Sébastien Loeb, devítinásobný mistr WRC, věří tomu, že Robert Kubica může překonat to, co v rally dokázal Kimi Räikkönen. Dle Francouze se Polák dokonce může stát předním jezdcem ve World Rally Championship.
Kimi Räikkönen přešel z Formule 1 do rally v roce 2010, ale i přes některé záblesky rychlosti se mu nepodařilo si jí udržovat stabilně a nebyl schopen jezdit konzistentně. Po dvou letech v rally se Fin rozhodl vrátit do F1 s Lotusem, pro který od té doby získal dvě vítězství (jedno vloni a jedno letos). V letošním hodnocení F1 je na průběžném druhém místě.
Sébastien Loeb cítí, že by Robert Kubica mohl zastínit výkony Kimiho Räikkönena, kdyby se rozhodl pro úplný program ve WRC. Polák letos v několika soutěžích ERC a WRC ukázal, že rychlost má, když v ME jednu soutěž dlouho vedl a ve WRC2 byl dlouhou dobu druhý. Na druhou stranu však letos několikrát i havaroval.
Na otázku, zda-li by Kubica dokázal vyrovnat Räikkönena, Loeb odpověděl: "Jsem si jistý, že by byl rychlejší, protože narozdíl od Kimiho Robert bere věci velmi vážně a v rally chce být. Kimi byl dobrý na začátku, ale nikdy se nedokázal zlepšit tak, jak si představoval. Poté se rozhodl odejít zpět do F1, kde opět vyhrává.
Oba jezdci mají zkušenosti s Citroënem DS3, Kimi s verzí WRC...
Teď k Robertovi, opravdu si myslím, že to bere vážně. Pracuje na tom, aby se zlepšil. Jsem si jistý, že pokud vydrží v rally, tak zrychlí. Potřebuje více zkušeností, aby vždy udržel auto na trati. Momentálně vždy udělá nějakou chybu. Už ale stačil ukázat skvělou rychlost."
A mohl by být Kubica úspěšný s vrcholným WRC? "Nikdy nevíte. Je to otázka vteřin, na konci jde o pár vteřin. Je to těžké odhadnout, ale vypadá, že by mohl mít na to, aby byl na čele. Bude dobrý."
Pochopitelně došla řeč i na to, jestli neuvažuje o rozšíření svého letošního programu z pouhých 4 soutěží na víc. "Mám dost testů a závodů," zněla odpověď. Takže další rally nejsou pravděpodobné.
...a Robert s verzí RRC
Devitinásobný mistr WRC letos jede kromě šampionátu FIA GT (s McLarenem) také Porsche Supercup a postaví se na start Pikes Peak - dnes bylo odhaleno zbarvení vozu 208 T16 Pikes Peak. Další soutěží Kubici bude víkendová Korsická rally.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.