Týmu Marussia Virgin Racing věří, že příští rok se konečně dočká kýženého pokroku a přestane okupovat poslední příčku mezi týmy. Pomoci jim k tomu má Pat Symonds, který navrhuje nový vůz, užší spolupráce s McLarenem a využívání aerodynamického tunelu.
"Naším cílem je samozřejmě posunout se na roštu více dopředu. Letos jsme částečně naplnili naše očekávání, když jsme byli z provozního hlediska týmu mnohem spolehlivější. V této oblasti jsme se ohromně zlepšili, ale nebylo příjemné, že jsme se neposunuli na roštu kupředu tak, jak jsme doufali a očekávali. To bude naší výzvou v roce 2012," říká šéf týmu John Booth.
Vývoj vozu probíhá pod vedením zkušeného inženýra Pata Symondse, tým navíc začne intenzivněji spolupracovat s McLarenem. Zatímco do letošního roku pro vývoj vozu používal výlučně CFD a do aerodynamického tunelu ani nenakoukl, s monopostem pro rok 2012 již dvakrát do aerodynamického tunelu McLarenu zavítal.
"Právě zhotovujeme první díly nového vozu. Design je veden Patem Symondsem a na dalších oblastech spolupracujeme s McLarenem. Je to pro nás tedy velmi vzrušující a doufáme, že se posuneme kupředu. Hodně tomu věřím," pokračuje Booth.
Šéf Virginu poté pochválil jejich novou mladou posilu - Charlese Pica: "Věříme v nadějnou budoucnost Charlese. V Abú Zabí odvedl báječnou práci, dost jsme tam na něj tlačili. Měli jsme několik problému s vozem, takže musel projevit hodně trpělivosti a odhodlanosti, ale jeho závodní simulace byla fantastická a zpětná vazba prvotřídní."
Charles Pic u Virginu nahrazuje Jeroma d'Ambrosia (foto: Marussia Virgin Racing)
"To byl jeden den v F1, celý život v F1 má před sebou. V roce 2012 to pro něj ale bude těžké, protože před sezónou máme jen tři testy, to znamená šest dní pro Charlese a šest dní pro Tima. Když se Charles postaví na rošt, bude mít za sebou celkem sedm dní testování: musí být tedy připravený na to, aby je co nejlépe využil," dodává Booth.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.