Přinášíme pár postřehů z paddocku - věci, které se probírají mezi týmy na Hungaroringu.
Michelin příští rok zpět v F1?Jednou z nepotvrzených informací je zájem Michelinu o návrat do F1 příští rok. Francouzskou společnost podporuje francouzský prezident FIA Jean Todt, který zatím brání uzavření dohody s Pirelli. Oznámení Michelinu se máme dočkat uprostřed příštího týdne.
Pirelli by ráda zůstala, což by se zamlouvalo také Ecclestonovi, protože týmy a jeho F1 dostává pneumatiky zadarmo. Italský dodavatel ale stále nemá nic jistého. Na své náklady ale dále vyvíjí pneumatiky pro příští rok - tento týden testovala tři dny s Jaimem Alguersuarim v Barceloně, s obstarožním Renaultem R30.
Vyšší výkon a širší gumy?Pirelli při vývoji požádalo výrobce motorů o poskytnutí dat. Odpovědi u jejich inženýrů vzbuzují obavy: kombinovaný maximální výkon s ERS 850 koní a krouticí moment 600 Nm (v současnosti 320 Nm).
V zákulisí také probíhá velký boj o pneumatiky pro rok 2014 mezi týmy: Mercedes by si přál širší gumy, Ferrari je však pro zachování současných rozměrů. Hovoří se o 2 - 3 cm, což by podle Hemberyho přispělo k vyšší bezpečnosti.
Vyhraje Webber z 10. místa?Dnešní Velká cena Maďarska by měla být velmi zajímavá. Simulace jednoho z týmů ukázala, že vyhraje Mark Webber startující na středně-tvrdých pneumatikách z desáté pozice. Tuto směs obul včera v Q3 také Pérez, který by díky strategii mohl získat, McLaren však rychlostně na úrovni Red Bullu není, ač přivezl novinky, které pomohly přidat přítlak a stáhnout manko na soupeře.
Ukáže Mark Webber v Maďarsku všem záda? Dle propočtů má velmi vysoké šance na postup vpřed(foto: Red Bull Racing)
Webber kvůli technickým problémům (KERS a převodovka) sotva postoupil do Q3, v ní už žádný čas nezajel. Australan byl hodně naštvaný, což bylo jasně patrné z výrazu obličeje, když vystupoval.
Vysoká maximální rychlost menších týmůPokud jste se včera podívali na maximální rychlosti na Hungaroringu (viz analýza zde), mohli jste si všimnout, že se některé z méně konkurenceschopných týmů pohybují hodně vysoko. Proč nenavýší přítlak, aby dosahovali rychlejších časů na kolo? Jezdí už totiž s maximálním přítlakem, což svědčí o slabší aerodynamice.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.