Francouzský výrobce pneumatik by uvažoval o návratu do Formule 1 v případě, že Pirelli neuzavře novou dohodu s FIA.
V současnosti má Pirelli smlouvy pro rok 2014 se všemi 11 týmy Formule 1 a s Bernie Ecclestonem. Nemá však uzavřenou smlouvu s nejdůležitějším partnerem - s FIA.
Prezident FIA Jean Todt by byl údajně nadšen z návratu Michelinu, ale není známo, že by Michelin oficiálně oslovil.
Šéf Michelinu pro závodění Pascal Couasnon také nepopřel jejich zájem. Uvedl ale, že by muselo dojít ke změnám, aby byl návrat do Formule 1 pro Michelin atraktivní. Na otázku, zda je Michelin proti dodávkám pneumatik pro Formuli 1, Couasnon odpověděl: „Ne. Žijeme všichni ve stejném světě a je nám jasné, co znamená Formule 1 z hlediska reklamy. Z hlediska technologie by byl návrat do Formule 1 velmi zajímavý. Byli bychom ochotni sednout si a promluvit si o návrzích o typech pneumatik, o atraktivnosti závodů a výzvách pro výrobce pneumatik.“
Jedním z návrhů Michelinu by byl návrat k větším kolům – to by rádi také u Pirelli. Hlavním argumentem proti změně v této záležitosti je požadavek rychlého obutí pneumatik. „Mohli bychom navrhnout například změnu rozměrů pneumatik. Dnes se závodí na 13palcových kolech, takové nenajdete na žádném jiném autě. To nás nezajímá. 18 palců, to by byla úplně jiná věc,“ dodal Couasnon. „Pneumatika, která vydrží sedm kol, se také jen velmi těžko spojuje s ochranou životního prostředí. Souhlasili bychom v případě lepších pravidel.“
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.