Příští rok podle Bernieho Ecclestonea není možné, aby francouzký výrobce pneumatik Michelin nahradil současného dodavatele Pirelli.
Pirelli podle něj i v F1 bude působit i příští sezóně, přestože zástupci Michelinu potvrdili FIA svůj zájem o vstup do vrcholné disciplíny motorsportu. Některé z týmů jsou ochotny o změně dodavatele jednat.
Ecclestone, jenž měl k Pirelli vždy blízko, s italským výrobcem podepsal lukrativní komerční smlouvu, zatímco současný prezident FIA Jean Todt sympatizuje spíše s francouzským Michelinem. Vyžadovalo by to od něj velmi odvážné rozhodnutí, aby v tak pozdní fázi otevřel Michelinu do F1 dveře. Tento kontroverzní krok je však vzhledem k blížícím se volbám FIA málo pravděpodobný.
Na dotaz, jaká má Michelin šance, Ecclestone jednoduše odpověděl: "FOM a Pirelli mají smlouvu." Problémem je, že Pirelli stále nemá uzavřenou smlouvu s FIA. Ta ale podle Bernieho není tak důležitá.
"Nemyslím si, že bychom ji potřebovali. Oni nemají s komerčními věcmi nic společného. FIA je v pozici regulátora, nastavují všechna pravidla, která byla odsouhlasena," vysvětluje pro Autoweek.
Podle něj ani Todt nemá co mluvit do výběru dodavatele pneumatik pro F1: "Jean je prezidentem FIA. Pokud jde o hlasování ve Světové radě, má jeden hlas. A tohle není záležitostí Světová rady, není to moc odlišné."
Pravidla však hovoří jinak. Článek 25.1 sportovních regulí jasně uvádí, že "si FIA vybere jediného dodavatele pneumatik pro následující sezóny po pozvánce k tendru na dodávku pneumatik pro všechny vozy vstupující do mistrovských podniků." Podle nich to tedy výběr dodavatele pneumatik není otázkou držitele komerčních práv (FOM). Z tohoto pohledu mají smlouvy Pirelli s jednotlivými týmy hodnotu cáru papíru.
Týmy jsou podle Ecclestona s Pirelli velmi spokojené (foto: Pirelli)
Ecclestone popírá také zájem týmů na vstup Michelinu do F1: "Žádný s týmů, s nimiž jsem hovořil, to neřekl. Všechny mi řekly, že jsou s Pirelli velmi spokojené a spokojené jsou rovněž s tím, že vyřešili problémy, které měly."
Nepodporuje ani myšlenku vzájemného soutěžení dvou dodavatelů pneumatik, "protože si budou chtít vybrat týmy, které podle nich vyhrají, a těm budou platit mnohem více peněz na rozdíl od ostatních. Máme navíc smlouvu s Pirelli."
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.