Letos budou organizátoři závodu Formule 1 v Silverstonu oslavovat 50. Velkou cenu Británie na tamním okruhu. Fanoušky čeká několik zajímavých akcí, uskuteční se například výstava historických vozů a na velkých obrazovkách budou běžet záběry ze závodů z minulých let.
Na nadcházející sezonu se nepřipravují jen týmy a jezdci, ale i organizátoři velkých cen. Richard Phillips, ředitel společnosti Silverstone Circuits Limited: „Rok 2014 je pro Silverstone výjimečný. Bude to 50. Velká cena Británie v F1 na zdejší trati. Jubileum samozřejmě oslavíme, vzpomeneme si na bohatou historii Silverstone na obrazovkách na okruhu, kde budou běžet záběry zobrazující zajímavou kroniku o monopostech minulých let.
Velká cena Británie není jenom perlou v koruně britského autosportu, je také jedním z nejvýznamnějších závodů F1 celé sezony. Piloti často říkají, že kromě Monaka, Monzy a Spa touží zvítězit i v Silverstone. Velká cena Británie se v roce 2014 stane výjimečnou i díky mnohým akcím a opatřením, na která fanoušci čekají. Samotný závod bude určitě opět zajímavý, postarají se o to týmy, které budou chtít využít potenciál svých vozů na maximum v nových podmínkách s novými pravidly.“
Martin Brundle, bývalý jezdec F1: „Klasické závody, jako je například Velká cena Británie, mají ohromný význam. Ten v Silverstone je nejvýznamnějším pro britské piloty v F1. Kdybychom přišli o Velkou cenu Británie, to by bylo jako vzdát se Monaka nebo Monzy. Má vliv na všechno, co děláme, na pomoc mladým jezdcům při jejich vstupech do F1, NASCAR, IndyCar, rallye, nebo Le Mans. Ve Velké Británii máme ohromující automobilové dědictví a Silverstone je jeho srdcem. Naštěstí máme skvělé fanoušky, také kvůli nim se drží Silverstone v kalendáři, vždyť my nemáme podporu od vlády, okruh vydělává hlavně z prodeje vstupenek.“
John Surtees, mistr světa z roku 1964: „Závody, které jsem absolvoval v Silverstonu, mají zvláštní místo v mém srdci. Pamatuju si, jak jsem chodil na okruh s mým otcem, když závodil na motocyklových sajdkárech. V těch letech přestal být Silverstone letištěm. Je to velkolepý okruh, doufám, že si zachová podporu fanoušků, protože ve Velké Británii zajímá osobité místo.“
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.