Týmu Marussia Virgin Racing věří, že příští rok se konečně dočká kýženého pokroku a přestane okupovat poslední příčku mezi týmy. Pomoci jim k tomu má Pat Symonds, který navrhuje nový vůz, užší spolupráce s McLarenem a využívání aerodynamického tunelu.
"Naším cílem je samozřejmě posunout se na roštu více dopředu. Letos jsme částečně naplnili naše očekávání, když jsme byli z provozního hlediska týmu mnohem spolehlivější. V této oblasti jsme se ohromně zlepšili, ale nebylo příjemné, že jsme se neposunuli na roštu kupředu tak, jak jsme doufali a očekávali. To bude naší výzvou v roce 2012," říká šéf týmu John Booth.
Vývoj vozu probíhá pod vedením zkušeného inženýra Pata Symondse, tým navíc začne intenzivněji spolupracovat s McLarenem. Zatímco do letošního roku pro vývoj vozu používal výlučně CFD a do aerodynamického tunelu ani nenakoukl, s monopostem pro rok 2012 již dvakrát do aerodynamického tunelu McLarenu zavítal.
"Právě zhotovujeme první díly nového vozu. Design je veden Patem Symondsem a na dalších oblastech spolupracujeme s McLarenem. Je to pro nás tedy velmi vzrušující a doufáme, že se posuneme kupředu. Hodně tomu věřím," pokračuje Booth.
Šéf Virginu poté pochválil jejich novou mladou posilu - Charlese Pica: "Věříme v nadějnou budoucnost Charlese. V Abú Zabí odvedl báječnou práci, dost jsme tam na něj tlačili. Měli jsme několik problému s vozem, takže musel projevit hodně trpělivosti a odhodlanosti, ale jeho závodní simulace byla fantastická a zpětná vazba prvotřídní."
Charles Pic u Virginu nahrazuje Jeroma d'Ambrosia (foto: Marussia Virgin Racing)
"To byl jeden den v F1, celý život v F1 má před sebou. V roce 2012 to pro něj ale bude těžké, protože před sezónou máme jen tři testy, to znamená šest dní pro Charlese a šest dní pro Tima. Když se Charles postaví na rošt, bude mít za sebou celkem sedm dní testování: musí být tedy připravený na to, aby je co nejlépe využil," dodává Booth.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.