Přední pozice tabulky posledního tréninku před odpolední kvalifikací obsadili piloti favorizovaných týmů. Třetí příčku si zajistil Webber následovaný piloty Ferrari. Rychlý byl i Lotus, mezi jehož jezdce se vklínil Hamilton.
V úvodu vyměřeného času patřil při jízdách na tvrdých gumách nejrychlejší čas Vettelovi z týmu Red Bull. Později byl vystřídán Rosbergem na Mercedesu, jehož však v samém závěru po přezutí na měkčí směs znovu překonal o 0,676 vteřiny, třetí Webber ztratil necelých 7 desetin, přes vteřinu ztratila obě Ferrari, rychlejší byl Alonso.
Šestý čas zajel Raikkonen, který si zatím formu Lotusu v Německu pochvaluje a rád by se kvalifikoval v Top6. Na další pozici se umístil týmový kolega Rosberga Hamilton, následovaný dalším jezdcem Lotusu Grosjeanem. První desítku uzavřeli znovu piloti německé národnosti Hülkenberg a Sutil pilotující monoposty stájí Sauber a Force India.
Technické problémy dnes postihly tým Williams, když v Maldonadově voze vzplál systém KERS, ale mechanici stihli jezdce dostat na dráhu, nicméně s chováním vozu nebyl Pastor vůbec spokojen. Jules Bianchi je po včerejších zdravotních problémech znovu v kokpitu.
Maximální rychlosti: 1. Button - 303,6 km/hod; 2. Di Resta - 303,5; 3. Pic - 302,0; 4. Sutil - 301,5; 5. Bottas - 301,1; 6. Vergne - 300,8; 7. Maldonado - 300,6; 8. Pérez - 300,4...20. Webber - 295,8; 21. Raikkonen - 295,1; 22. Grosjean - 294,8
Přehled všech časů: zde (PDF).
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.