Timo Glock se obává, že jeho tým Marussia Virgin Racing bude mít co dělat, aby se kvalifikoval do příštích závodů, pokud nebudou novinky řádně fungovat, jako tomu bylo v Turecku.
Virgin přivezl rozsáhlý balík úprav včetně nové podlahy a výfuků, které v pátek nasadil na vůz Tima Glocka. Během tréninku však zaznamenali problémy s přehříváním a ovladatelností, což trápilo při prvotním testování snad všechny ostatní týmy.
"Pokud si povedeme tak, jako dosud, bude to celkem těžké se vůbec kvalifikovat do závodů. Pokud se nám nepodaří přimět nové díly fungovat, budeme mít problémy. Na to je ale ještě příliš brzy - stojím za týmem, tvoří jej skupina dobrých lidí. Musíme zkrátka některé věci s ohledem na budoucnost vyřešit a některé změnit," popisuje pro Autosport své pocity Glock.
"Na mé auto jsme nasadily všechny novinky - nebylo pomalé, jen se zkrátka obtížně řídilo. Z pohledu ovladatelnosti je těžké dostat výfukový systém pod kontrolu, všichni se s tím v paddocku potýkali.
Jakmile s tím vyjedete poprvé, chvíli to trvá a nám to nefungovalo perfektně, takže jsme se rozhodli nasadit zpět starou podlahu a výfukový systém," vysvětluje pilot Virginu.
Je Glock ze současné situace frustrovaný? "Frustrovaný je asi špatné slovo. Všichni očekávali, že uděláme pokrok, ale nedaří se nám to. Obecně nemá smysl, aby byl tým frustrovaný. Musíme vyřešit ty problémy a musíme kvůli budoucnosti učinit určité změny, aby se situace zlepšila."
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.