Přinášíme pár postřehů z paddocku - věci, které se probírají mezi týmy na Hungaroringu.
Michelin příští rok zpět v F1?Jednou z nepotvrzených informací je zájem Michelinu o návrat do F1 příští rok. Francouzskou společnost podporuje francouzský prezident FIA Jean Todt, který zatím brání uzavření dohody s Pirelli. Oznámení Michelinu se máme dočkat uprostřed příštího týdne.
Pirelli by ráda zůstala, což by se zamlouvalo také Ecclestonovi, protože týmy a jeho F1 dostává pneumatiky zadarmo. Italský dodavatel ale stále nemá nic jistého. Na své náklady ale dále vyvíjí pneumatiky pro příští rok - tento týden testovala tři dny s Jaimem Alguersuarim v Barceloně, s obstarožním Renaultem R30.
Vyšší výkon a širší gumy?Pirelli při vývoji požádalo výrobce motorů o poskytnutí dat. Odpovědi u jejich inženýrů vzbuzují obavy: kombinovaný maximální výkon s ERS 850 koní a krouticí moment 600 Nm (v současnosti 320 Nm).
V zákulisí také probíhá velký boj o pneumatiky pro rok 2014 mezi týmy: Mercedes by si přál širší gumy, Ferrari je však pro zachování současných rozměrů. Hovoří se o 2 - 3 cm, což by podle Hemberyho přispělo k vyšší bezpečnosti.
Vyhraje Webber z 10. místa?Dnešní Velká cena Maďarska by měla být velmi zajímavá. Simulace jednoho z týmů ukázala, že vyhraje Mark Webber startující na středně-tvrdých pneumatikách z desáté pozice. Tuto směs obul včera v Q3 také Pérez, který by díky strategii mohl získat, McLaren však rychlostně na úrovni Red Bullu není, ač přivezl novinky, které pomohly přidat přítlak a stáhnout manko na soupeře.
Ukáže Mark Webber v Maďarsku všem záda? Dle propočtů má velmi vysoké šance na postup vpřed(foto: Red Bull Racing)
Webber kvůli technickým problémům (KERS a převodovka) sotva postoupil do Q3, v ní už žádný čas nezajel. Australan byl hodně naštvaný, což bylo jasně patrné z výrazu obličeje, když vystupoval.
Vysoká maximální rychlost menších týmůPokud jste se včera podívali na maximální rychlosti na Hungaroringu (viz analýza zde), mohli jste si všimnout, že se některé z méně konkurenceschopných týmů pohybují hodně vysoko. Proč nenavýší přítlak, aby dosahovali rychlejších časů na kolo? Jezdí už totiž s maximálním přítlakem, což svědčí o slabší aerodynamice.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.