Letos budou organizátoři závodu Formule 1 v Silverstonu oslavovat 50. Velkou cenu Británie na tamním okruhu. Fanoušky čeká několik zajímavých akcí, uskuteční se například výstava historických vozů a na velkých obrazovkách budou běžet záběry ze závodů z minulých let.
Na nadcházející sezonu se nepřipravují jen týmy a jezdci, ale i organizátoři velkých cen. Richard Phillips, ředitel společnosti Silverstone Circuits Limited: „Rok 2014 je pro Silverstone výjimečný. Bude to 50. Velká cena Británie v F1 na zdejší trati. Jubileum samozřejmě oslavíme, vzpomeneme si na bohatou historii Silverstone na obrazovkách na okruhu, kde budou běžet záběry zobrazující zajímavou kroniku o monopostech minulých let.
Velká cena Británie není jenom perlou v koruně britského autosportu, je také jedním z nejvýznamnějších závodů F1 celé sezony. Piloti často říkají, že kromě Monaka, Monzy a Spa touží zvítězit i v Silverstone. Velká cena Británie se v roce 2014 stane výjimečnou i díky mnohým akcím a opatřením, na která fanoušci čekají. Samotný závod bude určitě opět zajímavý, postarají se o to týmy, které budou chtít využít potenciál svých vozů na maximum v nových podmínkách s novými pravidly.“
Martin Brundle, bývalý jezdec F1: „Klasické závody, jako je například Velká cena Británie, mají ohromný význam. Ten v Silverstone je nejvýznamnějším pro britské piloty v F1. Kdybychom přišli o Velkou cenu Británie, to by bylo jako vzdát se Monaka nebo Monzy. Má vliv na všechno, co děláme, na pomoc mladým jezdcům při jejich vstupech do F1, NASCAR, IndyCar, rallye, nebo Le Mans. Ve Velké Británii máme ohromující automobilové dědictví a Silverstone je jeho srdcem. Naštěstí máme skvělé fanoušky, také kvůli nim se drží Silverstone v kalendáři, vždyť my nemáme podporu od vlády, okruh vydělává hlavně z prodeje vstupenek.“
John Surtees, mistr světa z roku 1964: „Závody, které jsem absolvoval v Silverstonu, mají zvláštní místo v mém srdci. Pamatuju si, jak jsem chodil na okruh s mým otcem, když závodil na motocyklových sajdkárech. V těch letech přestal být Silverstone letištěm. Je to velkolepý okruh, doufám, že si zachová podporu fanoušků, protože ve Velké Británii zajímá osobité místo.“
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.