Kamuj Kobajaši se chtěl tak moc vrátit k závodění ve Formuli 1, že odmítl nabídku Ferrari na prodloužení smlouvy a odešel k Caterhamu, za který bude jezdit zadarmo.
Japonec byl včera potvrzen jako závodní jezdec Caterhamu společně s Marcusem Ericssonem. Po roční přestávce, kdy jezdil za Ferrari ve vytrvalostním šampionátu WEC a při propagačních akcích, se tak vrací do F1.
Kobajaši včera během slavnostního oznámení v továrně Caterhamu prozradil, že mu Ferrari nabídlo prodloužení kontraktu na závodění se sportovními vozy. Smlouva měla obsahovat také rozšíření jeho role v F1 týmu o práci na simulátoru.
Ale i přes lákavou a jistou nabídku se chtěl mermomocí vrátit k závodění v F1, proto dělal vše, co bylo v jeho silách, aby přemluvil majitele Caterhamu Tonyho Fernandese k jeho angažování, když se společně poprvé setkali loni v prosinci.
"Je mi 27, stále více potřebuji závodit v F1. Proto jsem se rozhodl k návratu do F1. Ferrari mi nabídlo další smlouvu a Stefano [Domenicali] nemá radost z toho, že jsem ji nepřijal. Jde však pouze o mé rozhodnutí přijít sem," odhaluje Kobajaši.
"Ve svém životě jsem se rozhodl zariskovat, ale pro mě to je důležité. Caterham potřebuje trochu jinou energii a mé zkušenosti budou pro tento tým celkem užitečné. Uvidíme, co dokážu. Celkem si věřím," vysvětluje svůj postoj japonský jezdec.
Kobajaši odmítl zajímavou nabídku Ferrari a odešel k Caterhamu, aby mohl znovu závoditv F1 - a to zdarmo (foto: Team Caterham F1)
Caterham se nijak netají tím, že potřeboval peníze od obou jezdců. Kobajašimu, který týmu údajně přinesl v přepočtu kolem 120 milionů Kč, pomohla k místu i veřejná sbírka fanoušků, díky níž získal přes 32 milionů korun. Ericsson do rozpočtu týmu díky svým sponzorům přispěl podstatně větším dílem.
O touze Kobajašiho vrátit se k závodění v F1 svědčí i to, že za své služby nepožaduje žádné peníze: "Budu jezdit zadarmo, jde o mé rozhodnutí. Je to jen můj přístup, chci vykonávat tuhle práci. To byla výzva Tonymu, zpráva pro něj, a on je s tím spokojený. Chci týmu pomoci, nestarám se o peníze. Chci být v životě úspěšný a chci dostat tým k úspěchu splněním svých cílů."
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.