Kamuj Kobajaši se chtěl tak moc vrátit k závodění ve Formuli 1, že odmítl nabídku Ferrari na prodloužení smlouvy a odešel k Caterhamu, za který bude jezdit zadarmo.
Japonec byl včera potvrzen jako závodní jezdec Caterhamu společně s Marcusem Ericssonem. Po roční přestávce, kdy jezdil za Ferrari ve vytrvalostním šampionátu WEC a při propagačních akcích, se tak vrací do F1.
Kobajaši včera během slavnostního oznámení v továrně Caterhamu prozradil, že mu Ferrari nabídlo prodloužení kontraktu na závodění se sportovními vozy. Smlouva měla obsahovat také rozšíření jeho role v F1 týmu o práci na simulátoru.
Ale i přes lákavou a jistou nabídku se chtěl mermomocí vrátit k závodění v F1, proto dělal vše, co bylo v jeho silách, aby přemluvil majitele Caterhamu Tonyho Fernandese k jeho angažování, když se společně poprvé setkali loni v prosinci.
"Je mi 27, stále více potřebuji závodit v F1. Proto jsem se rozhodl k návratu do F1. Ferrari mi nabídlo další smlouvu a Stefano [Domenicali] nemá radost z toho, že jsem ji nepřijal. Jde však pouze o mé rozhodnutí přijít sem," odhaluje Kobajaši.
"Ve svém životě jsem se rozhodl zariskovat, ale pro mě to je důležité. Caterham potřebuje trochu jinou energii a mé zkušenosti budou pro tento tým celkem užitečné. Uvidíme, co dokážu. Celkem si věřím," vysvětluje svůj postoj japonský jezdec.
Kobajaši odmítl zajímavou nabídku Ferrari a odešel k Caterhamu, aby mohl znovu závoditv F1 - a to zdarmo (foto: Team Caterham F1)
Caterham se nijak netají tím, že potřeboval peníze od obou jezdců. Kobajašimu, který týmu údajně přinesl v přepočtu kolem 120 milionů Kč, pomohla k místu i veřejná sbírka fanoušků, díky níž získal přes 32 milionů korun. Ericsson do rozpočtu týmu díky svým sponzorům přispěl podstatně větším dílem.
O touze Kobajašiho vrátit se k závodění v F1 svědčí i to, že za své služby nepožaduje žádné peníze: "Budu jezdit zadarmo, jde o mé rozhodnutí. Je to jen můj přístup, chci vykonávat tuhle práci. To byla výzva Tonymu, zpráva pro něj, a on je s tím spokojený. Chci týmu pomoci, nestarám se o peníze. Chci být v životě úspěšný a chci dostat tým k úspěchu splněním svých cílů."
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.