Stáj Marussia Virgin se před dvěma týdny rozloučila se svým technickým ředitelem Nickem Wirthem i se specifickým přístupem pro vývoj závodního vozu, k čemuž nepoužívala aerodynamický tunel, ale pouze počítačové simulace. Kýžené pokroky se však nedostavovaly.
"Jedná se o správný krok. Všichni chceme dělat pokroky a tým s výkonností vozu nebyl spokojený, takže učinili rozhodnutí. Změna jako je tato, není nikdy nejjednodušší, ale dlouhodobé pokroky jsou velmi pozitivní," hodnotí Glock pro Autosport.
Podle něj se tým už nyní bude věnovat budoucímu vozu s tím, že některé novinky chystané pro MVR-02 si vyzkouší ke konci letošní sezóny na současném monopostu. "Hlavním cílem je příští rok. Víme, že nelze během několika měsíců zrychlit o tři sekundy, proto svou pozornost zaměříme na rok 2012. Některé věci budeme muset vyzkoušet letos a soustředit se přitom na příští rok."
Po odchodu Wirtha dojde i ke změnám v technické struktuře organizace, což by mělo pomoci kvalitnějšímu vývoji závodního vozu: "Myslím, že to bude pro nás mnohem jednodušší. Dokážeme rychleji rozhodovat v záležitostech budoucího vývoje. Inženýři na dráze vědí, co vůz potřebuje, pokud na tom budou moci mít přímý podíl, bude to dobré."
"Tým má to, co potřebuje pro svou budoucnost, chce to jen čas. V oblasti struktury závodního týmu jsme od loňského roku po ten letošní dělali vše správně, učinili jsme ty správné změny a dosadili správné lidi na ta správná místa. To se vyplácí. Stále se můžeme zlepšovat, ale právě to je jednou ze silných stránek týmu," dodává Glock.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.