Vysychajúcu trať najlepšie zvládol Paul Di Resta na Force India Mercedes pred Buttonom a Grosjeanom.
Dva dni pred prvým voľným tréningom Veľkej ceny Kanady pršalo a dnes vyšli piloti na mokrú trať. Neskôr trať začala vysychať, preto sa po chvíli v boxoch prezúvali intermediálne pneumatiky a končilo sa na stredne tvrdých hladkých pneumatikách.
Svoju premiéru zažil v tíme Caterhamu mladý jazdec Alexander Rossi.
Pirelli priniesli na preteky okrem pneumatík do dažďa aj hladké pneumatiky, tie budú mať tímy k dispozícii so stredne tvrdou (biely pásik na boku) a supermäkkou zmesou (červený pásik). V Kanade Pirelli poskytli každému jazdcovi aj jednu sadu experimentálnych pneumatík, ktoré by nemali strácať gumový povrch tak radikálne, ako sa to stalo v niektorých tohtoročných doterajších pretekoch. 15 minút pred koncom ich vyskúšal napríklad Alonso.
Alonso na tréningu skúšal nové zadné prítlačné krídlo. Technici na ňom upravili klapku a podpory. Massa skúšal úpravy na výfukovom systéme. Pred koncom tréningu menili obom jazdcom Ferrari v boxoch zadné krídlo. Vettel jazdil s upravenými brzdami.
Jazdci jazdili celkom v pohode. Mimo trate sa postupne ocitli Bottas a Bianchi.
Hamilton si vyskúšal svoje tlmiče pri jazde cez obrubníky v šikane pred cieľovou rovinkou. Technici mu museli prehliadnuť jeho monopost a niektoré časti museli upraviť. Nováčikovi Rossimu sa podarilo napodobniť Hamiltona dvadsať minút pred koncom na tom istom mieste.
4 minúty pred koncom stratil Maldonado svoj "nos" a ocitol sa mimo trate v protismere. V mieste nehody boli až do konca žlté vlajky.
Přehled všech časů: zde.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.