Vztah k okruhu Silverstone prozrazuje také jezdec Lotusu, v závodu chce samozřejmě uspět.
Vaše šance na titul dostaly v posledních dvou závodech trhliny, máte proto nějaké obavy?
„Jistě, nebylo to nic moc a nedosáhli jsme výsledky, jaké jsme chtěli. Poslední závody byli spíš o přežití, než o útočení a to nechce nikdo. Monako a Montreal jsou městské závody, jsou jiné, než na kterých běžně závodíme, mají svá specifika. V nich nikdy dopředu nevíte, jak dopadnete, ale teď to už víme a získali jsme tam alespoň pár bodů.“
Přinese návrat na trvalé závodní okruhy nějaká pozitiva?
„Silverstone je běžný okruh a na takových jsme letos byli vždy spokojeni. Není žadný důvod, abychom se nevrátili do pozic, na které máme. Musíme být jenom trpěliví, udělat pro úspěch vše, co je možné v průběhu celého víkendu a krok za krokem můžeme stíhat lídry.“
Jak náročný je Silverstone?
„Silverstone je o dlouhých rychlých zatáčkách a silném přítlaku. Je to jeden z nejrychlejších závodů sezony, je velmi náročný, ale jeho plynulé zatáčky přispívají k radosti z jízdy. Doufám, že nám naše nové součástky pomůžou, hlavně v rychlých zatáčkách. Jestli ano, mohl by to být pro nás dobrý víkend.“
Vždy se Vám líbil Silverstone?
„Vždy jsem se těšil na závodění v Silverstonu. Nevím proč, musí to být nostalgickým pocitem, který mám vždy, když tam jsem. Ano, je to vždy dobrý pocit jet do Silverstonu. Je to hezké místo pro závodění a mně se okruh líbil už od začátku mé kariéry. Prožil jsem tam dobré časy. Silverstone byl pro mě mezinárodním startem ve Formuli Renault v letech 1999 a 2000. Od té doby v Silverstonu rád závodím.“
V Silverstonu jste vyhrál v roce 2007 a spolu jste tam byl na pódiu pětkrát, jaké to pokaždé bylo?
„Vítězství v Silverstonu přináší skvělé pocity. Musí Vám všechno vyjít. Zvítězil jsem tam ve Formuli Renault a později s Ferrari v roce 2007. Bylo by fantastické, kdybych tam znovu vyhrál, zvlášť když je základna našeho týmu na dohled. Jsem ji jist, že by to byla fantastická oslava.“
A co britské léto?
„V Silverstone často fouká, také tam často prší, jak jsme to viděli vloni v kvalifikaci. Podmínky na trati se mění velmi rychle, co stěžuje mechanikům správné nastavení vozu. Když jste na čele, je dobré mít stabilní podmínky, ale mně je to jedno. Počasí je jenom součást celkové zábavy a závodění v Anglii. Celý víkend si budu užívat bez ohledu na počasí.“
Jaká je situace v týmu?
„Tým pracuje na sto procent, aby připravil konkurenceschopný vůz pro domácí závod. Silverstone je nejbližší okruh k naší základně v Enstonu, doufám proto, že budeme moci oslavovat dobré výsledky s celým personálem a jejich rodinami. Byla by to odměna za jejich podporu v průběhu sezony.“
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.