Stáj Marussia Virgin se vzdává svého přístupu, kdy k vývoji vozu používala pouze počítače, aniž by své návrhy ověřovala v aerodynamickém tunelu, jak je běžné.
Výkonný ředitel Andy Webb potvrdil, že se stáj po přetrvávajících špatných výsledcích rozchází se svým technickým ředitelem Nickem Wirthem, majitelem společnosti Wirth Research, která se podílela na vývoji závodních monopostů (doposud vlastní nezanedbatelný balík akcií týmu).
Místo ní zakládá v Británii vlastní základnu - zakotví zřejmě v prostorách továrny bývalého týmu Super Aguri v Leafieldu.
Virgin letos neučinil žádný pokrok - nepodařilo se stáhnout ztrátu na soupeře a pravidelně postupoval do druhé části kvalifikace, což bylo jeho předsezónním cílem. Výkonnostně neustále ztrácí a dotáhl se na něj už i španělský tým HRT, zatímco loňský rival Lotus oběma výrazně odskočil.
"Bylo rozhodnuto, že tým vezme osud z větší části do svých rukou. Po konzultacích s naším současným technickým partnerem během uplynulých několika týdnů jsme nuceni ukončit náš vztah s nimi [Wirthem]," prozrazuje Webb Autosportu.
"Součástí této revize bylo i vyhodnocování technického směřování stáje Marussia Virgin Racing. Cíle Marussie přetrvávají, totiž schopnost bojovat o pódium v první Velké ceně Ruska, která se uskuteční v Soči v roce 2014," říká výkonný ředitel.
Tým uznává, že pro dosažení takové cíle si musí stanovit velké a funkční vývojové plány. Proto do služby povolal jako konzultanta bývalého technického ředitele Renaultu Pata Symondse, který nyní svými radami Wirtha zřejmě nahradí, byť do konce příštího roku nebude moci převzít žádnou větší úlohu v F1 kvůli zákazu FIA.
Nový směr vývoje si bude chtít Virgin ověřit ještě na letošním voze MVR-02, proto bychom se později v sezóně mohli dočkat jeho výraznějších úprav: "V tuto dobu je běžné, že všechny týmy začínají vzhlížet k příští sezóně, zatímco pokračují ve vývoji existujících vozu po zbytek té současné," pokračuje Webb.
Vylepšení, která plánujeme pro letní závody, nyní procházejí z fáze návrhu do výroby, přitom se stále více zaměřujeme na rok 2012. Protože pravidla pro příští rok obsahují jen málo změn, doufáme, že některé z vývojových prací na MVR-03 najdou uplatnění ještě na letošním voze.
Je snadno patrné, že tým musí učinit velké pokroky, aby urychlil své tempo vývoje. Nyní půjdeme alternativní technickou cestou a těšíme se na to, že v nadcházejících týdnech prozradíme více detailů o našich plánech," dodává Webb.
Tým opustí cestu vývoje vozu pouze pomocí CFD a doplní jej testovacím programem v aerodynamickém tunelu. Spekuluje se o technologickém partnerství s McLarenem a možném přechodu na motory Mercedesu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.