Přinášíme pár postřehů z paddocku - věci, které se probírají mezi týmy na Hungaroringu.
Michelin příští rok zpět v F1?Jednou z nepotvrzených informací je zájem Michelinu o návrat do F1 příští rok. Francouzskou společnost podporuje francouzský prezident FIA Jean Todt, který zatím brání uzavření dohody s Pirelli. Oznámení Michelinu se máme dočkat uprostřed příštího týdne.
Pirelli by ráda zůstala, což by se zamlouvalo také Ecclestonovi, protože týmy a jeho F1 dostává pneumatiky zadarmo. Italský dodavatel ale stále nemá nic jistého. Na své náklady ale dále vyvíjí pneumatiky pro příští rok - tento týden testovala tři dny s Jaimem Alguersuarim v Barceloně, s obstarožním Renaultem R30.
Vyšší výkon a širší gumy?Pirelli při vývoji požádalo výrobce motorů o poskytnutí dat. Odpovědi u jejich inženýrů vzbuzují obavy: kombinovaný maximální výkon s ERS 850 koní a krouticí moment 600 Nm (v současnosti 320 Nm).
V zákulisí také probíhá velký boj o pneumatiky pro rok 2014 mezi týmy: Mercedes by si přál širší gumy, Ferrari je však pro zachování současných rozměrů. Hovoří se o 2 - 3 cm, což by podle Hemberyho přispělo k vyšší bezpečnosti.
Vyhraje Webber z 10. místa?Dnešní Velká cena Maďarska by měla být velmi zajímavá. Simulace jednoho z týmů ukázala, že vyhraje Mark Webber startující na středně-tvrdých pneumatikách z desáté pozice. Tuto směs obul včera v Q3 také Pérez, který by díky strategii mohl získat, McLaren však rychlostně na úrovni Red Bullu není, ač přivezl novinky, které pomohly přidat přítlak a stáhnout manko na soupeře.
Ukáže Mark Webber v Maďarsku všem záda? Dle propočtů má velmi vysoké šance na postup vpřed(foto: Red Bull Racing)
Webber kvůli technickým problémům (KERS a převodovka) sotva postoupil do Q3, v ní už žádný čas nezajel. Australan byl hodně naštvaný, což bylo jasně patrné z výrazu obličeje, když vystupoval.
Vysoká maximální rychlost menších týmůPokud jste se včera podívali na maximální rychlosti na Hungaroringu (viz analýza zde), mohli jste si všimnout, že se některé z méně konkurenceschopných týmů pohybují hodně vysoko. Proč nenavýší přítlak, aby dosahovali rychlejších časů na kolo? Jezdí už totiž s maximálním přítlakem, což svědčí o slabší aerodynamice.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.