Marussia Virgin Racing oznamuje uzavření technického partnerství s McLarenem. Zatím nejhorší tým sezóny si od něj slibuje kýžený vzestup výkonnosti.
V prohlášení to odhaluje několik týdnů poté, co se rozloučil se svým technickým ředitelem Nickem Wirthem, který se ve vývoji vozu spoléhal výlučně pouze na počítačové simulace, aniž by cokoliv ověřoval v aerodynamickém tunelu.
Dohoda s McLarenem zajišťuje Virginu přístup do jeho zařízení, jako jsou například testovací stolice, simulátory, počítačové technologie i aerodynamický tunel. Do skupiny Virginu budou navíc začleněni někteří zaměstnanci McLarenu.
Výkonný ředitel Virginu Andy Webb uvádí: "Když jsme v první polovině roku 2011 detailně prozkoumali tým, bylo jasné, že pro naplnění našich smělých ambicí týkajících se budoucnosti budeme muset podstoupit také stejně smělé kroky.
Z rozsáhlých technik a schopností McLarenu budeme moci enormně těžit. Nemám pochyby o tom, že toto partnerství nám pomůže k takovým technickým krokům, které jsou potřebné pro významný skok kupředu."
Virgin rovněž potvrdil zakoupení zařízení společnosti Wirth Racing Technologies v Banbury, kde bude sídlit jeho technický tým. Tyto velké změny jsou důsledkem hloubkové analýzy Pata Symondse, který od počátku roku působí u týmu jako konzultant.
Šéf McLarenu Martin Whitmarsh k tomu uvedl: "Dle dohody v rámci tohoto technického partnerství bude mít Marussia Virgin Racing přístup k aerodynamickému tunelu, simulátoru, testovacím stolicím a fitness programům McLarenu. Očekáváme, že tato špičková zařízení budou pro Marussii Virign Racing významným přínosem.
V období uzavírání této dohody jsme měli s Andym [Webbem] velmi dobré zkušenosti a uvědomujeme si, že to společně se svými kolegy myslí vážně s pokroky ve vývoji, které by měly zvýšit konkurenceschopnost jejich vozu v nadcházejících měsících a letech," dodává Whitmarsh, jehož tým je také technologickým partnerem Force Indie.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.