Příští rok podle Bernieho Ecclestonea není možné, aby francouzký výrobce pneumatik Michelin nahradil současného dodavatele Pirelli.
Pirelli podle něj i v F1 bude působit i příští sezóně, přestože zástupci Michelinu potvrdili FIA svůj zájem o vstup do vrcholné disciplíny motorsportu. Některé z týmů jsou ochotny o změně dodavatele jednat.
Ecclestone, jenž měl k Pirelli vždy blízko, s italským výrobcem podepsal lukrativní komerční smlouvu, zatímco současný prezident FIA Jean Todt sympatizuje spíše s francouzským Michelinem. Vyžadovalo by to od něj velmi odvážné rozhodnutí, aby v tak pozdní fázi otevřel Michelinu do F1 dveře. Tento kontroverzní krok je však vzhledem k blížícím se volbám FIA málo pravděpodobný.
Na dotaz, jaká má Michelin šance, Ecclestone jednoduše odpověděl: "FOM a Pirelli mají smlouvu." Problémem je, že Pirelli stále nemá uzavřenou smlouvu s FIA. Ta ale podle Bernieho není tak důležitá.
"Nemyslím si, že bychom ji potřebovali. Oni nemají s komerčními věcmi nic společného. FIA je v pozici regulátora, nastavují všechna pravidla, která byla odsouhlasena," vysvětluje pro Autoweek.
Podle něj ani Todt nemá co mluvit do výběru dodavatele pneumatik pro F1: "Jean je prezidentem FIA. Pokud jde o hlasování ve Světové radě, má jeden hlas. A tohle není záležitostí Světová rady, není to moc odlišné."
Pravidla však hovoří jinak. Článek 25.1 sportovních regulí jasně uvádí, že "si FIA vybere jediného dodavatele pneumatik pro následující sezóny po pozvánce k tendru na dodávku pneumatik pro všechny vozy vstupující do mistrovských podniků." Podle nich to tedy výběr dodavatele pneumatik není otázkou držitele komerčních práv (FOM). Z tohoto pohledu mají smlouvy Pirelli s jednotlivými týmy hodnotu cáru papíru.
Týmy jsou podle Ecclestona s Pirelli velmi spokojené (foto: Pirelli)
Ecclestone popírá také zájem týmů na vstup Michelinu do F1: "Žádný s týmů, s nimiž jsem hovořil, to neřekl. Všechny mi řekly, že jsou s Pirelli velmi spokojené a spokojené jsou rovněž s tím, že vyřešili problémy, které měly."
Nepodporuje ani myšlenku vzájemného soutěžení dvou dodavatelů pneumatik, "protože si budou chtít vybrat týmy, které podle nich vyhrají, a těm budou platit mnohem více peněz na rozdíl od ostatních. Máme navíc smlouvu s Pirelli."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.