Marussia Virgin Racing oznamuje uzavření technického partnerství s McLarenem. Zatím nejhorší tým sezóny si od něj slibuje kýžený vzestup výkonnosti.
V prohlášení to odhaluje několik týdnů poté, co se rozloučil se svým technickým ředitelem Nickem Wirthem, který se ve vývoji vozu spoléhal výlučně pouze na počítačové simulace, aniž by cokoliv ověřoval v aerodynamickém tunelu.
Dohoda s McLarenem zajišťuje Virginu přístup do jeho zařízení, jako jsou například testovací stolice, simulátory, počítačové technologie i aerodynamický tunel. Do skupiny Virginu budou navíc začleněni někteří zaměstnanci McLarenu.
Výkonný ředitel Virginu Andy Webb uvádí: "Když jsme v první polovině roku 2011 detailně prozkoumali tým, bylo jasné, že pro naplnění našich smělých ambicí týkajících se budoucnosti budeme muset podstoupit také stejně smělé kroky.
Z rozsáhlých technik a schopností McLarenu budeme moci enormně těžit. Nemám pochyby o tom, že toto partnerství nám pomůže k takovým technickým krokům, které jsou potřebné pro významný skok kupředu."
Virgin rovněž potvrdil zakoupení zařízení společnosti Wirth Racing Technologies v Banbury, kde bude sídlit jeho technický tým. Tyto velké změny jsou důsledkem hloubkové analýzy Pata Symondse, který od počátku roku působí u týmu jako konzultant.
Šéf McLarenu Martin Whitmarsh k tomu uvedl: "Dle dohody v rámci tohoto technického partnerství bude mít Marussia Virgin Racing přístup k aerodynamickému tunelu, simulátoru, testovacím stolicím a fitness programům McLarenu. Očekáváme, že tato špičková zařízení budou pro Marussii Virign Racing významným přínosem.
V období uzavírání této dohody jsme měli s Andym [Webbem] velmi dobré zkušenosti a uvědomujeme si, že to společně se svými kolegy myslí vážně s pokroky ve vývoji, které by měly zvýšit konkurenceschopnost jejich vozu v nadcházejících měsících a letech," dodává Whitmarsh, jehož tým je také technologickým partnerem Force Indie.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.