Kamuj Kobajaši se chtěl tak moc vrátit k závodění ve Formuli 1, že odmítl nabídku Ferrari na prodloužení smlouvy a odešel k Caterhamu, za který bude jezdit zadarmo.
Japonec byl včera potvrzen jako závodní jezdec Caterhamu společně s Marcusem Ericssonem. Po roční přestávce, kdy jezdil za Ferrari ve vytrvalostním šampionátu WEC a při propagačních akcích, se tak vrací do F1.
Kobajaši včera během slavnostního oznámení v továrně Caterhamu prozradil, že mu Ferrari nabídlo prodloužení kontraktu na závodění se sportovními vozy. Smlouva měla obsahovat také rozšíření jeho role v F1 týmu o práci na simulátoru.
Ale i přes lákavou a jistou nabídku se chtěl mermomocí vrátit k závodění v F1, proto dělal vše, co bylo v jeho silách, aby přemluvil majitele Caterhamu Tonyho Fernandese k jeho angažování, když se společně poprvé setkali loni v prosinci.
"Je mi 27, stále více potřebuji závodit v F1. Proto jsem se rozhodl k návratu do F1. Ferrari mi nabídlo další smlouvu a Stefano [Domenicali] nemá radost z toho, že jsem ji nepřijal. Jde však pouze o mé rozhodnutí přijít sem," odhaluje Kobajaši.
"Ve svém životě jsem se rozhodl zariskovat, ale pro mě to je důležité. Caterham potřebuje trochu jinou energii a mé zkušenosti budou pro tento tým celkem užitečné. Uvidíme, co dokážu. Celkem si věřím," vysvětluje svůj postoj japonský jezdec.
Kobajaši odmítl zajímavou nabídku Ferrari a odešel k Caterhamu, aby mohl znovu závoditv F1 - a to zdarmo (foto: Team Caterham F1)
Caterham se nijak netají tím, že potřeboval peníze od obou jezdců. Kobajašimu, který týmu údajně přinesl v přepočtu kolem 120 milionů Kč, pomohla k místu i veřejná sbírka fanoušků, díky níž získal přes 32 milionů korun. Ericsson do rozpočtu týmu díky svým sponzorům přispěl podstatně větším dílem.
O touze Kobajašiho vrátit se k závodění v F1 svědčí i to, že za své služby nepožaduje žádné peníze: "Budu jezdit zadarmo, jde o mé rozhodnutí. Je to jen můj přístup, chci vykonávat tuhle práci. To byla výzva Tonymu, zpráva pro něj, a on je s tím spokojený. Chci týmu pomoci, nestarám se o peníze. Chci být v životě úspěšný a chci dostat tým k úspěchu splněním svých cílů."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.