Vítěz posledního závodu a pilot Williamsu Pastor Maldonado předčasně ukončil poslední trénink před dnešní odpolední kvalifikací. Výborný výkon předvedl Massa s Ferrari a nejrychlejší čas zajel Rosberg z továrního týmu Mercedesu.
Nico Rosberg zajel své maximum v polovině tréninku a na superměkkých pneumatikách. Druhý nejlepší čas předvedl "znovuzrozený" Felipe Massa, který ztratil pouze 38 tisícin vteřiny. Třetí trénink byl na čele vůbec vyrovnaný, neboť třetí Vettel ztratil pouze 50 tisícin vteřiny a čtvrtý Alonso byl jen o jedinou tisícínu pomalejší.
Na páté příčce skončil první ze zástupců favorizovaného Lotusu Grosjean, Raikkonen sice zajel až 12. čas, ale dá se předpokládat, že jeho pracovní program ovlivnilo vynechání jednoho včerejšího tréninku. Další dvě pozice obsadili piloti McLarenu, rychlejší byl o více jak 2 desetiny Button. První desítku uzavřeli Schumacher, Perez a Webber.
Fanouškům Williamsu tentokrát Maldonado příliš radosti nepřinesl. Překvapivý vítěz posledního závodu nejprve lehce kolidoval s Perezem a následně havaroval u Kasina. Po nárazu ulomil zadní kolo svého monopostu a je velkou otázkou, zda mechanici stihnou pro kvalifikaci dát vůz do pořádku. Za kontakt bude potrestán odsunem o 10 míst na roštu. Týmový kolega Senna zajel až 16. čas.
Také pilot Force India di Resta se nevyhnul kontaktu se svodidly za tunelem, ale v jeho případě došlo pouze k drobnému poškození přední části monopostu.
Podle aktuální přrdpovědi počasí by mohl déšť v odpoledních hodinách skutečně přijít, ale pravděpodobně až po skončení kvalifikace.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.