo další smlouvu a Stefano [Domenicali] nemá radost z toho, že jsem ji nepřijal. Jde však pouze o mé rozhodnutí přijít sem," odhaluje Kobajaši.
"Ve svém životě jsem se rozhodl zariskovat, ale pro mě to je důležité. Caterham potřebuje trochu jinou energii a mé zkušenosti budou pro tento tým celkem užitečné. Uvidíme, co dokážu. Celkem si věřím," vysvětluje svůj postoj japonský jezdec.
Kobajaši odmítl zajímavou nabídku Ferrari a odešel k Caterhamu, aby mohl znovu závoditv F1 - a to zdarmo (foto: Team Caterham F1)
Caterham se nijak netají tím, že potřeboval peníze od obou jezdců. Kobajašimu, který týmu údajně přinesl v přepočtu kolem 120 milionů Kč, pomohla k místu i veřejná sbírka fanoušků, díky níž získal přes 32 milionů korun. Ericsson do rozpočtu týmu díky svým sponzorům přispěl podstatně větším dílem.
O touze Kobajašiho vrátit se k závodění v F1 svědčí i to, že za své služby nepožaduje žádné peníze: "Budu jezdit zadarmo, jde o mé rozhodnutí. Je to jen můj přístup, chci vykonávat tuhle práci. To byla výzva Tonymu, zpráva pro něj, a on je s tím spokojený. Chci týmu pomoci, nestarám se o peníze. Chci být v životě úspěšný a chci dostat tým k úspěchu splněním svých cílů."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.