Rob White z Renaultu hovoří o alternátorech, které dodává v rámci pohonné jednotky Renault všem svým zákazníkům. Jen si vzpomeňme, jaké vloni byly s alternátory problémy...
"V roce 2012 jsme zaznamenali několik neakceptovatelných opakujících se poruch agregátorů, které pracovaly v RS27 [motor], který dodáváme všem našim týmům. My jako Renault máme plnou odpovědnost za design a integraci motoru a všech pomocných zařízení do šasi našich partnerů, to znamená, že máme plnou odpovědnost i za alternátor.
Společně s dodavateli a týmy jsme vyvinuli protiopatření, abychom předešli loňským problémům. Hodně jsme na tom pracovali před koncem sezony 2012. Dokončovací práce proběhly před zahájením zimních testů a výsledky jsme si ověřili během nich. Nalezené řešení bylo aplikováno na všechny alternátory všech našich týmů. My však pokračujeme v monitorování situace.
Alternátor produkuje elektrickou energii, aby tak auto mělo elektriku pro svoji potřebu a abychom udrželi baterii v provozu. Požadavky na elektrickou energii se mohou šasi od šasi měnit. V důsledků problémů z roku 2012 jsme intenzivně spolupracovali se všemi našemi partnery a vyvinuli alternátor, který produkuje ještě více elektrické energie.
Vettela i Grosjeana zastavil problém s alternátorem ve VC Evropy ve Valencii
Abychom zvládli technickou a logistickou výzvu, spolupracovali jsme se dvěma dodavateli elektro-magnetických komponentů, kteří nám dodávají části pro náš alternátor. Odpovědnost za dodávku alternátorů týmům, výběr dodavatelů a montážní práce, to vše je odpovědností Renaultu.
Letos jsme zatím nezaznamenali žádné náznaky technických problémů. Náš hlavní zájem momentálně věnujeme jednotkám pro sezonu 2014 a dále. Pracujeme na konkurenceschopnosti našeho agregátu a jeho spolehlivosti, paralelně však pracujeme na motorech pro letošní rok."
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.