Timo Glock se obává, že jeho tým Marussia Virgin Racing bude mít co dělat, aby se kvalifikoval do příštích závodů, pokud nebudou novinky řádně fungovat, jako tomu bylo v Turecku.
Virgin přivezl rozsáhlý balík úprav včetně nové podlahy a výfuků, které v pátek nasadil na vůz Tima Glocka. Během tréninku však zaznamenali problémy s přehříváním a ovladatelností, což trápilo při prvotním testování snad všechny ostatní týmy.
"Pokud si povedeme tak, jako dosud, bude to celkem těžké se vůbec kvalifikovat do závodů. Pokud se nám nepodaří přimět nové díly fungovat, budeme mít problémy. Na to je ale ještě příliš brzy - stojím za týmem, tvoří jej skupina dobrých lidí. Musíme zkrátka některé věci s ohledem na budoucnost vyřešit a některé změnit," popisuje pro Autosport své pocity Glock.
"Na mé auto jsme nasadily všechny novinky - nebylo pomalé, jen se zkrátka obtížně řídilo. Z pohledu ovladatelnosti je těžké dostat výfukový systém pod kontrolu, všichni se s tím v paddocku potýkali.
Jakmile s tím vyjedete poprvé, chvíli to trvá a nám to nefungovalo perfektně, takže jsme se rozhodli nasadit zpět starou podlahu a výfukový systém," vysvětluje pilot Virginu.
Je Glock ze současné situace frustrovaný? "Frustrovaný je asi špatné slovo. Všichni očekávali, že uděláme pokrok, ale nedaří se nám to. Obecně nemá smysl, aby byl tým frustrovaný. Musíme vyřešit ty problémy a musíme kvůli budoucnosti učinit určité změny, aby se situace zlepšila."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.