Stáj Marussia Virgin se vzdává svého přístupu, kdy k vývoji vozu používala pouze počítače, aniž by své návrhy ověřovala v aerodynamickém tunelu, jak je běžné.
Výkonný ředitel Andy Webb potvrdil, že se stáj po přetrvávajících špatných výsledcích rozchází se svým technickým ředitelem Nickem Wirthem, majitelem společnosti Wirth Research, která se podílela na vývoji závodních monopostů (doposud vlastní nezanedbatelný balík akcií týmu).
Místo ní zakládá v Británii vlastní základnu - zakotví zřejmě v prostorách továrny bývalého týmu Super Aguri v Leafieldu.
Virgin letos neučinil žádný pokrok - nepodařilo se stáhnout ztrátu na soupeře a pravidelně postupoval do druhé části kvalifikace, což bylo jeho předsezónním cílem. Výkonnostně neustále ztrácí a dotáhl se na něj už i španělský tým HRT, zatímco loňský rival Lotus oběma výrazně odskočil.
"Bylo rozhodnuto, že tým vezme osud z větší části do svých rukou. Po konzultacích s naším současným technickým partnerem během uplynulých několika týdnů jsme nuceni ukončit náš vztah s nimi [Wirthem]," prozrazuje Webb Autosportu.
"Součástí této revize bylo i vyhodnocování technického směřování stáje Marussia Virgin Racing. Cíle Marussie přetrvávají, totiž schopnost bojovat o pódium v první Velké ceně Ruska, která se uskuteční v Soči v roce 2014," říká výkonný ředitel.
Tým uznává, že pro dosažení takové cíle si musí stanovit velké a funkční vývojové plány. Proto do služby povolal jako konzultanta bývalého technického ředitele Renaultu Pata Symondse, který nyní svými radami Wirtha zřejmě nahradí, byť do konce příštího roku nebude moci převzít žádnou větší úlohu v F1 kvůli zákazu FIA.
Nový směr vývoje si bude chtít Virgin ověřit ještě na letošním voze MVR-02, proto bychom se později v sezóně mohli dočkat jeho výraznějších úprav: "V tuto dobu je běžné, že všechny týmy začínají vzhlížet k příští sezóně, zatímco pokračují ve vývoji existujících vozu po zbytek té současné," pokračuje Webb.
Vylepšení, která plánujeme pro letní závody, nyní procházejí z fáze návrhu do výroby, přitom se stále více zaměřujeme na rok 2012. Protože pravidla pro příští rok obsahují jen málo změn, doufáme, že některé z vývojových prací na MVR-03 najdou uplatnění ještě na letošním voze.
Je snadno patrné, že tým musí učinit velké pokroky, aby urychlil své tempo vývoje. Nyní půjdeme alternativní technickou cestou a těšíme se na to, že v nadcházejících týdnech prozradíme více detailů o našich plánech," dodává Webb.
Tým opustí cestu vývoje vozu pouze pomocí CFD a doplní jej testovacím programem v aerodynamickém tunelu. Spekuluje se o technologickém partnerství s McLarenem a možném přechodu na motory Mercedesu.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.