Vztah k okruhu Silverstone prozrazuje také jezdec Lotusu, v závodu chce samozřejmě uspět.
Vaše šance na titul dostaly v posledních dvou závodech trhliny, máte proto nějaké obavy?
„Jistě, nebylo to nic moc a nedosáhli jsme výsledky, jaké jsme chtěli. Poslední závody byli spíš o přežití, než o útočení a to nechce nikdo. Monako a Montreal jsou městské závody, jsou jiné, než na kterých běžně závodíme, mají svá specifika. V nich nikdy dopředu nevíte, jak dopadnete, ale teď to už víme a získali jsme tam alespoň pár bodů.“
Přinese návrat na trvalé závodní okruhy nějaká pozitiva?
„Silverstone je běžný okruh a na takových jsme letos byli vždy spokojeni. Není žadný důvod, abychom se nevrátili do pozic, na které máme. Musíme být jenom trpěliví, udělat pro úspěch vše, co je možné v průběhu celého víkendu a krok za krokem můžeme stíhat lídry.“
Jak náročný je Silverstone?
„Silverstone je o dlouhých rychlých zatáčkách a silném přítlaku. Je to jeden z nejrychlejších závodů sezony, je velmi náročný, ale jeho plynulé zatáčky přispívají k radosti z jízdy. Doufám, že nám naše nové součástky pomůžou, hlavně v rychlých zatáčkách. Jestli ano, mohl by to být pro nás dobrý víkend.“
Vždy se Vám líbil Silverstone?
„Vždy jsem se těšil na závodění v Silverstonu. Nevím proč, musí to být nostalgickým pocitem, který mám vždy, když tam jsem. Ano, je to vždy dobrý pocit jet do Silverstonu. Je to hezké místo pro závodění a mně se okruh líbil už od začátku mé kariéry. Prožil jsem tam dobré časy. Silverstone byl pro mě mezinárodním startem ve Formuli Renault v letech 1999 a 2000. Od té doby v Silverstonu rád závodím.“
V Silverstonu jste vyhrál v roce 2007 a spolu jste tam byl na pódiu pětkrát, jaké to pokaždé bylo?
„Vítězství v Silverstonu přináší skvělé pocity. Musí Vám všechno vyjít. Zvítězil jsem tam ve Formuli Renault a později s Ferrari v roce 2007. Bylo by fantastické, kdybych tam znovu vyhrál, zvlášť když je základna našeho týmu na dohled. Jsem ji jist, že by to byla fantastická oslava.“
A co britské léto?
„V Silverstone často fouká, také tam často prší, jak jsme to viděli vloni v kvalifikaci. Podmínky na trati se mění velmi rychle, co stěžuje mechanikům správné nastavení vozu. Když jste na čele, je dobré mít stabilní podmínky, ale mně je to jedno. Počasí je jenom součást celkové zábavy a závodění v Anglii. Celý víkend si budu užívat bez ohledu na počasí.“
Jaká je situace v týmu?
„Tým pracuje na sto procent, aby připravil konkurenceschopný vůz pro domácí závod. Silverstone je nejbližší okruh k naší základně v Enstonu, doufám proto, že budeme moci oslavovat dobré výsledky s celým personálem a jejich rodinami. Byla by to odměna za jejich podporu v průběhu sezony.“
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.